WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Dyskusje dotyczące Reklamy

Moderatorzy: Moderator, t.wojtas9@gmail.com, Robin

Awatar użytkownika
hmmm
 

Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije burger. Zarzewie nowego trendu czy strategia samobójcza? (opinie)

hmmm Pią Lut 21, 2020 11:01 am

Wypowiem się, bo ikt mnie nie spytał:
Jak czytam takie teksty "Tak jak kiedyś nikt nie wyobrażał sobie w reklamie niepełnosprawności, krwi na podpaskach, rozstępów po porodzie - tak do wczoraj trudno było wyobrazić sobie pleśń czy szerzej rozumianą niedoskonałość w reklamie produktu spożywczego."
to zastanawiam się, czy dana osoba zna się na reklamie, czy na konkursach kreatywnych. Reklamy, które starają się na siłę przełamać jakieś tabu, pokazać prawdę, czasem ubierając to w filozoficzny bullshit, jak przy zakrwawionych podpasek - mają przeważnie działanie wprost proporcjonalne, bo to że kobiety krwawią w czasie miesiączki to wiedzą, to nie znaczy, ze trzeba to pokazywać w reklamie, to nie buduje USP.

Oczywiście nie zawsze efekt jest odwrotny od zamierzonego. Jeśli ktoś ma jakieś przykłady success stories tych "bold adsów", tylko nie mierzonych nagrodami w Cannes, to proszę o podanie w komentarzu.
Awatar użytkownika
Tomasz
 

Re: Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije burger. Zarzewie nowego trendu czy strategia samobójcza? (opinie)

Tomasz Pią Lut 21, 2020 12:01 pm

"hmmm" napisał(a): Wypowiem się, bo ikt mnie nie spytał:
Jak czytam takie teksty "Tak jak kiedyś nikt nie wyobrażał sobie w reklamie niepełnosprawności, krwi na podpaskach, rozstępów po porodzie - tak do wczoraj trudno było wyobrazić sobie pleśń czy szerzej rozumianą niedoskonałość w reklamie produktu spożywczego."
to zastanawiam się, czy dana osoba zna się na reklamie, czy na konkursach kreatywnych. Reklamy, które starają się na siłę przełamać jakieś tabu, pokazać prawdę, czasem ubierając to w filozoficzny bullshit, jak przy zakrwawionych podpasek - mają przeważnie działanie wprost proporcjonalne, bo to że kobiety krwawią w czasie miesiączki to wiedzą, to nie znaczy, ze trzeba to pokazywać w reklamie, to nie buduje USP.

Oczywiście nie zawsze efekt jest odwrotny od zamierzonego. Jeśli ktoś ma jakieś przykłady success stories tych "bold adsów", tylko nie mierzonych nagrodami w Cannes, to proszę o podanie w komentarzu.


Mam przykład!
Niejaka Ewelina Lisowska w swoim czasie tak darła ryja w reklamie, że wypierd..liłem radio przez okno...
Awatar użytkownika
hmmm
 

Re: Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije burger. Zarzewie nowego trendu czy strategia samobójcza? (opinie)

hmmm Pią Lut 21, 2020 1:35 pm

"Tomasz" napisał(a):
"hmmm" napisał(a): Wypowiem się, bo ikt mnie nie spytał:
Jak czytam takie teksty "Tak jak kiedyś nikt nie wyobrażał sobie w reklamie niepełnosprawności, krwi na podpaskach, rozstępów po porodzie - tak do wczoraj trudno było wyobrazić sobie pleśń czy szerzej rozumianą niedoskonałość w reklamie produktu spożywczego."
to zastanawiam się, czy dana osoba zna się na reklamie, czy na konkursach kreatywnych. Reklamy, które starają się na siłę przełamać jakieś tabu, pokazać prawdę, czasem ubierając to w filozoficzny bullshit, jak przy zakrwawionych podpasek - mają przeważnie działanie wprost proporcjonalne, bo to że kobiety krwawią w czasie miesiączki to wiedzą, to nie znaczy, ze trzeba to pokazywać w reklamie, to nie buduje USP.

Oczywiście nie zawsze efekt jest odwrotny od zamierzonego. Jeśli ktoś ma jakieś przykłady success stories tych "bold adsów", tylko nie mierzonych nagrodami w Cannes, to proszę o podanie w komentarzu.


Mam przykład!
Niejaka Ewelina Lisowska w swoim czasie tak darła ryja w reklamie, że wypierd..liłem radio przez okno...


I musiałeś pójść kupić nowe?
Awatar użytkownika
wawa
 

Re: Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije burger. Zarzewie nowego trendu czy strategia samobójcza? (opinie)

wawa Pią Lut 21, 2020 3:05 pm

produkt jest sztuczny i kazdy to wie już na etapie hodowli na skale przemysłowa ale tutaj serwuje się gnijącego trupa
Awatar użytkownika
Maxi
 

Re: Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije burger. Zarzewie nowego trendu czy strategia samobójcza? (opinie)

Maxi Pią Lut 21, 2020 6:39 pm

Produkty sprzedawane, obojętnie w jakim fast foodzie to jedzenie śmieciowe. Pod tym względem ta kampania może mieć jakiś czynnik edukacyjny.
Awatar użytkownika
Zdegustowany
 

Re: Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije burger. Zarzewie nowego trendu czy strategia samobójcza? (opinie)

Zdegustowany Pią Lut 21, 2020 7:31 pm

Dziwne. Kilka lat temu zaproponowalem podobny pomysl 3 polskim agecjom reklamowym, to spojrzano na mnie jak na idiote i nawet nie zaproponowano wspolpracy. Mam jeszcze inne pomysly ale do agencji nie ide.
Awatar użytkownika
Wisia
 

Re: Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije burger. Zarzewie nowego trendu czy strategia samobójcza? (opinie)

Wisia Pią Lut 21, 2020 9:57 pm

A ja to kupiję; nigdy co prawda nie jem fastfoodow ale gdybym na bezludnej wyspie miała wybrać, to biorę tego bez konserwantów. 😁
Awatar użytkownika
mm
 

Re: Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije burger. Zarzewie nowego trendu czy strategia samobójcza? (opinie)

mm Pią Lut 21, 2020 10:45 pm

A ja kupuję taką reklamę. Brakuje mi tylko licznika pokazującego upływający czas.
Awatar użytkownika
Freak
 

Re: Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije burger. Zarzewie nowego trendu czy strategia samobójcza? (opinie)

Freak Czw Lut 27, 2020 2:10 am

Bardzo mi się podobają wypowiedzi tych specjalistów :)
Awatar użytkownika
Kol
 

Re: Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije burger. Zarzewie nowego trendu czy strategia samobójcza? (opinie)

Kol Śro Mar 04, 2020 12:13 am

Zabawne, jak specjaliści w większości z agencji, których największym sukcesem było obrandowanie lodówki na jogurt w 2007 wypowiadają się na temat tej kampanii, przy czym przynajmniej 3 osoby wykazały się kompletną ignorancją jeżeli chodzi o budowanie komunikatów. Za „wytrych” zwalniałem z pracy, za „polska nie jest na to gotowa” rezygnowałem z klientów. Dalej, mordujmy tę branżę!
Wróć do Reklama

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości