Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 26 Maja 2025
 
 
 
"Dziś każdy chce mieć podcast, bo to modne, ale ludzie nie zdają sobie sprawy, ile to roboty" [WYWIAD]
 
Nagrał ponad 1000 podcastów, choć w żadnym sam nie wystąpił. Mateusz Trusewicz to doświadczony producent i realizator, który przez wiele lat był szefem produkcji audio-wideo w Grupie naTemat, a teraz prowadzi agencję produkcji podcastów "Studio Miś". Rozmawiamy o tym, jak się wymyśla, nagrywa, produkuje i zarabia na podcastach oraz o wszystkim tym, co w tym czasie zaobserwował. - Słowo "talk show" zmieniło się na "podcast". Przecież koncepcja jest właściwie identyczna - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia. więcej
 
 
Jak wygląda kampania prezydencka w social mediach? "Kilka połączonych gier na różnych boiskach"
 
W internetowej kampanii wyborczej nie ma "nieważnych" kanałów dotarcia. Sztaby rozgrywają na tym polu dwie gry - o mobilizację swoich wyborców i demobilizację strony przeciwnej - twierdzi w rozmowie z Wirtualanemedia.pl dr Jan Zając, prezes firmy Sotrender, zajmującej się analityką internetu. Gdzie w sieci kandydaci szukają dotarcia do wyborców?   więcej
 
 
Grupa TVN sięga po dawny hit Polsatu. Czy nowe ,,Idź na całość" odniesie sukces?
 
Jesienią teleturniej ,,Idź na całość" po 24 latach przerwy wróci do polskiej telewizji, tym razem na antenę TTV. Czy program, który przed laty przyciągał przed ekrany nawet 10 mln widzów, znów okaże się hitem? Żeby tak się stało, potrzebnych jest kilka elementów, bo sam sentyment to za mało - mówią portalowi Wirtualnemedia.pl eksperci z branży telewizyjnej. więcej
 
 
Mniej pracowników, zysk mocno w górę. Tyle zarobiło Wydawnictwo Bauer
 
Wydawnictwo Bauer w 2024 roku przy minimalnym wzroście przychodów zarobiło na czysto 20 mln zł więcej niż przed rokiem. Firmie udało się ograniczyć koszty usług obcych i pracowników. więcej
 
 
,,Gazeta Wyborcza" sprzedaje mniej prenumerat cyfrowych. Cięcia w druku i zatrudnieniu ograniczyły stratę
 
Liczba sprzedanych prenumerat cyfrowych ,,Gazety Wyborczej" (Agora) nieznacznie zmalała r/r, zsuwając się poniżej 290 tys. - Temperatura polityczna w tym roku była trochę niższa - zauważa Wojciech Bartkowiak z zarządu Agory. Pion prasowy firmy mocno ograniczył stratę operacyjną, m.in. dzięki ograniczeniu kosztów druku. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Kulisy powstawania "najlepszej polskiej reklamy". Arcydzieło Ery sprzed 23 lat zna każdy więcej
 
Jawny Lublin walczy o prawdę w życiu publicznym. Tak pracuje się w lokalnych mediach więcej
 
Zegar dla starych mediów bije tak: TikTok, TikTok. Robert Feluś o trudnej miłości wydawców więcej
 
Byli bogami polskiego YouTube. Jak stara gwardia radzi sobie dzisiaj więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista / Specjalistka ds. rozwoju redakcyjnych narzędzi AI Ringier Axel Springer Polska
Social media manager Zemits Polska
Specjalista/Specjalistka ds. Rozwoju Kanału Sieci Własnej British American Tobacco
Digital Marketing Manager (praca zdalna) Symposio Centrum Edukacyjne
Brand Manager Dax Cosmetics
Brand Manager Ładne Bebe
Purchasing Specialist Bausch & Lomb Poland
Grafik / Graficzka Obsessive
Media Planner Euvic Media
Specjalista / Specjalistka ds. marketingu Dexcom
Specjalista ds. marketingu technicznego TMS Group Europe
Business Coordinator - Fakt / fakt.pl Ringier Axel Springer Polska
Content Creator Video/Audio Ringier Axel Springer Polska
Wydawca / Wydawczyni Strony Głównej Onet Ringier Axel Springer Polska
Dziennikarz / Dziennikarka Fakt (Dział Pieniądze-Prawo-Porady) Ringier Axel Springer Polska
Showrunner WOW Prosta Spółka Akcyjna
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Grupa TVN sięga po dawny hit Polsatu. Czy nowe ,,Idź na całość" odniesie sukces?

Jesienią teleturniej ,,Idź na całość" po 24 latach przerwy wróci do polskiej telewizji, tym razem na antenę TTV. Czy program, który przed laty przyciągał przed ekrany nawet 10 mln widzów, znów okaże się hitem? Żeby tak się stało, potrzebnych jest kilka elementów, bo sam sentyment to za mało - mówią portalowi Wirtualnemedia.pl eksperci z branży telewizyjnej. więcej

Fala pożegnań z Viaplay. Co dalej z dziennikarzami?

Viaplay wycofuje się z Polski, a kolejni komentatorzy sportowi szukają nowych miejsc pracy. Część z nich znalazła już pracodawcę, a inni nie wykluczają nawet odejścia z branży.   więcej

"The Floor" hitem TVN. Stacja liderem oglądalności

W pierwszym tygodniu emisji teleturniej ,,The Floor" przyciągnął do TVN nieco ponad milion widzów - wynika z danych Nielsena. TVN w porze emisji programu był najchętniej wybieraną stacją we wszystkich grupach widzów.  więcej

Dużo więcej zysku z produkcji ,,Klanu"

Spółka Triplan, zajmująca się przede wszystkim produkcją telenoweli ,,Klan", w 2024 roku przy nieznacznym wzroście przychodów zarobiła na czysto 2,9 mln zł, o prawie 1,4 mln więcej niż rok wcześniej. więcej

24. sezon za nami. Więcej widzów "Naszego nowego domu"

Średnio 865 tys. widzów śledziło tej wiosny w Polsacie najnowszy sezon programu ,,Nasz nowy dom" - wynika z danych Nielsena. To nieco więcej niż rok temu. Najpopularniejsze odcinki tej serii gromadziły przed telewizorami prawie milion osób. Stacja już zapowiedziała kontynuację formatu. więcej

Tegoroczna Eurowizja rozgrzała media. Mamy raport

Kwota 136 mln zł to wartość ekwiwalentu reklamowego finału tegorocznej Eurowizji - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Muzyczny konkurs, który odbył się w Szwajcarii, rozgrzał polskie media, a to za sprawą udziału Justyny Steczkowskiej, której występ był jednym z najbardziej komentowanych momentów tej edycji.  więcej

Nowa oferta Play. Światłowód i telewizja nawet przez 8 miesięcy za darmo

Play przygotował specjalną ofertę dla swoich abonentów - 8 miesięcy bez opłat za pakiet światłowodu z telewizją. Oferta dotyczy umowy na 24 miesiące i obejmuje dostęp do 212 kanałów oraz popularnych serwisów streamingowych. Ze zniżek na początku trwania umowy mogą skorzystać osoby, które nie mają telefonu w Play.  więcej

Gorąco na linii YouTube - Disney. Pozew za zatrudnienie dyrektora

YouTube zatrudnił Justina Connolly'a na nowym stanowisku globalnego szefa ds. mediów i sportu. Disney, dotychczasowy pracodawca menadżera, chce sądownie zablokować jego przejście do konkurencji - podaje agencja Bloomberg. więcej

Gigant medialny odrzuca propozycję niedoszłego kupca TVN

Organy zarządzające niemiecką spółką ProSiebenSat.1 odrzuciły propozycję przejęcia akcji przez włoski koncern medialny MediaForEurope, niedoszłego kupca TVN. więcej

Kanały TV stacji radiowych? We Włoszech to działa, w Polsce nie

Choć we Włoszech nadawcy radiowi mają kanały telewizyjne, to w Polsce żaden nie utrzymał takiej stacji. Grupy radiowe nie wykorzystują też potencjału aplikacji Smart TV czy kanałów FAST. Czy to się zmieni? Polsce nadawcy albo odpowiadają, że takich planów nie mają albo unikają jasnych deklaracji, zasłaniając się tajemnicą firmy.  więcej

Ilu widzów miał drugi sezon "Zatoki szpiegów"?

Średnio 1,44 mln widzów gromadził przed telewizorami drugi sezon serialu ,,Zatoka szpiegów" emitowany wiosną w TVP1. Produkcja była hitem Jedynki, choć nie przyciągnęła przed ekrany tak licznej widowni jak emitowany wiosną ub.r. serial ,,Matylda".  więcej

Nowy serwis streamingowy Disneya ze sportem jesienią

Jimmy Pitaro, prezes kontrolowanego przez The Walt Disney Company nadawcy sportowego  ESPN, ogłosił, że jego nowa usługa streamingowa będzie nazywać się  po prostu ESPN. Platforma wystartuje w Stanach Zjednoczonych wczesną jesienią. Subskrybenci serwisu ESPN+ zostaną automatycznie przeniesieni do ESPN.  więcej

Canal+ ze zgodą na przejęcie głównego udziałowca Showmax

Komisja do spraw Konkurencji Republiki Południowej Afryki zarekomendowała zgodę na przejęcie MultiChoice przez Canal+. Francuska grupa musi zobowiązać się do produkcji treści rozrywkowych i sportowych w RPA oraz wspierać finansowo miejscowych twórców.  więcej

Kto pokaże Roland Garros? Były trener Igi Świątek wśród komentatorów

Od niedzieli rusza wielkoszlemowy turniej Roland Garros. Transmisje na antenach Eurosportu oraz na platformie Max. Wśród komentatorów m.in. Tomasz Wiktorowski, były trener Igi Świątek.   więcej

W streamingu nie tylko zyski. Sweet.TV wciąż pod kreską

Spółka zarządzająca w Polsce platformą streamingową Sweet.TV w 2024 roku potroiła przychody, ale mocno pogłębiła się także jej strata. więcej

Polsat nie pójdzie w ślad za stacjami z Niemiec, Włoch i Francji

Choć w Europie nie brakuje nadawców komercyjnych i publicznych, którzy uruchomili swoje stacje w jakości 4K, to w najbliższym czasie nie dołączy do nich Polsat. Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu pytany przez Wirtualnemedia.pl stwierdził, że jakość sygnału ma znaczenie drugorzędne.  więcej

Subskrybenci Netfliksa nie boją się reklam. Niemal co trzeci ma plan ze spotami

Amy Reinhard, szefowa Netfliksa do spraw reklam poinformowała, że już 94 mln subskrybentów platformy wykupuje plan z reklamami. Tacy użytkownicy spędzają średnio 41 godzin miesięcznie przy treściach z najpopularniejszego serwisu streamingowego na świecie.  więcej

,,Ruszający się" stolik i absurdalne paski Republiki. Jak wyglądała debata Trzaskowski - Nawrocki

Za nami debata prezydencka Telewizji Polskiej, TVN24 i Polsat News. Miała potrwać półtorej godziny, ale skończyła się po niemal dwóch godzinach. W mediach społecznościowych nie brakuje teorii spiskowych o niekorzystnym kadrowaniu Karola Nawrockiego. Republika podała, że celowo pokazywano go jako niższego. Rafał Trzaskowski z przyklejonym do twarzy uśmiechem też został bohaterem wielu memów.  więcej

,,Pytanie na śniadanie" z nowym spotem. Rusza kampania wizerunkowa

Twórcy porannego magazynu Dwójki startują z kampanią wizerunkową. W sobotnim wydaniu ,,Pytania na śniadanie" zaprezentowano nowy spot z udziałem prezenterów promujący program TVP2. Nowa kampania to kolejny krok w budowaniu bliskiej relacji z widzami - informuje TVP. więcej

Zmarł uczestnik ,,Sanatorium miłości" i ,,The Voice Senior"

Nie żyje Piotr Hubert Langfort, który w ostatnich latach uczestniczył w dwóch programach Telewizji Polskiej: reality-show ,,Sanatorium miłości" i talent-show ,,The Voice Senior". więcej

Kto po wyroku rządzi fundacjami Zygmunta Solorza? Prawnik dzieci nie ma wątpliwości

Sąd w Lichtensteinie nieprawomocnie oddalił pozew Zygmunta Solorza na warunki sukcesji, według których kontrolę nad jego fundacjami przejmą dzieci. Miliarder zapowiedział, że odwoła się od rozstrzygnięcia. Prawnik dzieci zwraca uwagę, że do prawomocnego wyroku oboma fundacjami zarządza kurator. więcej

Mentzen mówił o rekordzie w sieci. Ilu osób w telewizji oglądało jego rozmowę z Nawrockim?

Nieco ponad 1,6 mln widzów przyciągnęła przed telewizory czwartkowa rozmowa Sławomira Mentzena z Karolem Nawrockim, transmitowana przez główne stacje informacyjne. Najwięcej odbiorców obejrzało spotkanie polityków za pośrednictwem TV Republika.   więcej

Kobieca piłka nożna w streamingu także w Polsce. Platforma pokaże Ligę Mistrzów

Platforma Disney+ pozyskała prawa do transmisji kobiecej Ligi Mistrzów w piłce nożnej. Umowa na pięć sezonów obejmuje kraje europejskie, m.in. Polskę. więcej

Kino Polska TV wyciska więcej zysku. Stacja naziemna w głębszym dołku

W pierwszym kwartale 2025 roku grupa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 1,4 proc., zarabiając na czysto 19 mln zł. Pogorszyły się wyniki Zoom TV, który pod koniec br. zniknie z naziemnej telewizji cyfrowej. więcej

Kiedyś można było o tym tylko pomarzyć. Dzięki GeForce NOW można grać w chmurze bez drogiego sprzętu

W świecie, w którym topowe gry wymagają coraz potężniejszego sprzętu, usługa GeForce NOW od NVIDIA oferuje alternatywne rozwiązanie. Okazuje się, że nie zawsze trzeba inwestować w kosztowny sprzęt, można grać w najnowsze tytuły z wykorzystaniem mocy obliczeniowej serwerów w chmurze. Czy to naprawdę działa? I czy jakość rozgrywki dorównuje tej, którą znamy z lokalnych urządzeń? materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Kanały TV stacji radiowych? We Włoszech to działa, w Polsce nie

Choć we Włoszech nadawcy radiowi mają kanały telewizyjne, to w Polsce żaden nie utrzymał takiej stacji. Grupy radiowe nie wykorzystują też potencjału aplikacji Smart TV czy kanałów FAST. Czy to się zmieni? Polsce nadawcy albo odpowiadają, że takich planów nie mają albo unikają jasnych deklaracji, zasłaniając się tajemnicą firmy.  więcej

 
Radio Poznań przywróciło archiwalny wywiad z Karolem Nawrockim

Na stronie internetowej Radia Poznań i na kanale YouTube rozgłośni ponownie udostępniono wywiad z Karolem Nawrockim. Nadawca podkreśla, że to gest w związku z licznymi prośbami słuchaczy, powodowany "ważnym interesem społecznym".  więcej

 
Dezinformacja ma być ścigana z Kodeksu karnego? Szef RMN: prawda sama się nie obroni

Rozpowszechnianie nieprawdy powinno być karane i ścigane. A takich narzędzi państwo dzisiaj nie ma. Warto, aby w przyszłości takie możliwości miała KRRiT - powiedział PAP przewodniczący Rady Mediów Narodowych Wojciech Król. więcej

 
Grupa Radiowa Time ma dyrektora marketingu

W Grupie Radiowej Time od czerwca nowo utworzoną funkcję dyrektora komunikacji marketingowej będzie pełnił Andrzej Descours. Z firmą jest związany od 15 lat. więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Polska reklama urosła o ponad 5 proc. Siłą napędową internet

Estymowana wartość netto rynku reklamowego w Polsce w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła blisko 3 mld zł, czyli 5,3 proc. więcej w skali roku - wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy w Polsce, tworzonego przez Publicis Groupe Polska. Rosną inwestycje w internet, wideo, radio, OOH i kino, a maleją w prasie.  więcej

Publicis przejmuje platformę marketingu influencerskiego

Grupa reklamowa Publicis Groupe ogłosiła przejęcie Captiv8 - kompleksowej platformy marketingu influencerskiego. Wartość transakcji nie została ujawniona.  więcej

Kolejna runda zwolnień w IPG Mediabrands

Grupa reklamowa IPG Mediabrands (Interpublic Group), w skład której wchodzą agencje UM czy Initiative, ogłosiła redukcje zatrudnienia w dziale analitycznym. Pracę straciło nawet do 40 osób.  więcej

Nowa kampania Żabki. Katarzyna Dowbor z serią podcastów

Pod hasłem #DobrzeMieć Żabkę! ruszyła nowa kampania, w której sieć promuje ofertę franczyzową. Jej bohaterami są przedsiębiorcy, którzy dzielą się swoimi historiami i opowiadają, co zyskali, decydując się na własny biznes pod zielonym szyldem. więcej

Rycerze, królowie i mitologiczni bogowie w reklamach. "Poszukiwanie wyróżnika"

Co łączy marki Krakus, Kotlin, JBB Bałdyga oraz Warka? Wiosenne kampanie reklamowe tych marek to pójście w kierunku reklamy kostiumowej, opartej na motywach rycerza, króla, czy mitologicznych bogów. - Co ciekawe, chodzi nie o jedną branżę czy agencję, ale o szeroki nurt obecny w różnych kategoriach i realizowany przez różne zespoły kreatywne - zauważa Artur Banach, dyrektor ds.strategii i oferty w Rebel Media.  więcej

TVP Sport odda na jeden dzień swoje social media poszukiwanym dzieciom

25 maja, z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego TVP Sport wykorzysta swoje media społecznościowe w kampanii informacyjnej Fundacji Itaka #zaginioneNIEzapomniane. Kanały publicznego nadawcy udostępnią zdjęcia dzieci, które zaginęły w ostatnich latach w Polsce. więcej

Ola Adamska ambasadorką kampanii Semilac

Marka Semilac (Nesperta), producent lakierów hybrydowych i asesorów do manicure, wystartowała z kampanią promującą nową kolekcję ,,You areICONIC", której ambasadorką jest aktorka Ola Adamska.  więcej

CYBERSEC EXPO & FORUM 2025: największe targi cyberbezpieczeństwa w Europie Środkowo-Wschodniej

W dniach 11-12 czerwca 2025 roku, TAURON Arena Kraków stanie się centrum europejskiej dyskusji o cyberbezpieczeństwie goszcząc jubileuszową, 20. edycję CYBERSEC EXPO & FORUM. Wydarzenie, odbywające się pod auspicjami Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, zgromadzi ponad 2000 uczestników oraz 100 wystawców i partnerów, tworząc wyjątkową platformę do wymiany wiedzy, nawiązywania kontaktów biznesowych oraz prezentacji najnowszych rozwiązań w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Mniej pracowników, zysk mocno w górę. Tyle zarobiło Wydawnictwo Bauer

Wydawnictwo Bauer w 2024 roku przy minimalnym wzroście przychodów zarobiło na czysto 20 mln zł więcej niż przed rokiem. Firmie udało się ograniczyć koszty usług obcych i pracowników. więcej

,,Gazeta Wyborcza" sprzedaje mniej prenumerat cyfrowych. Cięcia w druku i zatrudnieniu ograniczyły stratę

Liczba sprzedanych prenumerat cyfrowych ,,Gazety Wyborczej" (Agora) nieznacznie zmalała r/r, zsuwając się poniżej 290 tys. - Temperatura polityczna w tym roku była trochę niższa - zauważa Wojciech Bartkowiak z zarządu Agory. Pion prasowy firmy mocno ograniczył stratę operacyjną, m.in. dzięki ograniczeniu kosztów druku. więcej

Drugi ,,Kleks" nie dał rady. Agora zarobiła mniej

Grupa Agora w pierwszym kwartale 2025 roku przy spadku przychodów o prawie 7 proc. zanotowała niższą rentowność niż przed rokiem. Jej przychody z biletów w kinach Helios zmalały o 17 proc., bo nie było tylu hitowych filmów jak w pierwszym kwartale ub.r. więcej

Dezinformacja ma być ścigana z Kodeksu karnego? Szef RMN: prawda sama się nie obroni

Rozpowszechnianie nieprawdy powinno być karane i ścigane. A takich narzędzi państwo dzisiaj nie ma. Warto, aby w przyszłości takie możliwości miała KRRiT - powiedział PAP przewodniczący Rady Mediów Narodowych Wojciech Król. więcej

 
 
 
INTERNET
 
"Dziś każdy chce mieć podcast, bo to modne, ale ludzie nie zdają sobie sprawy, ile to roboty" [WYWIAD]

Nagrał ponad 1000 podcastów, choć w żadnym sam nie wystąpił. Mateusz Trusewicz to doświadczony producent i realizator, który przez wiele lat był szefem produkcji audio-wideo w Grupie naTemat, a teraz prowadzi agencję produkcji podcastów "Studio Miś". Rozmawiamy o tym, jak się wymyśla, nagrywa, produkuje i zarabia na podcastach oraz o wszystkim tym, co w tym czasie zaobserwował. - Słowo "talk show" zmieniło się na "podcast". Przecież koncepcja jest właściwie identyczna - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia. więcej

Jak wygląda kampania prezydencka w social mediach? "Kilka połączonych gier na różnych boiskach"

W internetowej kampanii wyborczej nie ma "nieważnych" kanałów dotarcia. Sztaby rozgrywają na tym polu dwie gry - o mobilizację swoich wyborców i demobilizację strony przeciwnej - twierdzi w rozmowie z Wirtualanemedia.pl dr Jan Zając, prezes firmy Sotrender, zajmującej się analityką internetu. Gdzie w sieci kandydaci szukają dotarcia do wyborców?   więcej

Pierwszy duży portal zbiera pieniądze na Patronite. Naczelny tłumaczy

Goniec.pl założył ostatnio konto na Patronite. - Mamy stałych widzów i widzki, którzy sami z siebie pytali nas o możliwe formy wspierania naszego kanału - tłumaczy nam Janusz Schwertner. To pierwszy taki kanał, który otwiera się na wsparcie patronów.   więcej

Managerka wróciła do Ringier Axel Springer Polska po latach pracy w TVN

Katarzyna Szczekala objęła stanowisko senior business process transformation manager w Ringier Axel Springer Polska. Przez ostatnie 11 lata pracowała w TVN Warner Bros. Discovery.  więcej

Vishing: oszustwo korzystające z AI

To skrót od ,,voice phishing", czyli mówiąc w najprostszy sposób podszywanie się pod głos innej osoby. Oczywiście, podobnie jak deepfake jest to możliwe dzięki technologii AI. Jak się bronić przed takimi atakami i kto jest zagrożony? więcej

Gazeta.pl i Twin .collective zachęcają do głosowania. ,,Dowiedz się (jak naj)więcej"

Już 1 czerwca odbędzie się II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Z tej okazji Gazeta.pl wspólnie z agencją Twin .collective rozpoczyna kampanię ,,Dowiedz się (jak naj)więcej", której celem jest zachęcenie do udziału w głosowaniu oraz wsparcie obywateli w podjęciu świadomej decyzji. więcej

Jak szef Microsoftu korzysta z AI? [OPINIA]

Satya Nadella, zamiast słuchać podcastów, przesyła ich transkrypcję do Copilot AI, z którą następnie dyskutuje na ich temat. Do czego i w jaki sposób jeszcze szef Microsoftu wykorzystuje sztuczną inteligencję? więcej

Mentzen pytał Trzaskowskiego na YouTubie. Pobito polityczny rekord

Sobotnią rozmowę Sławomira Mentzena z Rafałem Trzaskowskim na kanale youtube'owym lidera Konfederacji równocześnie oglądało nawet ponad 600 tys. internautów. To rekordowo popularna transmisja youtube'owa o tematyce politycznej w Polsce. więcej

Subskrybenci Netfliksa nie boją się reklam. Niemal co trzeci ma plan ze spotami

Amy Reinhard, szefowa Netfliksa do spraw reklam poinformowała, że już 94 mln subskrybentów platformy wykupuje plan z reklamami. Tacy użytkownicy spędzają średnio 41 godzin miesięcznie przy treściach z najpopularniejszego serwisu streamingowego na świecie.  więcej

Kto rządzi na TikToku? Polsat i Lidl deklasują konkurencję

Najwięcej obserwujących na TikToku mają profile: Łączy nas piłka, Genzie i Netflix, najbardziej angażują Polsat i OficjalneZero, zaś Lidl króluje pod względem odtworzeń - wynika z raportu firmy Sotrender za kwiecień br.  więcej

Moda i uroda w polskim internecie. Wizaz daleko przed ,,Vogue" i ,,Elle"

Wśród serwisów dotyczących mody i urody zdecydowanie na czele jest Wizaz.pl, który wyprzedza m.in. witryny magazynów ,,Vogue" i ,,Elle". więcej

X się zaciął. Problemy także w Polsce

W sobotę doszło do globalnej awarii na platformie społecznościowej X. Na problemy narzekało też wielu polskich użytkowników serwisu. więcej

Ceny subskrypcji AI od Google'a mogą szokować

Konferencja Google I/O obfitowała w wiele przełomowych ogłoszeń dotyczących usług czy narzędzi wspieranych sztuczną inteligencją. Jednak nie ma nic za darmo. Aby korzystać w większości z nich należy wykupić jeden z dwóch abonamentów: Google AI Pro bądź Google AI Ultra. Cena zwłaszcza tego drugiego szokuje. więcej

Z Tindera odchodzi szefowa

Faye Iosotaluno w lipcu przestanie pełnić obowiązki CEO aplikacji randkowej Tinder. Z koncernem Match Group była związana prawie osiem lat. więcej

Farmacja i Eurowizja. Jak Novartis wspierał konkurs w Bazylei?

Sponsorem tegorocznego konkursu Eurowizja, który odbył się w Bazylei, był szwajcarski koncern farmaceutyczny Novartis. - Chcemy promować znaczenie zdrowia i dobrego samopoczucia wśród szerokiej publiczności, co idealnie wpisuje się w naszą misję - podkreśla Aneta Poznańska - Country Communications & Patient Advocacy Head w Novartis Poland. materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Jak wygląda kampania prezydencka w social mediach? "Kilka połączonych gier na różnych boiskach"

W internetowej kampanii wyborczej nie ma "nieważnych" kanałów dotarcia. Sztaby rozgrywają na tym polu dwie gry - o mobilizację swoich wyborców i demobilizację strony przeciwnej - twierdzi w rozmowie z Wirtualanemedia.pl dr Jan Zając, prezes firmy Sotrender, zajmującej się analityką internetu. Gdzie w sieci kandydaci szukają dotarcia do wyborców?   więcej

Uczciwość zamiast dyplomu? Czego Polacy oczekują od polityków

Trzy najważniejsze filary dobrego polityka w ocenie społeczeństwa to uczciwość i jawność (38 proc.), prymat interesu publicznego (24 proc.), odpowiedzialność i skuteczność (14  proc.). Kompetencje i wykształcenie zostały wskazane jako priorytet jedynie przez 8 proc. ankietowanych - pokazują badania SW Research.  więcej

Pracownicy korzystający z AI postrzegani jako lenie

Zgodnie z badaniem "Evidence of a social evaluation penalty for using artificial Intelligence", zrealizowanym przez Duke University, użytkownicy korzystający w pracy z AI są oceniani jako mniej kompetentni, mniej sumienni, bardziej leniwi i łatwiej zastępowalni w porównaniu do osób korzystających z tradycyjnych narzędzi.  więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Jak wygląda kampania prezydencka w social mediach? "Kilka połączonych gier na różnych boiskach"

W internetowej kampanii wyborczej nie ma "nieważnych" kanałów dotarcia. Sztaby rozgrywają na tym polu dwie gry - o mobilizację swoich wyborców i demobilizację strony przeciwnej - twierdzi w rozmowie z Wirtualanemedia.pl dr Jan Zając, prezes firmy Sotrender, zajmującej się analityką internetu. Gdzie w sieci kandydaci szukają dotarcia do wyborców?   więcej

Editel w gronie klientów inPlus Media

Editel, europejska firma IT specjalizująca się w automatyzacji komunikacji biznesowej, została klientem inPlus Media.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Nowa oferta Play. Światłowód i telewizja nawet przez 8 miesięcy za darmo
AI szantażowała mailowo pracowników. Co było powodem?
Jak szef Microsoftu korzysta z AI? [OPINIA]
Pracownicy korzystający z AI postrzegani jako lenie
Ceny subskrypcji AI od Google'a mogą szokować
Donald Trump grozi Apple'owi cłami. Produkcja ma wrócić do USA
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj