WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Dyskusje dotyczące Badań Marketingowych

Moderatorzy: Moderator, Robin

Awatar użytkownika
qwqc
 

Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

qwqc Pią Sie 20, 2021 7:32 am

a czy te "standardy badań" są jakoś unormowane (norma polska, europejska iso itp)? jeśli nie to co to za bajdurzenie o standaryzacji. po porostu ktoś na tym straci kasę, a inny zyska. no chyba, ze chodzi o ujawnienie szwindli i stąd padł blady strach na branże
Awatar użytkownika
Telemedion
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

Telemedion Pią Sie 20, 2021 8:40 am

Ale się boja. Całe te badania oglądalności są śmieszne. W Nielsenie 9000 osób mówi za 40 milionów, a w Gemiusie za taka sama liczbę odpowiada 2500 osób. Boki zrywać.
Awatar użytkownika
delta
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

delta Pią Sie 20, 2021 9:22 am

"Telemedion" napisał(a): Ale się boja. Całe te badania oglądalności są śmieszne. W Nielsenie 9000 osób mówi za 40 milionów, a w Gemiusie za taka sama liczbę odpowiada 2500 osób. Boki zrywać.
O, koleżanka - specjalistka od statystyki...
Awatar użytkownika
Analityk
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

Analityk Pią Sie 20, 2021 9:50 am

Śmieszne te dzie organizacje. Leśne dziadki ze wszystkich sił chcą udowodnić, że mają coś do powiedzenia
Awatar użytkownika
Andrew
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

Andrew Pią Sie 20, 2021 10:20 am

skok na kasę i nic więcej
Awatar użytkownika
7897
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

7897 Pią Sie 20, 2021 10:23 am

"delta" napisał(a):
"Telemedion" napisał(a): Ale się boja. Całe te badania oglądalności są śmieszne. W Nielsenie 9000 osób mówi za 40 milionów, a w Gemiusie za taka sama liczbę odpowiada 2500 osób. Boki zrywać.
O, koleżanka - specjalistka od statystyki...


jako specjalista powinieneś widzieć, że w statystyce prawie każdą tezę da się udowodnić. wszystko zależy tylko od odpowiednio dobranej "próby losowej"
Awatar użytkownika
researcher
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

researcher Pią Sie 20, 2021 11:27 am

Panowie z IAA i SAR już ustalali swoje stanowiska i pensje w JIC co to miał powstać, stąd nie są zadowoleni, że już się coś dzieje...
Awatar użytkownika
kicia
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

kicia Pią Sie 20, 2021 1:12 pm

"qwqc" napisał(a): a czy te "standardy badań" są jakoś unormowane (norma polska, europejska iso itp)? jeśli nie to co to za bajdurzenie o standaryzacji. po porostu ktoś na tym straci kasę, a inny zyska. no chyba, ze chodzi o ujawnienie szwindli i stąd padł blady strach na branże
ESOMAR?
Awatar użytkownika
9897
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

9897 Pią Sie 20, 2021 1:19 pm

"kicia" napisał(a):
"qwqc" napisał(a): a czy te "standardy badań" są jakoś unormowane (norma polska, europejska iso itp)? jeśli nie to co to za bajdurzenie o standaryzacji. po porostu ktoś na tym straci kasę, a inny zyska. no chyba, ze chodzi o ujawnienie szwindli i stąd padł blady strach na branże
ESOMAR?


ESOMAR to jedynie stowarzyszenie, które może ustanawiać i wymyślać różne dyrdymały. standaryzacja musi się opierać o jakieś normy by była rzetelna, bo dla jednych 49,6 to już 50, a wg innego 50 to 50 i kropka.
Awatar użytkownika
merynos
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

merynos Pią Sie 20, 2021 8:29 pm

Branża marketingowa (a konkretnie duże domy mediowe) są wściekłe, bo nie jest im na rękę dodanie do badania danych o widowi out of home. Nielsen tego nie mierzył, tych GRPS nie było jak kupić więc domy mediowe dostawały ten niewidzialny zasięg w gratisie. Polsat powiedział dość. Sfinansował połączenie danych i teraz domy mediowe będą musiały za to płacić. A stawki i budżety policzone były bez tej dodatkowej widowni. SAR/IAA będą gadać to co jest na rękę jednej stronie. Nadawcy TV są z tego zadowoleni, wydawcom internetowym to zwisa.
Awatar użytkownika
Janek
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

Janek Sob Sie 21, 2021 1:04 pm

Jak rozwiązać problemy branży marketingowej? Zdelegalizować ją w całości.
Awatar użytkownika
toilet cube sun
 

Re: Branża marketingowa krytyczna w kwestii fuzji danych Nielsena i Gemiusa. "Może zachwiać rynkiem"

toilet cube sun Czw Sie 26, 2021 4:34 am

"merynos" napisał(a): Branża marketingowa (a konkretnie duże domy mediowe) są wściekłe, bo nie jest im na rękę dodanie do badania danych o widowi out of home. Nielsen tego nie mierzył, tych GRPS nie było jak kupić więc domy mediowe dostawały ten niewidzialny zasięg w gratisie. Polsat powiedział dość. Sfinansował połączenie danych i teraz domy mediowe będą musiały za to płacić. A stawki i budżety policzone były bez tej dodatkowej widowni. SAR/IAA będą gadać to co jest na rękę jednej stronie. Nadawcy TV są z tego zadowoleni, wydawcom internetowym to zwisa.
Chyba że wydawcą internetowym jest Nadawca TV. Przecież to jest czarno na białym (bez podtekstów..), że tu chodzi o Interię. Kolega pewnie nie korzysta, więc nie wie że Polsat News już na Interii regularnie się wyświetla.
Wróć do Badania Marketingowe

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość