Kupujący w sieci czytają opinie innych użytkowników
Amerykańscy internauci robiący zakupy w sieci, przy wyszukiwaniu produktów częściej polegają na opiniach innych użytkowników niż ekspertów.
Jak informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na badanie firmy Avenue A | Razorfish, 55 procent kupujących online twierdzi, że przed dokonaniem danego zakupu najczęściej sięga do opinii innych internautów.
22 procent badanych wskazało tutaj na karty porównujące różne produkty, a 21 procent na opinie ekspertów.
Z kolei z badania przeprowadzonego w zeszłym roku przez firmy J.C. Williams Group i Start Sampling, wynika, że najczęstszym źródłem (37 procent), za pomocą którego użytkownicy decydują gdzie dokonać internetowego zakupu, jest wyszukiwarka internetowa, w której szukane są strony sklepów online sprzedających dany produkt.
33 procent respondentów powiedziało, że wie czego chce i od razu kieruje się na stronę internetowego sklepu. 21 procent przeszukuje stronę takiego sklepu w poszukiwaniu specjalnych promocji, 17 procent korzysta z tzw. porównywarek internetowych, 15 procent czyta opinie innych użytkowników, a 12 procent polega na rekomendacji znajomych lub rodziny.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Kupujący w sieci czytają opinie innych użytkowników