WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Dyskusje dotyczące Internetu

Moderatorzy: Moderator, t.wojtas9@gmail.com, Robin

Awatar użytkownika
techpedia.pl
 

Facebook zmienia algorytm by walczyć z clickbaitem. „Dobry ruch dla użytkowników, kłopot dla wydawców”

techpedia.pl Pon Sie 08, 2016 10:39 am

Niestety Facebook nie szanuje wydawców dostarczających wartościowe treści. Kiedyś umieszczaliśmy w facebooku posty w stylu: Dlaczego niebo jest niebieskie? Z ilu atomów składa się człowiek? Ile trwa sekunda? ........ czyli zadawaliśmy można powiedzieć sensowne pytania (odpowiedzi były w serwisie techpedia.pl). Na początku mieliśmy wspaniałe zasięgi, wysokie zaangażowanie, użytkownicy kopiowali odpowiedzi i wstawiali je do Facebooka (dzięki temu Facebook pozyskiwał wartościową treść). Choć w dalszym ciągu posty tego typu były mocno angażujące, to jednak zasięg był przez Fejsa ciągle ograniczany (trwało to kilka lat), aż w końcu skończyło się na zasięgach liczonych w promilach, dlatego praktycznie zrezygnowaliśmy z umieszczania postów z tego serwisu. Nie ukrywam, że jeśli polityka Facebooka się nie zmieni to nie bardzo jest sens. Obecnie w Facebooku dominuje "tani" polityczny news, łatwo go napisać, jeszcze łatwiej zrobić na nim zasięg. Dla Facebooka to jest właśnie dzisiaj wartościowy materiał.
Awatar użytkownika
Anonim
 

Re: Facebook zmienia algorytm by walczyć z clickbaitem. „Dobry ruch dla użytkowników, kłopot dla wydawców”

Anonim Pon Sie 08, 2016 11:36 am

Facebook dość mocno walczy o to by stać się jedynym dostawcą treści na FB. Chcą wzmocnić swoje Insta Articles i Audience Network. Dla wydawców to duży problem.
Awatar użytkownika
Obiektywny
 

Re: Facebook zmienia algorytm by walczyć z clickbaitem. „Dobry ruch dla użytkowników, kłopot dla wydawców”

Obiektywny Pon Sie 08, 2016 12:01 pm

Te zmiany (najprawdopodobniej) są wprowadzone wyłącznie dla języka angielskiego. Przez 2-3 dni będą zawirowania w insightach na FB, a potem wszystko wróci do normy. Tylko wydawcy, których model biznesowy opiera się o clickbaity (czyli jakieś pewnie 2 proc.) mogą odczuć negatywne skutki. A są to spamerskie serwisy udające prawdziwe, czyli np. wp24.pl zamiast wp.pl, wiadomosci.news.gazeta.pl zamiast gazeta.pl itp podobne twory.

No, ale pseudo specjaliści mają dzięki temu okazję, żeby postrzępić sobie język i pokazać swoją "eksperckość". Żal.
Awatar użytkownika
Vea
 

Re: Facebook zmienia algorytm by walczyć z clickbaitem. „Dobry ruch dla użytkowników, kłopot dla wydawców”

Vea Pon Sie 08, 2016 12:22 pm

Zrobiliście z FB boga to macie za swoje. Portale, fora, ba nawet radio np. przy konkursach wymagało udziału wyłącznie poprzez FB - oddali się w jego łapska bez opamiętania, a teraz kiedy stoi się po kolana czy pas w g.....się obudzili.
Awatar użytkownika
Tomek
 

Re: Facebook zmienia algorytm by walczyć z clickbaitem. „Dobry ruch dla użytkowników, kłopot dla wydawców”

Tomek Sob Sie 13, 2016 12:53 pm

Te wszystkie zmiany Facebooka mają jeden cel. Płaćcie więcej za . newsy.
Wróć do Internet

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości