WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Dyskusje dotyczące Radia

Moderatorzy: Moderator, t.wojtas9@gmail.com, Robin

Awatar użytkownika
inżynier

Testowy multipleks DAB+ w kolejnym mieście

inżynier Śro Gru 08, 2021 8:45 am

Chciałbym zadać takie oklepane inżynierskie pytanie: a po wuj?
Wprowadzanie przestarzałej technologii to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Awatar użytkownika
inżynier doc dr hab.

Re: Testowy multipleks DAB+ w kolejnym mieście

inżynier doc dr hab. Śro Gru 08, 2021 9:31 am

"inżynier" napisał(a): Chciałbym zadać takie oklepane inżynierskie pytanie: a po wuj?

Jestem inżynierem i nigdy nie słyszałem takiego pytania, więc nie jest oklepane.
Awatar użytkownika
GRT

GRT Śro Gru 08, 2021 11:22 am

Na razie bitrate każdego strumienia to 128 kbps (ciekawe na jak długo... obawiam się, że z czasem chęć umieszczenia kolejnych stacji w MUXie przeważy... a tym samym bitrate obecnych zostanie proporcjonalnie zmniejszony). Nie jest to dużo (w tzw. Zielonej Księdze są przytoczone szwedzkie badania, które zalecają 160-192 kbps), ale i tak lepiej niż w MUXie Polskiego Radia, gdzie Jedynka czy Trójka mają tylko 112 kbps, Radio Dzieciom tylko 72 kbps , a Polskie Radio 24 i Radio Poland nadają w 64kbps MONO (taki to wspaniały "postęp" zapewnia dziś radiofonia DAB+... dla przypomnienia: w 1961 Polskie Radio nadało pierwszą audycję STEREO... dziś po 60 latach wracamy do MONO).
Awatar użytkownika
K.

K. Śro Gru 08, 2021 11:27 am

"inżynier" napisał(a): Chciałbym zadać takie oklepane inżynierskie pytanie: a po wuj?

a choćby po to, abyś miał nie 15-20 stacji a 80 i w każdej reklamy
Awatar użytkownika
K.

K. Śro Gru 08, 2021 12:28 pm

pytanie kiedy kolejne miasta?
Awatar użytkownika
xxx

xxx Śro Gru 08, 2021 1:05 pm