WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Dyskusje dotyczące Telewizji

Moderatorzy: Moderator, t.wojtas9@gmail.com, Robin

Awatar użytkownika
bn
 

Re: Organizacje marketingowe i badawcze bronią telemetrii Nielsena i dziwią się krytykowaniu jej przez władze TVP

bn Wto Maj 10, 2016 11:15 pm

Nilsen jest tak wiarugodny jak liczenie demonstrantów przez bufetową Warszawy. Bez kozery powiem 500 tys. A co tam milon. Dwa. Jak można ufać nilsenowi jak na jego czele stoi osoba robiąca "badania opinii" dla junty wojskowej PRL i wychodziło jej że ludzie uwielbiają milicjantów.
Awatar użytkownika
pedr
 

Re: Organizacje marketingowe i badawcze bronią telemetrii Nielsena i dziwią się krytykowaniu jej przez władze TVP

pedr Śro Maj 11, 2016 10:01 am

"ała" napisał(a): Podpaski nie mają przynależności politycznej.

Owszem, ale inaczej się sprzedają na wsi-noclegowni przylegającej do Warszawy, a inaczej na wsi 15 km od Przasnysza. Wielkość miejscowości i województwo się zgadzają, ale klienci (a przy okazji też wyborcy) już całkiem inni. Analiza kodów pocztowych mogłaby pokazać, że metodologia Nielsena zaniża udziały "prawdziwej" wsi (co byłoby niekorzystne nie tylko dla PiS-u, ale też sprzedawców podpasek, piwa i samochodów). Ale zgoda co do tego, że kodów tych nie powinno otrzymywać PiS... sorry, TVP, bo zaraz by się pojawiły akcje pompujące oglądalność w wybranych punktach (ot, pojechałby tam reporter interwencyjny, może pojawiłby się jakiś billboard).
Awatar użytkownika
Beli
 

Re: Organizacje marketingowe i badawcze bronią telemetrii Nielsena i dziwią się krytykowaniu jej przez władze TVP

Beli Śro Maj 11, 2016 6:28 pm

Moim zdaniem powinni przeprowadzić to badanie nie na 800 a na 80 wybranych osobach telefonicznie. I to najlepiej tam gdzie wygrała w wyborach Dobra Zmiana, nagle z 4.1 mln zrobiło by im się 20 mln oglądalności :)

Nie twierdzę, że Nielsen ma bezbłędne badania ale próba 5000 osób przeprowadzona przez międzynarodową firmę jest o wiele bardziej wiarygodna niż 800 osób zbadanych dla Pana Kurskiego...

A co do tego, że nie chcieli przekazać kodów swoich respondentów to może jeszcze od razu poprosić KFC o przepis o ich magiczną posypkę do skrzydełek? Rzetelna firma nie będzie byle komu na jego widzimisię zdradzać danych o uczestnikach badania ani tym bardziej mówić jak je przeprowadza...
Wróć do Telewizja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości