ex napisał(a):Ładna wypowiedź, ale niestety Marcin nie ma racji. Atmedia toną...
ciekawe, że uważasz, że atmedia toną z 4,5% SHR w tv po odejściu ZPR, VOD i internetem i czechami i węgrami i backupem od właściciela z 1,35 mld USD przychodów, w tym 39% z reklam i 136 mln USD zysku netto za 2012 (czyli bez chello, a samo chello to 500mln USD przychodów i 60 kanałów), a ZPR to super gwiazda jak zaczyna z 2%SHR w TV, pewnie z 240 mln przychodów z prasy, radia, internetu (280 było w 2011, a trochę poleciało od tamtego czasu w magazynach, prasie i radiu; w Internecie wzrosło ale w 2011 ZPRy miały około 8% w przychodach z rynku radia, prasy, magazynów i około 3% z Internetu więc mimo wszystko przychody raczej spadły), gdzie TIME i MURATOR i IDMnet przy tych przychodach generowały w sumie w 2011 stratę netto (no to szału nie ma, nawet jak EBITDA to około 10mln w 2011), a jeśli chodzi o backup to 1,5 mld PLN przychodów z hazardu, tj. ponad 3xmniej niż AMC, i zyskiem netto 4 mln zł i EBITDA 42 mln zł za 2011 -nie będę się pastwił?
No to nie odrobiłeś(łaś) pracy domowej chyba:). Najwyżej zetną overheady i tyle. to raczej normalne. i to też nie w pracownikach, bo pozbywanie się kompetencji to byłby ruch w tym samym kierunku co zrobiły ZPRy odchodząc. Nawet jakby mieli mieć stratę netto, no to będą. TIME+MURATOR+IDM też miały w 2011. Nie oni jedni i nie pierwsi. when the going gets tough the tough get going.
Ja uważam że to ZPR ma problem, jest pewnie ogromnie zadłużone i wchodzi na rynek tv (skutecznie – trzeba im przyznać i pogratulować sukcesu) bo prasa, radio i magazyny lecą, lecą, choć nie chcą (w odróżnieniu od Wilków... taki żart słowno-muzyczny:) ) i tam szukają sposobu na ratowanie przychodów i synergie w mediach. I to też nie szybko.