WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Dyskusje dotyczące Internetu

Moderatorzy: Moderator, t.wojtas9@gmail.com, Robin

Awatar użytkownika
Znawca po stronie klienta
 

Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

Znawca po stronie klienta Wto Gru 31, 2013 11:08 am

Straszliwa amatorka rynku SEO. Ci ludzie dopiero teraz się kapnęli, że liczy się treść??? No przecież to są żarty. Żartem też jest to co te, wszystkie agencje proponują w swoich ofertach. To wygląda jakby SEO zajmowali się ludzie naprawdę nie wiedzący co się dzieje w tej branży. Litości!
Awatar użytkownika
SEO Master
 

Re: Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

SEO Master Wto Gru 31, 2013 1:49 pm

Pracuje w branży SEO i niestety masz rację. Tzn. ludzie się znają, ale szefostwo ma niską świadomość. Nie bywają na konfach w LA, mało czytają, głównie antyweb i tak to wygląda. Potem każą wciskać klientom SWL-e , katalogery albo wystawiają faktury za nic. Niestety tak to wygląda...
Awatar użytkownika
L.
 

Re: Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

L. Wto Gru 31, 2013 2:08 pm

podpisali umowę... teraz już tylko faktury hehehe
Awatar użytkownika
Katon
 

Re: Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

Katon Śro Sty 01, 2014 2:44 pm

od branża dostała po dupie w tym roku strasznie, ciekawe ilu klientów zrezygnowało z usług. Oczywiście firmy się broniły zapisami w umowach, że nie biorą odpowiedzialności za zmiany algorytmu, trzęsienia ziemi i takie tam. Umywanie rączek - teraz to będą mówić - wszystko wróci do normy, dłużej to potrwa tylko, ale trzeba dołożyć trochę kasy na nowe strony pozycjonerskie, bo już linkownie nie działają. A ile takich stron trzeba założyć? Pytają się klienci? A Panie z 300 pewnie, ale dokładnie nie wiemy. No i tak cała branża SEO uczy się SEO od początku.
Awatar użytkownika
Adam
 

Re: Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

Adam Czw Sty 02, 2014 11:37 am

Rynek seo w Polsce to parodia. Nie tylko od strony Agencji, ale również klientów. Większość speców w tym artykule opowiada fajnie brzmiące historie, ale mało realne na naszym rynku. Kontetnt marketing jest piekielnie drogi, nie za bardzo skuteczny jak na wydane środki - my tu mówimy o abonamencie od 5 tysi w górę miesięcznie, a klienci przyzwyczajeni są do stawek typu 500 zł za efekt. Świadomośc klientów jest niemal zerowa, podobnie jak wielu Agencji, które nie widząc efektu z kontent marketingu potem rzucają się na tradycyjne metody - bo może to coś pomoże.
Awatar użytkownika
Podobnie z SEM
 

Re: Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

Podobnie z SEM Czw Sty 02, 2014 7:13 pm

Dokładnie tak jak Adam pisze o SEO, taka sama parodia jest przy SEM-ie. Pracownicy Agencji nie znają po prostu AdWordsa. Nie potrafią wygenerować R.Tagu, nie potrafią celu w GA założyć. I to w potężnych agencjach. Ręce opadają.
Awatar użytkownika
arek
 

Re: Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

arek Pią Sty 03, 2014 9:31 pm

Do Pana Mateusza z widzialni - znam kilka serwisów, które przez wasze zabłąkane zaplecze (nie pracujecie dla tych klientów od 5 lat) nie przeszły weryfikacji po zgłoszeniu w gwt, ( domeny w whois są na was, reszta zamaskowana budowana wg tego samego schematu), więc o jakiej krótkowzroczności branży Pan mówi? Wszystkie agencje, również te topowe do niedawna pracowały również na na swlach i zapleczach słabej jakości, niestety ale tylko dlatego SEO mogło być opłacalne na dużą skalę. Jak można było przekonać większość klientów do drogiej oferty skoro duża część topowych agencji miała pozycjonowanie za złotówkę przez 3/6/9 miesięcy byle tylko dorwać klienta. Przecież porównywarki 2 lata temu również dostały za swle, a pracowały dla nich "profesjonalne" agencje.
Google chce sprzedawać więcej reklam, z których żyje i dlatego te zmiany zawoalowane wymówkami troski o wyniki wyszukiwania i internautę.
Awatar użytkownika
Klient
 

Re: Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

Klient Sob Sty 04, 2014 9:04 am

Ostatnio przejąłem dział digital w jednej z firm i to co na początku zrobiłem. To decyzja o zakończeniu współpracy z firmami oferującymi tzw. "pozycjonowanie" - czyli polską odpowiedź na SEO. Jedna z firm zapewniała mnie, że są przecież efektu, bo u nich na kompie jesteśmy na 1 miejscu. Hehe. Ludzie myślą, że dam się nabrać na wynik spersonalizowany. Żałosne doprawdy.
Awatar użytkownika
nikakoj
 

Re: Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

nikakoj Wto Sty 21, 2014 10:41 am

Widać dużą jednogłośność w branży na temat minionego roku :-)
Awatar użytkownika
AdSecur
 

Re: Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

AdSecur Nie Mar 09, 2014 8:13 pm

Osobiście cieszę się, że zeszłoroczne aktualizacje algorytmu Google nastąpiły w takim kierunku. Niestety rynek kojarzy tzw. pozycjonowanie stron z linkami. I rynek dostawał to co chciał od wielu firm (nawet tych największych) czyli linki w postaci SWLi. Od co najmniej kilku lat wiadomo, że tego typu działania są uważane przez wyszukiwarki za nieetyczne.

Z drugiej strony klienci zamawiający strony internetowe zwracają uwagę głównie na wygląd i za to płacą. Reszta rzadko interesowała wielu klientów, ponieważ pewnie nie mieli świadomości wagi i znaczenia budowy strony www dla pozycjonowania. W ten sposób powstało dziesiątki tysięcy stron, które mają ładne obrazki i nie dostarczają przydatnych informacji dla Internautów.

Rynek nadal jest nastawiony na tanie strony internetowe - im taniej, tym lepiej. To daje pole do popisu dla każdego, kto ma jakiekolwiek pojęcie jak zbudować stronę www. Niewielu zwraca uwagę na wewnętrzną budowę struktury serwisu która wymaga niemniej pracy niż przygotowanie autorskiej grafiki.

Osobiście dziwi mnie nagminne używanie tylko słów angielskich do opisania działań SEO, bombardowanie klientów współczesną nowomową w postaci: content marketing, viral marketing, itp.. Mamy sporo polskich zamienników i warto je stosować w komunikacji z klientami. Chociaż akurat pojęcie SEO lepiej odzwierciedla moim zdaniem słowo SEO a nie tzw. "pozycjonowanie stron":-)

W SEO liczy się znajomość:
-informatyki: zmiana oprogramowania CMSów, zabezpieczenie serwisów internetowych, optymalizacja nagłówków, kompresja stron www.
-dobry jeżyk polski i logika w przedstawianiu treści,
-zdrowy rozsądek - pozwala logicznie zaplanować strukturę zewnętrzną serwisu (układy menu) i strukturę wewnętrzną serwisu (równie ważna),
-doświadczenie życiowe w komunikacji z klientami, tylko używanie języka klientów daje sukces w naturalnych wynikach wyszukiwania - do tego trzeba wykazywać empatię a to rzecz bardzo zależna od osoby.

W branży SEO nadal jest wiele firm, które wmawiają klientowi, że linki . to SEO:-)
Wiele z firm nastawia się na AdWords, a do SEO zatrudnia licealistów - wystarczy przejrzeć jakość tekstów i sprawdzić kilka podstawowych parametrów: przyjazne linki, meta title, meta description, meta keywords, nagłówki h1-h4, pliki: robots.txt,favicon, sitemap.xml. Wiele z tzw. firm SEO nie ma wdrożonych tych fundamentalnych parametrów na swoich stronach www a oferuje "pozycjonowanie" klientom. Jeśli szukasz dobrej firmy od SEO - najpierw sprawdź podstawowe parametry strony takiej firmy a potem pytaj o doświadczenie człowieka, który ma wykonać optymalizację SEO. Zawsze rozmawiaj i pytaj - co firma zamierza zrobić z Twoją stroną www i proś o regularne raporty.

W przeciwnym wypadku - firma "pozycjonująca" może używać SWLi które były dobre na krótką metę, bo były efekty. Klient zadowolony zapłacił 30zł na miesiąc i miał wyniki. Wyższe stawki za organiczną pracę nad serwisem (często poprawianie błędów wykonawcy strony www zajmujące 2, 3 razy więcej czasu niż samo wykonanie strony), budziły/budzą u klientów zdziwienie. Świadomość klientów, że grafika (z reguły rzadko opisane ALTy) to zaledwie kilka procent czasu wykonania strony www ciągle się na nich odbija. Istnieje jeszcze sporo innych prac przy stronie www, które w efekcie wpływają na organiczne pozycjonowanie strony a które są widoczne przez roboty wyszukiwarek i bardziej świadomych Internautów. Z takimi pracuje się najlepiej.

W Internecie jest sporo informacji o optymalizacji SEO, można poczytać przed zleceniem wykonania strony. Świadomość co jest ważne do pozycjonowania strony pozwala uniknąć błędów. Za błędy (tylko grafika na stronie, SWLe, itp.) klienci płacą niższymi pozycjami. No i dobrze, ponieważ w końcu w wyszukiwarkach zaczyna się coraz bardziej liczyć praca włożona w serwis www - podobnie jak w życiu - więcej pracujesz - więcej masz. Kombinatorzy w życiu idą na skróty, niektórzy myślą, że w Internecie też tak można iść na skróty (czasem się udawało), super, że wyszukiwarki wynagradzają wzrostem pozycji te strony www, tych, którzy więcej pracują nad treściami - w końcu o to chodzi:-)

Ludzie szukają informacji i produktów - strony www lepiej opisane (więcej czasu na ich przygotowanie) awansują na wyższe pozycje. Nadchodzi czas pracy, warto mieć tego świadomość. Szukanie tzw. "studentów?" (niczego studentom nie ujmując, też studiowaliśmy) do napisania fachowego technicznego artykułu wymagającego kilkuletniego doświadczenia za 5zł za kartkę maszynopisu - to nagminne. Tego typu stawki skuszą tych, którzy używają automatów do pisanie tekstów. Ci którzy wykorzystywali automaty w taki sposób - raczej niech nie liczą, że taki tekst zapewni wysokie pozycje stronie www. A takich cwaniaków jest bardzo wielu i to tacy budowali/budują negatywną opinię SEO, chociaż to nie miało nic wspólnego z SEO.

W zeszłym roku Google zweryfikowało efekt pracy takich firm (SWLe), może to zmusi wielu klientów do refleksji nad wyborem firmy SEO? A właściwie nad wyborem określonej osoby, która będzie to robiła - to dla sektora MSP. Warto podpisywać umowy terminowe i wzajemnie się rozliczać.
Awatar użytkownika
AdSecur
 

Re: Branża SEO/SEM: jaki był 2013 rok, co w 2014?

AdSecur Nie Mar 09, 2014 8:20 pm

Przy okazji - warto aby admin tego serwisu sprawdził ustawienia czasu - ten wpis piszę 9-03-2014 o godzinie: 19.00 - chyba jest różnica około godziny?
Wróć do Internet

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości