[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 64: pg_connect(): Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Connection refused Is the server running on host "217.182.173.109" and accepting TCP/IP connections on port 5432?
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 70: pg_query() expects parameter 1 to be resource, boolean given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 71: pg_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 78: pg_close() expects parameter 1 to be resource, boolean given
Forum WirtualneMedia.pl - Opinie i komentarze - Marcin Gadziński: e-wydawcy w czasach czasach adlocków, spadków reklamy display oraz dominacji Facebooka i Google’a

WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Dyskusje dotyczące Internetu

Moderatorzy: Moderator, t.wojtas9@gmail.com, Robin

Awatar użytkownika
pavv
 

Marcin Gadziński: e-wydawcy w czasach czasach adlocków, spadków reklamy display oraz dominacji Facebooka i Google’a

pavv Nie Gru 03, 2017 12:12 pm

Jak to przy weekendzie musi być jakiś bełkot na ....
Awatar użytkownika
Myslacy
 

Re: Marcin Gadziński: e-wydawcy w czasach czasach adlocków, spadków reklamy display oraz dominacji Facebooka i Google’a

Myslacy Nie Gru 03, 2017 1:38 pm

Uwazam ze tekst jest bardzo dobry. Krotko i zwiezle pokazuje co sie dzieje na rynku.
Awatar użytkownika
wydawca
 

Re: Marcin Gadziński: e-wydawcy w czasach czasach adlocków, spadków reklamy display oraz dominacji Facebooka i Google’a

wydawca Nie Gru 03, 2017 2:09 pm

Bardzo dobry tekst, ale niewiele mówi o tym, jak np. Facebook zamierza walczyć z clickbaitami czy fake newsami. W branży jestem od ponad 10 lat, tak więc trochę ją znam. Po pierwsze winne są wszystkie strony. Zarówno serwisy, jak i Facebook czy Google. Nie jest prawdą, że Google nagle stał się tym dobrym, po prostu zainwestował w lobbing i sypnął trochę pieniędzy niektórym "zaprzyjaźnionym" wydawcom. I właśnie ci wydawcy mogą śmiało powiedzieć "Google się zmienił, Google rozmawia", ale oczywiście to kompletna bzdura, bo dotyczy tylko wybrańców i to wybranych raczej z konkretnego klucza politycznego. Inna sprawa, że Google przegrał wojnę z fabrykami SEO m.in. przez Facebooka. W końcu teraz jedynym miejscem, gdzie się linkuje jest Facebook, a tam roboty Googla nie mają wstępu.
Co do Facebooka sprawa jest dość prosta i autor artykułu ma wiele racji pisząc, że Facebook nie kontroluje już niczego, a to co robi to raczej próba wynoszenia mebli z płonącego domu. Po kilku latach na Facebooku wiem jedno, nie warto tworzyć wartościowych treści i dostarczać je do Facebooka, bo i tak przegrywa się z fake newsami i clickbaitami. Zasięgi wartościowych/unikalnych treści (nie mylić z newsami), które wymagają większej pracy są coraz bliżej magicznej cyfry 0 i nie widać zmiany tej tendencji. Spróbujcie powalczyć w Fejsie pytaniem "Jak atomy emitują światło?" z takimi newsami w stylu "Pasażerka nie miała szans z kontrolerem" albo "Nikczemne indywidua. Mocne kazanie na" - losowo wybrane leady z głównej strony wirtualnej polski.
Z drugiej strony łyżka dziegciu. Czy uważacie, że jest fair, gdy wymusimy na użytkownikach płacenie za dostęp do newsów w stylu "Pasażerka nie miała szans z kontrolerem", "Nikczemne indywidua. Mocne kazanie na"........................ . W większości przypadków wystarczy sam lead, do tego stopnia użytkownicy bombardowani są takimi niewiele wartymi informacjami. Płacić za to, to przecież kpina i żart. Reasumując według mojej skromnej opinii skończy się tym samym co z Googlem, Facebook zapłaci lobbystom, wybierze wybrańców i tak zakończy sprawę. Nie będę ukrywał, że marzy mi się sytuacja, kiedy to czy materiał jest wartościowy czy nie decydowało jakieś szacowne i obiektywne grono osób. Co by nie mówić o wikipedii i jej wadach oni taką społeczność sobie wypracowali.
Awatar użytkownika
insider
 

Re: Marcin Gadziński: e-wydawcy w czasach czasach adlocków, spadków reklamy display oraz dominacji Facebooka i Google’a

insider Pon Gru 04, 2017 8:17 am

Idźcie do domu. Impreza skończona.
Wróć do Internet

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości