[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 64: pg_connect(): Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Connection refused Is the server running on host "217.182.173.109" and accepting TCP/IP connections on port 5432?
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 70: pg_query() expects parameter 1 to be resource, boolean given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 71: pg_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 78: pg_close() expects parameter 1 to be resource, boolean given
Forum WirtualneMedia.pl - Opinie i komentarze - McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Dyskusje dotyczące Reklamy

Moderatorzy: Moderator, t.wojtas9@gmail.com, Robin

Awatar użytkownika
Polak
 

McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

Polak Śro Wrz 14, 2016 1:47 am

U nas wszystkie agencje by padły, bo najpierw robią byle g*owno, potem ściemniają słabo rozgarniętym i wykształconym brand managerom, że to super innowacyjna kampania, a na koniec tylko konsumenci i ludzie "z boku" patrzą i niedowierzają, jak ktoś może za to płacić. Przykłady? T-Mobile, Helena, mBank dla młodych...
Awatar użytkownika
Wojciech
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

Wojciech Śro Wrz 14, 2016 9:19 am

"Polak" napisał(a): U nas wszystkie agencje by padły, bo najpierw robią byle g*owno, potem ściemniają słabo rozgarniętym i wykształconym brand managerom, że to super innowacyjna kampania, a na koniec tylko konsumenci i ludzie "z boku" patrzą i niedowierzają, jak ktoś może za to płacić. Przykłady? T-Mobile, Helena, mBank dla młodych...

Prawdę rzeczesz. Koniecznie w Polsce trzeba taki model wprowadzić, to reklamy przestaną smażyć nam mózgi i może chociaż otrą się o rzetelną pracę.
Awatar użytkownika
A
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

A Śro Wrz 14, 2016 9:40 am

wydaje mi się, że żadna agencja w Polsce nie podejmie takiego ryzyka/ inwestycji, nasz rynek to ogromna konkurencja między agencjami, wymagania klientów i tak wykańczają niektóre z nich. Jestem przeciwna temu modelowi bo są kryzysy wizerunkowe, które mogą sprawić że np obroty takiego maka spadną i wtedy oprócz klienta traci też agencja, słabe
Awatar użytkownika
jestem_na_tak
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

jestem_na_tak Śro Wrz 14, 2016 9:55 am

zlitujcie się biznesmeni, wczoraj widziałem na FV videło samit stado biedaków z grilowanymi mózgami, którym półprofesjonalni indoktrynerzy z fejsa wkładali w głowę madrości o genialności kanałów social... przecież tak nie można, przy takim modelu współpracy Ci biedni ludzie zderzą się rzeczywistością, a będzie to bardziej bolesne niż upadek na chodnik z kostki bauma; nie można im tego zrobić! padnie cała gałąz gospodarki związana z robieniem latte, używaniem anglosaskich akronimów i zapuszczaniem brody
Awatar użytkownika
Historia anonimowa
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

Historia anonimowa Śro Wrz 14, 2016 9:55 am

Średnia firma, niecałe 400 osób. Zrezygnowałam z agencji, bo nie potrafili udowodnić na naszych danych, że inwestycja w nich się opłaca. Inne agencje aż się oblizywały na widok budżetu. A ja zrobiłam własny dział marketingu. Kupowałam dobrych ludzi z wysokich szczebli. Efekty? Kokainiści, alkoholicy, którzy w życiu nie sprzedawali nigdzie niczego podsuwają mi kolejne koncepcje bez odpowiedzialności za wyniki. Albo zmyślają bzdury. Wydaje mi się, że polski rynek agencji to taka trochę bieda, agencje nawet swoich usług za dobrze sprzedać nie potrafią.
Awatar użytkownika
zmech11
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

zmech11 Śro Wrz 14, 2016 10:18 am

Może tak wynagradzać adwokatów / radców prawnych/ i OFE?
Awatar użytkownika
pavv
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

pavv Śro Wrz 14, 2016 11:13 am

No to będzie wtopa bo MakDonaldowi już nic nie pomoże i będą rozliczali z tego nie ile Makdonald zarobili, a ile nie stracił.
Awatar użytkownika
teresa
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

teresa Śro Wrz 14, 2016 11:25 am

U nas to będzie trudne. Klient w końcu musiałby dać agencji wolność w kreowaniu, skoro od efektów będzie zależało agencyjne wynagrodzenie. Nie wyobrażam sobie tego w naszych realiach: niewykształceni w temacie reklamy marketingowcy po SGH: panie z działu marketingu, które "każą"zmienić tło layoutu na niebieskie, bo one lubią niebieski kolor, które mają komentarze "nasz konsument to idiota", to my płacimy, my umiemy montować, my wiemy, że wszystkie informacje da się wepchnąć w 30"...
Awatar użytkownika
cataleya
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

cataleya Śro Wrz 14, 2016 11:51 am

gotowi mentalnie, a nie mentalnościowo :) pani Redaktor.
Awatar użytkownika
O.
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

O. Śro Wrz 14, 2016 2:13 pm

Najważniejszy jest zawsze czynnik ludzki.

Zarówno po stronie Agencji, Domu Mediowego oraz samego Klienta można spotkać osoby, które swoją niewiedzą a jednocześnie przekonaniem o nieomylności położą najlepszy projekt.

Dla domu mediowego nadal najbardziej opłacalne i najmniej pracochłonne (wiadomo o 17.00 do domu) jest kupowanie tanich zasięgów (wszystko jedno gdzie i jak). Marketerzy boją się podejmować naprawdę ciekawe i innowacyjne decyzje (potwierdzone mocnymi danymi), ponieważ musieliby wtedy wziąć odpowiedzialność za swoją decyzję. Najlepiej marnować czas pomiędzy 9 a 17 na uwagi do tła/ montażu (różne genialne pomysły) itp.

Generalnie każda osoba powinna zaliczyć conajmniej miesiac pracy po ,,drugiej stronie" np. marketer w domu mediowym i na planie produkcji np. spotu (ale nie w charakterze zjadacza cateringu - tylko nocami na montażu i grafice). W druga stronę ze strony Agencji kilka tygodniu w koorporacji Klienta - tylko nie w miłej sali konferencyjnej tylko o 7.00 rano kiedy niezadowolony szef prosi o wyniki danego projektu.

Każdy lepiej by się rozumiał i byłoby sprawniej i rzetelniej :)
Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi. Finalnie dla Kampanii i tak kluczowa jest opinia konsumenta, o której w Polsce często się zapomina ... w trakcie generowania setek mail :)

Miłego dnia :)
Awatar użytkownika
może i alkoholicy, ale przez kogo się nimi stali...
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

może i alkoholicy, ale przez kogo się nimi stali... Śro Wrz 14, 2016 3:31 pm

"Historia anonimowa" napisał(a): Średnia firma, niecałe 400 osób. Zrezygnowałam z agencji, bo nie potrafili udowodnić na naszych danych, że inwestycja w nich się opłaca. Inne agencje aż się oblizywały na widok budżetu. A ja zrobiłam własny dział marketingu. Kupowałam dobrych ludzi z wysokich szczebli. Efekty? Kokainiści, alkoholicy, którzy w życiu nie sprzedawali nigdzie niczego podsuwają mi kolejne koncepcje bez odpowiedzialności za wyniki. Albo zmyślają bzdury. Wydaje mi się, że polski rynek agencji to taka trochę bieda, agencje nawet swoich usług za dobrze sprzedać nie potrafią.


No tak, bo faktycznie da się sprawdzić na danych sprzedażowych z trzech miesięcy, czy dana kampania wpłynęła na sprzedaż... A takie zwykle jest myślenie po stronie klienta, nie oszukujmy się. Efekty mają być tu i teraz. To później reklamy krzyczą "kupuj, kupuj"... Już nie mówiąc o tym, że rzadko który klient w ogóle ma świadomość tego, że można też zrobić długotrwałą kampanię wizerunkową, która da o niebo lepszy efekt niż miesiąc krzyczenia "kupuj, kupuj". Ba, mało który buduje sensowną strategię komunikacji marki. To o jakich wynikach my mówimy?
Awatar użytkownika
Aldona Malinowska
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

Aldona Malinowska Śro Wrz 14, 2016 4:38 pm

Świetny bat na partaczy.
:)
Awatar użytkownika
50/50
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

50/50 Śro Wrz 14, 2016 11:33 pm

Ten model może się sprawdzić w niewielu przypadkach. Dlaczego agencja miałaby być odpowiedzialna za cały świat? A no tak. Po pierwsze agencja nie odpowiada za dwie najważniejsze rzeczy (produkt/usługę oraz jakość obsługi). Już kiedyś próbowaliśmy ten model z jednym klientem. Chcieliśmy być tacy partnerscy. Co się okazało? Robimy wszystko co się da jak najlepiej, aż tu nagle firma zachowuje się bardzo katastrofalnie w sprawie jednego z klientów. Dokładnie gubi jego produkt w serwisie. Wybucha afera. Ujawniają się kolejni poszkodowani w innych sprawach. Firma nie przyznaje się do winy, wymiguje się, nawet przed nami kręcąc przez długi czas. Próby odkręcenia spełzają po niczym - zbyt dużo zostało wyrządzonych szkód. Zaufania nie odbudujesz. W Polsce ten model byłby wykorzystywany tylko po to, aby Janusze biznesu mogli za darmo drenować zasoby agencji. Inna rzecz, to np wybucha wojna, zamieszki, mamy kataklizm, spada jakiś trend. Co powoduje, że spadki w sprzedaży. Reklama nie pomoże! Ale oczywiście Janusze biznesu powiedzą, że tak macie dla mnie pracować za darmo i być odpowiedzialni za wszystko. Jeśli tak by miało być, to lepiej stworzyć produkt lub nawet założyć konkurencyjną firmę (względem firmy potencjalnego klienta). Czy McDonald zapłaci DDB jeśli ogólne trendy spadkowe spożywania jedzenia fast food nadal będą się utrzymywały?
Awatar użytkownika
Szyszka
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

Szyszka Śro Wrz 14, 2016 11:52 pm

Ciekawe czy pani Warowna tak dbala o Zywca, ze po kilku miesiacach zrezygnowal z uslug Ogilvy? Moze zbyt czesto pytala, czy dzialania realizowane przez agencje generuja sprzedaz?
Awatar użytkownika
hahaman
 

Re: McDonald’s wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

hahaman Czw Wrz 15, 2016 5:28 pm

o ciekawe bardzo. widzę ze KLIENCI już kompletnie za nic nie chce płacić i mieć tylko stado niewolników - nie dość, że zestresowane i bez życia prywatnego , to teraz jeszcze z dodatkową groźbą że im nie zapłacą BUHAHAHAHA!
NIEZŁE.
MAM WIĘC ZAJEBISTE ROZWIĄZANIE DLA TYCH WSZYSTKICH KORPO - SAMI SOBIE WSZYSTKO RÓBCIE - OD SKUTECZNEJ KREACJI, POPRZEZ EFEKTYWNE KUPOWANIE MEDIÓW AŻ PO SPRZĄTANIE WE WŁASNYCH TOALETACH (no bo po co do tego wynajmować firmy sprzątające , można samemu :) ?)
Wróć do Reklama

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości