|
|
|
|
|
|
|
Grupa TVN sięga po dawny hit Polsatu. Czy nowe ,,Idź na całość" odniesie sukces?
Jesienią teleturniej ,,Idź na całość" po 24 latach przerwy wróci do polskiej telewizji, tym razem na antenę TTV. Czy program, który przed laty przyciągał przed ekrany nawet 10 mln widzów, znów okaże się hitem? Żeby tak się stało, potrzebnych jest kilka elementów, bo sam sentyment to za mało - mówią portalowi Wirtualnemedia.pl eksperci z branży telewizyjnej. więcej
|
Fala pożegnań z Viaplay. Co dalej z dziennikarzami?
Viaplay wycofuje się z Polski, a kolejni komentatorzy sportowi szukają nowych miejsc pracy. Część z nich znalazła już pracodawcę, a inni nie wykluczają nawet odejścia z branży. więcej
|
"The Floor" hitem TVN. Stacja liderem oglądalności
W pierwszym tygodniu emisji teleturniej ,,The Floor" przyciągnął do TVN nieco ponad milion widzów - wynika z danych Nielsena. TVN w porze emisji programu był najchętniej wybieraną stacją we wszystkich grupach widzów. więcej
|
Dużo więcej zysku z produkcji ,,Klanu"
Spółka Triplan, zajmująca się przede wszystkim produkcją telenoweli ,,Klan", w 2024 roku przy nieznacznym wzroście przychodów zarobiła na czysto 2,9 mln zł, o prawie 1,4 mln więcej niż rok wcześniej. więcej
|
24. sezon za nami. Więcej widzów "Naszego nowego domu"
Średnio 865 tys. widzów śledziło tej wiosny w Polsacie najnowszy sezon programu ,,Nasz nowy dom" - wynika z danych Nielsena. To nieco więcej niż rok temu. Najpopularniejsze odcinki tej serii gromadziły przed telewizorami prawie milion osób. Stacja już zapowiedziała kontynuację formatu. więcej
|
Tegoroczna Eurowizja rozgrzała media. Mamy raport
Kwota 136 mln zł to wartość ekwiwalentu reklamowego finału tegorocznej Eurowizji - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Muzyczny konkurs, który odbył się w Szwajcarii, rozgrzał polskie media, a to za sprawą udziału Justyny Steczkowskiej, której występ był jednym z najbardziej komentowanych momentów tej edycji. więcej
|
Nowa oferta Play. Światłowód i telewizja nawet przez 8 miesięcy za darmo
Play przygotował specjalną ofertę dla swoich abonentów - 8 miesięcy bez opłat za pakiet światłowodu z telewizją. Oferta dotyczy umowy na 24 miesiące i obejmuje dostęp do 212 kanałów oraz popularnych serwisów streamingowych. Ze zniżek na początku trwania umowy mogą skorzystać osoby, które nie mają telefonu w Play. więcej
|
Gorąco na linii YouTube - Disney. Pozew za zatrudnienie dyrektora
YouTube zatrudnił Justina Connolly'a na nowym stanowisku globalnego szefa ds. mediów i sportu. Disney, dotychczasowy pracodawca menadżera, chce sądownie zablokować jego przejście do konkurencji - podaje agencja Bloomberg. więcej
|
Gigant medialny odrzuca propozycję niedoszłego kupca TVN
Organy zarządzające niemiecką spółką ProSiebenSat.1 odrzuciły propozycję przejęcia akcji przez włoski koncern medialny MediaForEurope, niedoszłego kupca TVN. więcej
|
Kanały TV stacji radiowych? We Włoszech to działa, w Polsce nie
Choć we Włoszech nadawcy radiowi mają kanały telewizyjne, to w Polsce żaden nie utrzymał takiej stacji. Grupy radiowe nie wykorzystują też potencjału aplikacji Smart TV czy kanałów FAST. Czy to się zmieni? Polsce nadawcy albo odpowiadają, że takich planów nie mają albo unikają jasnych deklaracji, zasłaniając się tajemnicą firmy. więcej
|
Ilu widzów miał drugi sezon "Zatoki szpiegów"?
Średnio 1,44 mln widzów gromadził przed telewizorami drugi sezon serialu ,,Zatoka szpiegów" emitowany wiosną w TVP1. Produkcja była hitem Jedynki, choć nie przyciągnęła przed ekrany tak licznej widowni jak emitowany wiosną ub.r. serial ,,Matylda". więcej
|
Nowy serwis streamingowy Disneya ze sportem jesienią
Jimmy Pitaro, prezes kontrolowanego przez The Walt Disney Company nadawcy sportowego ESPN, ogłosił, że jego nowa usługa streamingowa będzie nazywać się po prostu ESPN. Platforma wystartuje w Stanach Zjednoczonych wczesną jesienią. Subskrybenci serwisu ESPN+ zostaną automatycznie przeniesieni do ESPN. więcej
|
Canal+ ze zgodą na przejęcie głównego udziałowca Showmax
Komisja do spraw Konkurencji Republiki Południowej Afryki zarekomendowała zgodę na przejęcie MultiChoice przez Canal+. Francuska grupa musi zobowiązać się do produkcji treści rozrywkowych i sportowych w RPA oraz wspierać finansowo miejscowych twórców. więcej
|
Kto pokaże Roland Garros? Były trener Igi Świątek wśród komentatorów
Od niedzieli rusza wielkoszlemowy turniej Roland Garros. Transmisje na antenach Eurosportu oraz na platformie Max. Wśród komentatorów m.in. Tomasz Wiktorowski, były trener Igi Świątek. więcej
|
W streamingu nie tylko zyski. Sweet.TV wciąż pod kreską
Spółka zarządzająca w Polsce platformą streamingową Sweet.TV w 2024 roku potroiła przychody, ale mocno pogłębiła się także jej strata. więcej
|
Polsat nie pójdzie w ślad za stacjami z Niemiec, Włoch i Francji
Choć w Europie nie brakuje nadawców komercyjnych i publicznych, którzy uruchomili swoje stacje w jakości 4K, to w najbliższym czasie nie dołączy do nich Polsat. Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu pytany przez Wirtualnemedia.pl stwierdził, że jakość sygnału ma znaczenie drugorzędne. więcej
|
Subskrybenci Netfliksa nie boją się reklam. Niemal co trzeci ma plan ze spotami
Amy Reinhard, szefowa Netfliksa do spraw reklam poinformowała, że już 94 mln subskrybentów platformy wykupuje plan z reklamami. Tacy użytkownicy spędzają średnio 41 godzin miesięcznie przy treściach z najpopularniejszego serwisu streamingowego na świecie. więcej
|
,,Ruszający się" stolik i absurdalne paski Republiki. Jak wyglądała debata Trzaskowski - Nawrocki
Za nami debata prezydencka Telewizji Polskiej, TVN24 i Polsat News. Miała potrwać półtorej godziny, ale skończyła się po niemal dwóch godzinach. W mediach społecznościowych nie brakuje teorii spiskowych o niekorzystnym kadrowaniu Karola Nawrockiego. Republika podała, że celowo pokazywano go jako niższego. Rafał Trzaskowski z przyklejonym do twarzy uśmiechem też został bohaterem wielu memów. więcej
|
,,Pytanie na śniadanie" z nowym spotem. Rusza kampania wizerunkowa
Twórcy porannego magazynu Dwójki startują z kampanią wizerunkową. W sobotnim wydaniu ,,Pytania na śniadanie" zaprezentowano nowy spot z udziałem prezenterów promujący program TVP2. Nowa kampania to kolejny krok w budowaniu bliskiej relacji z widzami - informuje TVP. więcej
|
Zmarł uczestnik ,,Sanatorium miłości" i ,,The Voice Senior"
Nie żyje Piotr Hubert Langfort, który w ostatnich latach uczestniczył w dwóch programach Telewizji Polskiej: reality-show ,,Sanatorium miłości" i talent-show ,,The Voice Senior". więcej
|
Kto po wyroku rządzi fundacjami Zygmunta Solorza? Prawnik dzieci nie ma wątpliwości
Sąd w Lichtensteinie nieprawomocnie oddalił pozew Zygmunta Solorza na warunki sukcesji, według których kontrolę nad jego fundacjami przejmą dzieci. Miliarder zapowiedział, że odwoła się od rozstrzygnięcia. Prawnik dzieci zwraca uwagę, że do prawomocnego wyroku oboma fundacjami zarządza kurator. więcej
|
Mentzen mówił o rekordzie w sieci. Ilu osób w telewizji oglądało jego rozmowę z Nawrockim?
Nieco ponad 1,6 mln widzów przyciągnęła przed telewizory czwartkowa rozmowa Sławomira Mentzena z Karolem Nawrockim, transmitowana przez główne stacje informacyjne. Najwięcej odbiorców obejrzało spotkanie polityków za pośrednictwem TV Republika. więcej
|
Kobieca piłka nożna w streamingu także w Polsce. Platforma pokaże Ligę Mistrzów
Platforma Disney+ pozyskała prawa do transmisji kobiecej Ligi Mistrzów w piłce nożnej. Umowa na pięć sezonów obejmuje kraje europejskie, m.in. Polskę. więcej
|
Kino Polska TV wyciska więcej zysku. Stacja naziemna w głębszym dołku
W pierwszym kwartale 2025 roku grupa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 1,4 proc., zarabiając na czysto 19 mln zł. Pogorszyły się wyniki Zoom TV, który pod koniec br. zniknie z naziemnej telewizji cyfrowej. więcej
|
Kiedyś można było o tym tylko pomarzyć. Dzięki GeForce NOW można grać w chmurze bez drogiego sprzętu W świecie, w którym topowe gry wymagają coraz potężniejszego sprzętu, usługa GeForce NOW od NVIDIA oferuje alternatywne rozwiązanie. Okazuje się, że nie zawsze trzeba inwestować w kosztowny sprzęt, można grać w najnowsze tytuły z wykorzystaniem mocy obliczeniowej serwerów w chmurze. Czy to naprawdę działa? I czy jakość rozgrywki dorównuje tej, którą znamy z lokalnych urządzeń? materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Polska reklama urosła o ponad 5 proc. Siłą napędową internet
Estymowana wartość netto rynku reklamowego w Polsce w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła blisko 3 mld zł, czyli 5,3 proc. więcej w skali roku - wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy w Polsce, tworzonego przez Publicis Groupe Polska. Rosną inwestycje w internet, wideo, radio, OOH i kino, a maleją w prasie. więcej
|
Publicis przejmuje platformę marketingu influencerskiego
Grupa reklamowa Publicis Groupe ogłosiła przejęcie Captiv8 - kompleksowej platformy marketingu influencerskiego. Wartość transakcji nie została ujawniona. więcej
|
Kolejna runda zwolnień w IPG Mediabrands
Grupa reklamowa IPG Mediabrands (Interpublic Group), w skład której wchodzą agencje UM czy Initiative, ogłosiła redukcje zatrudnienia w dziale analitycznym. Pracę straciło nawet do 40 osób. więcej
|
Nowa kampania Żabki. Katarzyna Dowbor z serią podcastów
Pod hasłem #DobrzeMieć Żabkę! ruszyła nowa kampania, w której sieć promuje ofertę franczyzową. Jej bohaterami są przedsiębiorcy, którzy dzielą się swoimi historiami i opowiadają, co zyskali, decydując się na własny biznes pod zielonym szyldem. więcej
|
Rycerze, królowie i mitologiczni bogowie w reklamach. "Poszukiwanie wyróżnika"
Co łączy marki Krakus, Kotlin, JBB Bałdyga oraz Warka? Wiosenne kampanie reklamowe tych marek to pójście w kierunku reklamy kostiumowej, opartej na motywach rycerza, króla, czy mitologicznych bogów. - Co ciekawe, chodzi nie o jedną branżę czy agencję, ale o szeroki nurt obecny w różnych kategoriach i realizowany przez różne zespoły kreatywne - zauważa Artur Banach, dyrektor ds.strategii i oferty w Rebel Media. więcej
|
TVP Sport odda na jeden dzień swoje social media poszukiwanym dzieciom
25 maja, z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego TVP Sport wykorzysta swoje media społecznościowe w kampanii informacyjnej Fundacji Itaka #zaginioneNIEzapomniane. Kanały publicznego nadawcy udostępnią zdjęcia dzieci, które zaginęły w ostatnich latach w Polsce. więcej
|
Ola Adamska ambasadorką kampanii Semilac
Marka Semilac (Nesperta), producent lakierów hybrydowych i asesorów do manicure, wystartowała z kampanią promującą nową kolekcję ,,You areICONIC", której ambasadorką jest aktorka Ola Adamska. więcej
|
CYBERSEC EXPO & FORUM 2025: największe targi cyberbezpieczeństwa w Europie Środkowo-Wschodniej W dniach 11-12 czerwca 2025 roku, TAURON Arena Kraków stanie się centrum europejskiej dyskusji o cyberbezpieczeństwie goszcząc jubileuszową, 20. edycję CYBERSEC EXPO & FORUM. Wydarzenie, odbywające się pod auspicjami Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, zgromadzi ponad 2000 uczestników oraz 100 wystawców i partnerów, tworząc wyjątkową platformę do wymiany wiedzy, nawiązywania kontaktów biznesowych oraz prezentacji najnowszych rozwiązań w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. materiał reklamowywięcej |
|
|
Mniej pracowników, zysk mocno w górę. Tyle zarobiło Wydawnictwo Bauer
Wydawnictwo Bauer w 2024 roku przy minimalnym wzroście przychodów zarobiło na czysto 20 mln zł więcej niż przed rokiem. Firmie udało się ograniczyć koszty usług obcych i pracowników. więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" sprzedaje mniej prenumerat cyfrowych. Cięcia w druku i zatrudnieniu ograniczyły stratę
Liczba sprzedanych prenumerat cyfrowych ,,Gazety Wyborczej" (Agora) nieznacznie zmalała r/r, zsuwając się poniżej 290 tys. - Temperatura polityczna w tym roku była trochę niższa - zauważa Wojciech Bartkowiak z zarządu Agory. Pion prasowy firmy mocno ograniczył stratę operacyjną, m.in. dzięki ograniczeniu kosztów druku. więcej
|
Drugi ,,Kleks" nie dał rady. Agora zarobiła mniej
Grupa Agora w pierwszym kwartale 2025 roku przy spadku przychodów o prawie 7 proc. zanotowała niższą rentowność niż przed rokiem. Jej przychody z biletów w kinach Helios zmalały o 17 proc., bo nie było tylu hitowych filmów jak w pierwszym kwartale ub.r. więcej
|
Dezinformacja ma być ścigana z Kodeksu karnego? Szef RMN: prawda sama się nie obroni
Rozpowszechnianie nieprawdy powinno być karane i ścigane. A takich narzędzi państwo dzisiaj nie ma. Warto, aby w przyszłości takie możliwości miała KRRiT - powiedział PAP przewodniczący Rady Mediów Narodowych Wojciech Król. więcej
|
|
|
"Dziś każdy chce mieć podcast, bo to modne, ale ludzie nie zdają sobie sprawy, ile to roboty" [WYWIAD]
Nagrał ponad 1000 podcastów, choć w żadnym sam nie wystąpił. Mateusz Trusewicz to doświadczony producent i realizator, który przez wiele lat był szefem produkcji audio-wideo w Grupie naTemat, a teraz prowadzi agencję produkcji podcastów "Studio Miś". Rozmawiamy o tym, jak się wymyśla, nagrywa, produkuje i zarabia na podcastach oraz o wszystkim tym, co w tym czasie zaobserwował. - Słowo "talk show" zmieniło się na "podcast". Przecież koncepcja jest właściwie identyczna - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia. więcej
|
Jak wygląda kampania prezydencka w social mediach? "Kilka połączonych gier na różnych boiskach"
W internetowej kampanii wyborczej nie ma "nieważnych" kanałów dotarcia. Sztaby rozgrywają na tym polu dwie gry - o mobilizację swoich wyborców i demobilizację strony przeciwnej - twierdzi w rozmowie z Wirtualanemedia.pl dr Jan Zając, prezes firmy Sotrender, zajmującej się analityką internetu. Gdzie w sieci kandydaci szukają dotarcia do wyborców? więcej
|
Pierwszy duży portal zbiera pieniądze na Patronite. Naczelny tłumaczy
Goniec.pl założył ostatnio konto na Patronite. - Mamy stałych widzów i widzki, którzy sami z siebie pytali nas o możliwe formy wspierania naszego kanału - tłumaczy nam Janusz Schwertner. To pierwszy taki kanał, który otwiera się na wsparcie patronów. więcej
|
Managerka wróciła do Ringier Axel Springer Polska po latach pracy w TVN
Katarzyna Szczekala objęła stanowisko senior business process transformation manager w Ringier Axel Springer Polska. Przez ostatnie 11 lata pracowała w TVN Warner Bros. Discovery. więcej
|
Vishing: oszustwo korzystające z AI
To skrót od ,,voice phishing", czyli mówiąc w najprostszy sposób podszywanie się pod głos innej osoby. Oczywiście, podobnie jak deepfake jest to możliwe dzięki technologii AI. Jak się bronić przed takimi atakami i kto jest zagrożony? więcej
|
Gazeta.pl i Twin .collective zachęcają do głosowania. ,,Dowiedz się (jak naj)więcej"
Już 1 czerwca odbędzie się II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Z tej okazji Gazeta.pl wspólnie z agencją Twin .collective rozpoczyna kampanię ,,Dowiedz się (jak naj)więcej", której celem jest zachęcenie do udziału w głosowaniu oraz wsparcie obywateli w podjęciu świadomej decyzji. więcej
|
Jak szef Microsoftu korzysta z AI? [OPINIA]
Satya Nadella, zamiast słuchać podcastów, przesyła ich transkrypcję do Copilot AI, z którą następnie dyskutuje na ich temat. Do czego i w jaki sposób jeszcze szef Microsoftu wykorzystuje sztuczną inteligencję? więcej
|
Mentzen pytał Trzaskowskiego na YouTubie. Pobito polityczny rekord
Sobotnią rozmowę Sławomira Mentzena z Rafałem Trzaskowskim na kanale youtube'owym lidera Konfederacji równocześnie oglądało nawet ponad 600 tys. internautów. To rekordowo popularna transmisja youtube'owa o tematyce politycznej w Polsce. więcej
|
Subskrybenci Netfliksa nie boją się reklam. Niemal co trzeci ma plan ze spotami
Amy Reinhard, szefowa Netfliksa do spraw reklam poinformowała, że już 94 mln subskrybentów platformy wykupuje plan z reklamami. Tacy użytkownicy spędzają średnio 41 godzin miesięcznie przy treściach z najpopularniejszego serwisu streamingowego na świecie. więcej
|
Kto rządzi na TikToku? Polsat i Lidl deklasują konkurencję
Najwięcej obserwujących na TikToku mają profile: Łączy nas piłka, Genzie i Netflix, najbardziej angażują Polsat i OficjalneZero, zaś Lidl króluje pod względem odtworzeń - wynika z raportu firmy Sotrender za kwiecień br. więcej
|
Moda i uroda w polskim internecie. Wizaz daleko przed ,,Vogue" i ,,Elle"
Wśród serwisów dotyczących mody i urody zdecydowanie na czele jest Wizaz.pl, który wyprzedza m.in. witryny magazynów ,,Vogue" i ,,Elle". więcej
|
X się zaciął. Problemy także w Polsce
W sobotę doszło do globalnej awarii na platformie społecznościowej X. Na problemy narzekało też wielu polskich użytkowników serwisu. więcej
|
Ceny subskrypcji AI od Google'a mogą szokować
Konferencja Google I/O obfitowała w wiele przełomowych ogłoszeń dotyczących usług czy narzędzi wspieranych sztuczną inteligencją. Jednak nie ma nic za darmo. Aby korzystać w większości z nich należy wykupić jeden z dwóch abonamentów: Google AI Pro bądź Google AI Ultra. Cena zwłaszcza tego drugiego szokuje. więcej
|
Z Tindera odchodzi szefowa
Faye Iosotaluno w lipcu przestanie pełnić obowiązki CEO aplikacji randkowej Tinder. Z koncernem Match Group była związana prawie osiem lat. więcej
|
Farmacja i Eurowizja. Jak Novartis wspierał konkurs w Bazylei? Sponsorem tegorocznego konkursu Eurowizja, który odbył się w Bazylei, był szwajcarski koncern farmaceutyczny Novartis. - Chcemy promować znaczenie zdrowia i dobrego samopoczucia wśród szerokiej publiczności, co idealnie wpisuje się w naszą misję - podkreśla Aneta Poznańska - Country Communications & Patient Advocacy Head w Novartis Poland. materiał reklamowywięcej |
|
|
Jak wygląda kampania prezydencka w social mediach? "Kilka połączonych gier na różnych boiskach"
W internetowej kampanii wyborczej nie ma "nieważnych" kanałów dotarcia. Sztaby rozgrywają na tym polu dwie gry - o mobilizację swoich wyborców i demobilizację strony przeciwnej - twierdzi w rozmowie z Wirtualanemedia.pl dr Jan Zając, prezes firmy Sotrender, zajmującej się analityką internetu. Gdzie w sieci kandydaci szukają dotarcia do wyborców? więcej
|
Uczciwość zamiast dyplomu? Czego Polacy oczekują od polityków
Trzy najważniejsze filary dobrego polityka w ocenie społeczeństwa to uczciwość i jawność (38 proc.), prymat interesu publicznego (24 proc.), odpowiedzialność i skuteczność (14 proc.). Kompetencje i wykształcenie zostały wskazane jako priorytet jedynie przez 8 proc. ankietowanych - pokazują badania SW Research. więcej
|
Pracownicy korzystający z AI postrzegani jako lenie
Zgodnie z badaniem "Evidence of a social evaluation penalty for using artificial Intelligence", zrealizowanym przez Duke University, użytkownicy korzystający w pracy z AI są oceniani jako mniej kompetentni, mniej sumienni, bardziej leniwi i łatwiej zastępowalni w porównaniu do osób korzystających z tradycyjnych narzędzi. więcej
|
|
|