"Ju" napisał(a):
Oj widzę, że Burda podąża drogą Edipresse. Tam też kierownictwo nie odnotowało, że mamy czasy internetu i zamiast rozwijać serwisy swoich tytułów, ładowało w papier. Jaki był finał, każdy wie.
I o ile rozumiem rezygnację z papierowych wydań, to zupełnie nie pojmuję, dlaczego zamykają też portale?
Przecież userzy są na wagę złota. Inni kupują mniejsze strony, żeby po zsumowaniu mieć przewagę nad konkurencją i móc crossować content, a Burda z własnej woli się ich pozbywa. Dziwna ta strategia. Tym bardziej że stworzenie takiego serwisu jak Focus od podstaw to jest kupa kasy, kompletnie nieopłacalne w dzisiejszych czasach. Taką markę buduje się latami.
Nie mogę znaleźć danych z Mediapanelu dla obu tytułów, więc podejrzewam, że kierownictwo nawet nie wie dokładnie, jak wypadają na tle innych serwisów i czy mają potencjał. Ale ponad 230k fanów na Facebooku Focusa to jest dobra baza, z którą można coś zdziałać.
Skoro nie wiesz, czemu nie rozwijają neta, to ci powiem. Złote czasy internetu skończyły się dekadę temu. Dziś nie wystarczy mieć dobry content. Trzeba mieć też duże środki i zespół speców od marketingu internetowego, którzy zapewnią wysoką pozycję w wyszukiwarkach oraz w takich platformach jak upday. A także trzeba mieć środki na redaktorów, którzy będą pracowali od rana do nocy, w weekendy i święta. Tak funkcjonują duże grupy internetowe i konkurowanie z nimi jest dziś niezwykle trudne i kosztowne.