[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 64: pg_connect(): Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Connection refused Is the server running on host "217.182.173.109" and accepting TCP/IP connections on port 5432?
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 70: pg_query() expects parameter 1 to be resource, boolean given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 71: pg_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 78: pg_close() expects parameter 1 to be resource, boolean given
Forum WirtualneMedia.pl - Opinie i komentarze - Gdańsk faktycznie pozbawił mieszkańców Banina dojazdu do Gda

WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Komunikaty prasowe - dodaj własną informację. Poinformuj o swoim projekcie!!

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
specaaaa
 

Gdańsk faktycznie pozbawił mieszkańców Banina dojazdu do Gda

specaaaa Pią Wrz 09, 2011 6:11 pm

1. Rozwój Lotniska i Trasy Słowackiego w planach



Już chwili lokalizacji lotniska w Rębiechowie tj. na początku lat 70. XX w. (lotnisko otwarto w 1974 r.) było wiadomo, że tereny rozwojowe lotniska przekraczają ul. Słowackiego i będzie ona w przyszłości zamknięta. Dlatego zaplanowano i zrealizowano połączenie drogowe na południe od lotniska – są to dzisiejsze ulice Nowatorów i Budowlanych. Od tamtego czasu wszystkie dokumenty planistyczne miasta Gdańska uwzględniały to rozwiązanie, jako docelowe dla ruchu.



Dodać należy, że to nie miasto decydowało o kształcie docelowym lotniska lecz tzw. planista centralny. Lokalizacja tak wielkiej inwestycji, o bardzo wyrafinowanych i skomplikowanych wymaganiach lokalizacyjnych ówcześnie, a także obecnie, jest niezwykle trudna i zawsze powoduje znaczące zmiany w zagospodarowaniu przestrzeni.

Ustalenia Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lotniska – części północnej w Klukowie – Rębiechowie w mieście Gdańsku który został zatwierdzony Uchwałą Nr XVII/517/2003 Rady Miasta Gdańska z dnia 11 grudnia 2003 roku, nr 2703 dały możliwość rozpoczęcia prac związanych z rozbudową Portu Lotniczego w Gdańsk.

W dniu 16 lutego 2009 r Wojewoda Pomorski wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji przedsięwzięcia EURO 2012 pn: „Rozbudowa Portu Lotniczego w Gdańsku polegająca na budowie drugiego terminalu Pasażerskiego Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku wraz z obiektami, infrastrukturą towarzyszącą oraz płyty postojowej przedterminalowej dla samolotów”. Decyzja ta dała możliwość rozpoczęcia prac budowlanych i zamkniecie Trasy Słowackiego w przebiegu w kierunku Banina.



2. Poprowadzenie ruchu ul. Nowatorów i Budowlanych



Przed zamknięciem Trasy Słowackiego za ponad 30,5 mln zł Miasto zrealizowało odcinek ul. Nowatorów od tzw. ronda turbinowego u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów w kierunku miejscowości Banino. Rozpoczęcie prac 1 grudnia 2008 r. zakończenie 11 grudnia 2009r.

Wybór zastępczego połączenia drogowego po południowej stronie lotniska jest trafny, gdyż:

a) jest to stosunkowo niewielkie wydłużenie trasy (ówczesne plany rozwojowe lotniska przewidywały poprzeczny pas startowy sięgający daleko na północ, znacznie dalej niż przewidują to obecne plany rozwojowe lotniska; objazd od strony północnej musiałby być znacznie dłuższy),

b) ulica Nowatorów na tzw. rondzie turbinowym daje możliwość kontynuowania podróży także w kierunku ul. Kartuskiej i dalej do śródmieścia Gdańska, co jest okolicznością korzystną dla podróżujących drogą z/do Miszewa. Obecnie ta alternatywa nie funkcjonuje ze względu na przeciążenie ul. Kartuskiej ale to się radykalnie zmieni po ukończeniu Trasy WZ i rozbudowy węzła Karczemki.



W stosunku do poprzedniej trasy – przejazd mieszkańców z Banina na ternie administracyjnym Gdańska wydłużył się o ok. 1,5 km!



Gminy ościenne zawsze, także w czasach komunistycznych, opiniowały plany zagospodarowania przestrzennego i studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Od 1990 r. nikt, w tym gmina Żukowo, nie kwestionował ustalonego rozwiązania drogowego, a opracowano i uchwalono w tym okresie:

a) Plan ogólny zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska (1993),

b) Plan zagospodarowania przestrzennego jednostki strukturalnej Klukowo − Rębiechowo (1994)

c) Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m. Gdańska (2001)

d) Plan miejscowy zagospodarowania przestrzennego lotniska – części północnej w Klukowie – Rębiechowie (2003)

e) Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m. Gdańska (2007)



3. Drogi dojazdowe dla mieszkańców Kaszub

Od zawsze do Gdańska prowadziły od zachodu 4 trasy

* z Chwaszczyna przez ul. Kielnieńską i ul. Spacerową,
* z Miszewa przez ul. Słowackiego,
* z Żukowa przez ul. Kartuską
* z Kolbud przez ul. Świętokrzyską.

Połączenie z Miszewa na ul. Słowackiego prowadzi obecnie przez ul. Nowatorów – Budowlanych i Słowackiego.



Prawdziwą alternatywą dla połączeń z zachodu, z Kaszub, będzie Kolej Metropolitalna, która – należy mieć nadzieję – ograniczy dojazdy do Gdańska samochodami indywidualnymi.



Do końca zbliża się także budowa Trasy W-Z, która będzie mogła obsłużyć zwiększony ruch samochodowy z Kaszub.

Realizacja projektu przyczyni się do powstania szybkiego, bezkolizyjnego i bezpiecznego połączenia w szeroko pojętej relacji: wlot „warszawski” do Centrum Miasta – Obwodowa Trójmiasta - Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy dla określonej grupy docelowej, którą stanowić mają:

* społeczność Aglomeracji Trójmiejskiej i gmin przyległych,
* przedsiębiorcy świadczący i odbiorcy usług miejskich, w tym usług portowych,
* uczestnicy Mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012 podróżujący na kierunku Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy – Centrum Gdańska,
* turyści odwiedzający Trójmiasto,

· inni podróżujący w relacji wlot „warszawski” do Miasta Gdańska – Obwodowa Trójmiasta.



Prognozy ruchu dla Trasy W-Z przewidują, że średnie dobowe natężenie ruchu pojazdów na analizowanym odc. Trasy W-Z (liczba pojazdów) w pierwszym pełnym roku funkcjonowania inwestycji (2013 rok) to 33 700 szt./dobę. Stopień wykorzystania przepustowości analizowanego odc. Trasy W-Z w pierwszym pełnym roku funkcjonowania inwestycji (2013 rok) będzie wynosił 41%.
Wróć do Najnowsze informacje

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości