WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Dyskusje dotyczące Internetu

Moderatorzy: Moderator, t.wojtas9@gmail.com, Robin

Awatar użytkownika
Branżowiec
 

Gry-online.pl liderem, PPE.pl i Polygamia.pl mocno w górę, Twitch z 900 tys. użytkowników (serwisy o grach)

Branżowiec Sob Sty 19, 2019 10:41 am

Znając wew. dane trzech serwisów z tej listy (dwóch polskich liderów i jednego potentata z zagranicy) mogę z politowaniem spojrzeć na jakość badań PBI/Gemius. Proszę Państwa toż to żart na niekorzyść serwisów.
Awatar użytkownika
Kuba
 

Re: Gry-online.pl liderem, PPE.pl i Polygamia.pl mocno w górę, Twitch z 900 tys. użytkowników (serwisy o grach)

Kuba Sob Sty 19, 2019 1:20 pm

Ciekawe, bo tak się składa, że akurat dziś jeden z tych serwisów (nazwy podawać nie będę, żeby nie robić niepotrzebnej reklamy) przedstawił dane za grudzień 2018, gdzie rozkład sił jest kompletnie inny. Jak w ogóle można ufać Gemiusowi w takich sprawach zatem?
Awatar użytkownika
Mati81
 

Re: Gry-online.pl liderem, PPE.pl i Polygamia.pl mocno w górę, Twitch z 900 tys. użytkowników (serwisy o grach)

Mati81 Sob Sty 19, 2019 3:19 pm

Lol, znaczy niektóre serwisy nie mają ruchu mobilnego czy jak? :D TO jak można brać na poważnie takie badanie?
Awatar użytkownika
HDTV
 

Re: Gry-online.pl liderem, PPE.pl i Polygamia.pl mocno w górę, Twitch z 900 tys. użytkowników (serwisy o grach)

HDTV Sob Sty 19, 2019 3:33 pm

Podpisuję się pod opiniami. Mam wrażenie, że ta niedawna próba zmiany dostawcy badań Megapanelu sprawiła, że gemiusTraffic zaczyna podawać odrealnione dane. Duzi wydawcy się cieszą, bo liczby są coraz większe. Mniejsi wydawcy dostają coraz bardziej po tyłku, bo spadają stawki za reklamy i zwiększa się rzekomy dystans w oglądalności. Ja się dziwię, bo pewne witryny spadają w Comscore, a rosną w Megapanelu.
Awatar użytkownika
Becky
 

Re: Gry-online.pl liderem, PPE.pl i Polygamia.pl mocno w górę, Twitch z 900 tys. użytkowników (serwisy o grach)

Becky Sob Sty 19, 2019 5:01 pm

naprawde kogos jeszcze interesuja UU, skoro kluczowa jest konwersja? ktorych z tych serwisow konwertuje lepiej, niz influencerka? fakty sa takie, ze kierunek jest jeden dla takich sajtow - zjazd. Powolny, acz nieuchronny. ich modele biznesowe opieraja sie o display i flat, co jest dzis w zasadzie sredniowieczem. swiadome marki juz dawno przestaly wydawac pieniadze w tym modelu, a technologiczni naiwniacy (branza komputerowa, gamingowa, etc.) nadal placi za totalnie nieefektywne dzialania. ale to sie wlasnie zmienia i to szybciej niz wolniej.
Awatar użytkownika
Robert
 

Re: Gry-online.pl liderem, PPE.pl i Polygamia.pl mocno w górę, Twitch z 900 tys. użytkowników (serwisy o grach)

Robert Sob Sty 19, 2019 5:57 pm

"Becky" napisał(a): naprawde kogos jeszcze interesuja UU, skoro kluczowa jest konwersja? ktorych z tych serwisow konwertuje lepiej, niz influencerka? fakty sa takie, ze kierunek jest jeden dla takich sajtow - zjazd. Powolny, acz nieuchronny. ich modele biznesowe opieraja sie o display i flat, co jest dzis w zasadzie sredniowieczem. swiadome marki juz dawno przestaly wydawac pieniadze w tym modelu, a technologiczni naiwniacy (branza komputerowa, gamingowa, etc.) nadal placi za totalnie nieefektywne dzialania. ale to sie wlasnie zmienia i to szybciej niz wolniej.


Żartujesz, prawda? Jeśli konwersja z displayu by nie działała, to znaczy, że cały AdWrods jest do niczego i trzeba go zlikwidować. Te serwisy mają bardzo precyzyjną grupę docelową, więc jak ktoś ma głowę, to może tam z powodzeniem reklamować wiele produktów, nie tylko gry wideo.

A konwersja z tzw. "influencerów" jest jedną wielką niewiadomą, bo tam jest product placement, a konia z rzędem temu, kto prześledzi z tego konwersję. Moda na "influencerów" też minie (oczywiście Ci najbardziej wpływowi i jakościowi zawsze pozostaną na rynku), natomiast display, rozwijany z technologią Programmatic Buying to jest własnie przyszłość.

Zresztą serwisy tekstowe mają jeszcze jedną ogromną przewagę: mobile. I nawet 5G tego nie zmieni. Oczywiście, nie twierdzę, że display jest wszędzie opłacalny. Często widzę np. reklamy na Filmwebie, które mnie w ogóle nie interesują (kremy, kosmetyki, niektóre filmy), to jest własnie przepalanie budżetu, gdy można np. precyzyjnie reklamować film SF właśnie na grupie docelowej, np. w portalu o grach (grupa 18-39 lat).
Wróć do Internet

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość