|
|
|
|
|
|
|
KRRiT ze Świrskim do 2028 roku? ,,Arsenał uprawnień prezydenta jest spory"
Przegrana Rafała Trzaskowskiego to praktyczny brak szans na planowaną przez rząd reformę medialną. - Wyborcy, którzy, wybrali Karola Nawrockiego, przesądzili swoim głosem o pozostawieniu KRRiT w obecnym składzie z panem Świrskim, a także o tym, aby żadna nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji nie nastąpiła - mówi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Luft, członek KRRiT w latach 2010-2016. więcej
|
TOP 20 stacji w Polsce. Republika wdarła się do czołówki, liderem dalej TVP1
Maj za nami. W grupie wszystkich widzów liderem oglądalności telewizji pozostała TVP1, ale tuż za nią znalazła się Republika, awansująca z miejsca ósmego. W grupie 16-59 numerem jeden był jednak TVN przed Polsatem. więcej
|
Pracowała przez 27 lat w TVN. Teraz dołączyła do Polsatu
Ewa Leja, producentka programów telewizyjnych przez 27 lat związana z Grupą TVN, dołączyła do Telewizji Polsat - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Ruszyły zdjęcia do 14. edycji ,,Top Model". Są zmiany w obsadzie
Jurorzy ,,Top Model" pojawili się na planie programu, oficjalnie startując ze zdjęciami do 14. edycji show, które wraca na antenę TVN jesienią. W nowym sezonie nie wystąpi Sofia Konecka-Menescal, pojawią się za to uczestnicy poprzednich edycji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Premiera sezonu hitem. Ilu widzów oglądało ,,Gogglebox"?
Średnio 299 tys. widzów oglądało w TTV ostatni sezon programu ,,Gogglebox. Przed telewizorem" - wynika z danych Nielsena. Największą widownię miała premiera, która przyciągnęła przed ekrany średnio 365 tys. odbiorców. więcej
|
Kolejne zwolnienia w Disneyu. Firma stawia na streaming
W poniedziałek Disney rozpoczął kolejną redukcję zatrudnienia na całym świecie. Jak dowiedział się portal deadline.com, zwolnienia obejmą przede wszystkim oddziały Disney Entertainment. Chodzi o pracowników odpowiedzialnych za marketing w produkcji filmowej, kanałach telewizyjnych, a także działy odpowiedzialne za obsadę, reklamę i finanse. więcej
|
Festiwal w Opolu na dłużej. Podpisano umowę z TVP
Telewizja Polska i władze Opola podpisały umowę o współpracy na kolejne 10 lat przy wspólnej organizacji Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej. więcej
|
Szokujące słowa komentatora Eurosportu o rywalce Świątek. Mówił o jej zmarłym partnerze
Komentator stacji Eurosport Witold Domański pozwolił sobie na niesmaczną uwagę pod adresem Aryny Sabalenki, liderki tenisowego rankingu WTA. W czasie jej meczu z Qinwen Zheng, ocenił śmierć byłego partnera Białorusinki. W sieci wybuchło oburzenie. więcej
|
SkyShowtime zapowiada kolejny serial o Dexterze Morganie. Mamy zwiastun
12 września 2025 roku na platformie SkyShowtime pojawi się serial ,,Dexter: Resurrection" (,,Dexter: Zmartwychwstanie"), kolejna odsłona opowieści o Dexterze Morganie, którego gra Michael C. Hall. Właśnie opublikowano zwiastun serialu. więcej
|
W TVP zrezygnowanie i niepewność. ,,Moim zdaniem pójdą teraz na grubo"
W głównej siedzibie Telewizji Polskiej przy ulicy Woronicza w Warszawie dominuje po wyborach prezydenckich uczucie zrezygnowania. Nie ma obaw co do dużych zmian personalnych. Część dziennikarzy spodziewa się za to zaostrzenia kursu. - Moim zdaniem oni pójdą teraz na grubo. Skoro ,,czysta woda" się nie ogląda, to trzeba szukać gdzie indziej. Po prostu drugi TVN - mówi Wirtualnemedia.pl jeden z nich. więcej
|
W Cyfrowym Polsacie więcej na płace. Nie przybyło etatów
Zatrudnienie w grupie Cyfrowy Polsat w zeszłym kwartale było jedynie minimalnie wyższe niż przed rokiem. Koszty pracownicze wzrosły zaś o ponad 5 proc., głównie w efekcie presji płacowej. więcej
|
,,Bitwa o palety" bez kontynuacji. Polsat rezygnuje z programu?
Program ,,Bitwa o palety" jesienią nie wróci na antenę Super Polsatu. Niewykluczone jednak, że w przyszłości format będzie jednak kontynuowany - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Będzie polska wersja ,,Your Honor". Producentem ATM Grupa
Prawniczy thriller "Your Honor", zrealizowany w kilkunastu krajach świata, będzie mieć także polską wersję. Serial pod roboczym tytułem ,,Sędzia" zrealizuje ATM Grupa. więcej
|
Asta-Net trzecim operatorem w Polsce z nową technologią internetową
Asta-Net, operator telekomunikacyjny działający na terenie Wielkopolski i Pomorza Zachodniego, wprowadza do swojej oferty routery obsługujące Wi-Fi 7 - najnowszy standard sieci bezprzewodowej. Firma podaje, że będzie trzecim graczem w kraju z tą technologią. więcej
|
Koniec likwidacji TVP i Polskiego Radia? Szef RMN: Planowane są odwołania
Choć koalicja przegrała wybory prezydenckie, to ma większość w Radzie Mediów Narodowych. Dzięki niej może wycofać się z likwidacji TVP i Polskiego Radia, a następnie powołać nowe zarządy. Wojciech Król, przewodniczący RMN poinformował Wirtualnemedia.pl, że na razie członkowie gremium zajmą się odwołaniami. więcej
|
TVN24 przed Republiką. Ogłoszenie wyników exit poll z większą widownią niż dwa tygodnie temu
Nieco nad 9,2 mln widzów zasiadło w niedzielę po godz. 21.00 przed telewizorami w oczekiwaniu na pierwszy sondażowy wynik exit poll po drugiej turze wyborów prezydenckich. Tym samym w tym czasie wyborcze wieczory transmitowane przez 11 stacji miały większą widownię niż dwa tygodnie temu. Liderem oglądalności ponownie było TVN24 przed Republiką. Potem okazało się, że wynik exit poll dał zwycięstwo Rafałowi Trzaskowskiemu, a wybory w rzeczywistości wygrał Karol Nawrocki. więcej
|
TVN i Vectra z nową umową. Będą kolejne stacje w streamingu
TVN Warner Bros. Discovery i Vectra podpisały nową długoterminową umowę o współpracy. Kilka kolejnych kanałów nadawcy pojawi się w ofercie streamingowej operatora. więcej
|
Nie żyje były wiceprezes Emitela Maciej Staszak
26 maja zmarł były wiceprezes operatora naziemnej telewizji i radia Emitela Maciej Staszak. Miał 50 lat. W kwietniu pożegnał się z firmą z przyczyn osobistych. więcej
|
Świetne wyniki National Geographic Polska na YouTube National Geographic Polska (@natgeopl) objął pozycję lidera wśród telewizyjnych kanałów popularnonaukowych na YouTube w Polsce. Obecnie może pochwalić się imponującą liczbą 805 tys. subskrybentów, średnim czasem oglądania przekraczającym 10 minut oraz najwyższą liczbą miesięcznych wyświetleń, wyprzedzając tym samym bezpośrednią konkurencję. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KRRiT ze Świrskim do 2028 roku? ,,Arsenał uprawnień prezydenta jest spory"
Przegrana Rafała Trzaskowskiego to praktyczny brak szans na planowaną przez rząd reformę medialną. - Wyborcy, którzy, wybrali Karola Nawrockiego, przesądzili swoim głosem o pozostawieniu KRRiT w obecnym składzie z panem Świrskim, a także o tym, aby żadna nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji nie nastąpiła - mówi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Luft, członek KRRiT w latach 2010-2016. więcej
|
|
Czarnek wyszedł z wywiadu w Trójce. Oburzyły go pytania Grochal
Poseł Prawa i Sprawiedliwości Przemysław Czarnek zakończył przed czasem wywiad u Renaty Grochal w radiowej Trójce. Nie spodobały mu się pytania m.in. o tzw. neosędziów, jego wypowiedź o tym, że Onet przestaje istnieć oraz o to, jak dużo czasu antenowego Polskie Radio dało Andrzejowi Dudzie w kampanii wyborczej pięć lat temu. więcej
|
|
Trójka z nową audycją muzyczną. W nocy o rapie
Na antenie radiowej Trójki zadebiutowała audycja ,,Zbiórka z podwórka" dotycząca muzyki rapowej. Jej gospodarzem jest Filip Kalinowski. więcej
|
|
Zmiany w ZPR Media. Szef YouTube przejmuje kolejne kanały
Michał Pietrzykowski, head of YouTube Grupy ZPR Media, obejmuje także prowadzenie kanałów radiowych YouTube wydawcy. więcej
|
|
Nowi wydawcy w Radiu ZET. Transfery z radia publicznego i Grupy Time
Idalia Tomczak została nową redaktorką wydań Wiadomości Radia Zet (Agora). W połowie czerwca br. do zespołu informacji stacji dołączy również Rafał Piech, który obejmie to samo stanowisko. więcej
|
|
,,Włącz Trójkę i rób co chcesz" w reklamach Programu III Polskiego Radia
Program III Polskiego Radia zaczął wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem ,,Włącz Trójkę i rób co chcesz". W akcji oprócz słuchaczy rozgłośni występują jej szefowa Agnieszka Szydłowska oraz dziennikarki Katarzyna Borowiecka i Renata Grochal. więcej
|
|
Koniec likwidacji TVP i Polskiego Radia? Szef RMN: Planowane są odwołania
Choć koalicja przegrała wybory prezydenckie, to ma większość w Radzie Mediów Narodowych. Dzięki niej może wycofać się z likwidacji TVP i Polskiego Radia, a następnie powołać nowe zarządy. Wojciech Król, przewodniczący RMN poinformował Wirtualnemedia.pl, że na razie członkowie gremium zajmą się odwołaniami. więcej
|
|
|
|
|
IPG Mediabrands wzmacnia pozycję w obszarze danych i analityki
Grupa IPG Mediabrands (należą do niej agencje UM, Initiative, Kinesso) inwestuje w rozwój oferty w zakresie customer intelligence i marketingu opartego na danych. W tym celu włączyła do swoich struktur w Polsce zespół Acxiom, globalnej firmy technologicznej specjalizującej się w zarządzaniu danymi i dostarczaniu rozwiązań opartych na danych. więcej
|
WPP Media wprowadza nowe rozwiązania do zarządzania danymi
WPP Media wprowadza Open Intelligence -- rozwiązanie do przetwarzania danych nowej generacji i pierwszy w branży model dużego marketingu. Zostało stworzone z myślą o osiąganiu rzeczywistych wyników biznesowych i napędzaniu szybszych oraz inteligentniejszych działań marketingowych w erze sztucznej inteligencji. więcej
|
Marysia Jeleniewska w kampanii lodów Twister
Pod hasłem ,,Rozkręć się z Twisterem - Do It Yourself!" wystartowała kampania reklamowa lodów Twister (Unilever), realizowana przez agencję Cut The Mustard. Ambasadorkami projektu zostały Marysia Jeleniewska i artystka Oliwia Cajdler z Glina Store. więcej
|
Szymon Jóźwiak strategiem ds. mediów w firmie Haleon
Szymon Jóźwiak objął stanowisko CEE media strategist OHC & VMS w firmie Haleon - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Na tym stanowisku todpowiada za region Europy Środkowo-Wschodniej i kategorie produktów zdrowia jamy ustnej oraz kategorii witamin. więcej
|
W nowej kampanii E.ON Polska ,,Warszawa świeci przykładem"
Firma E. ON Polska w nowej kampanii edukacyjnej pod hasłem ,,Warszawa świeci przykładem" oddaje głos mieszkańcom stolicy, którzy dzielą się sprawdzonymi sposobami na codzienne oszczędzanie energii. więcej
|
Playground Warsaw współpracuje z CD-Action na 30-lecie magazynu
Agencja Playground Warsaw nawiązała współpracę z kultowym magazynem gamingowym "CD-Action", obchodzącym 30. urodziny. Będzie ona odpowiadać będzie za kompleksową obsługę strategiczno-kreatywną marki. więcej
|
"Łaciate - gotuj jak po maśle". Wielka kampania w telewizji
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol z Grajewa rozpoczęła ogólnopolską kampanię wizerunkową promującą masło ekstra Łaciate. Za strategię, planowanie oraz zakup mediów telewizyjnych odpowiada agencja mediowa One House. więcej
|
"Bezwzględnie pyszny" hasłem nowej kampanii ketchupu Winiary
,,Bezwzględnie pyszny!" to hasło kampanii nowej odsłony ketchupu Winiary zrealizowanej przez Publicis Poland. Do zadań agencji należało przygotowanie całościowej koncepcji kreatywnej, strategii, formatów wideo do telewizji oraz materiałów do digitalu. więcej
|
Bank Pocztowy z letnią kampanią w radiu
Bank Pocztowy rozpoczął nową kampanię radiową, zachęcając klientów do odwiedzenia placówek Banku Pocztowego oraz strony internetowej. więcej
|
Marcin Bełza dyrektorem operacyjnym Grupy Walk
Marcin Bełza w nowej roli będzie odpowiedzialny za rozwój Walk Creative, a jako dyrektor operacyjny Grupy Walk będzie wspólnie z zarządzającymi agencji Walk PR i Walk Events pracował nad procesami wspierającymi ofertę cross-sell. więcej
|
Angelini Pharma obala mity o chorobach mózgu z pomocą AI
Firma Angelini Pharma Polska uruchomiła nową odsłonę kampanii edukacyjnej "Wyprostuj spojrzenie", w której koncentruje się na walce z mitami dotyczącymi zdrowia psychicznego. więcej
|
Crunchips reklamuje letnią edycję smaków
Marka Crunchips, należąca do grupy Lorenz, rusza z nową kampanią promującą limitowaną edycję chipsów na lato. więcej
|
Orędzie Króla Krakusa w kampanii Animex
Ruszyła nowa kampania reklamowa Krakusa (Animex) od OK Human. więcej
|
Menedżer od marketingu i eventów odchodzi z Orlenu
Łukasz Franiak, ostatnio kierownik projektu w dziale marketingu, sponsoringu i eventów w Orlenie odchodzi z firmy - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej
|
PZU i Bank Pekao będą rozmawiać o fuzji. Co dalej z ich markami?
PZU i Bank Pekao podpisały memorandum o współpracy w celu przeprowadzenia potencjalnej transakcji połączenia do 30 czerwca 2026 roku - poinformowały spółki w poniedziałkowym komunikacie prasowym. więcej
|
Piątnica rusza z kampanią serków Twój Smak - z Piątnicy, no bo skąd!
Pod hasłem ,,A jaki jest Twój Smak?" marka Piątnica ruszyła z ogólnopolską kampanią promocyjną prezentującą szerokie portfolio swoich produktów. Akcja ruszyła z początkiem czerwca. Za koncepcję kreatywną odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. więcej
|
Ruszyła nowa kampania Oranżady Hellena Musssująca!
,,POPisowe Obby Oranżady Hellena" to hasło letniej kampanii marki znanego napoju osadzonej w świecie Roblox. Tegoroczna akcja, która ruszyła 2 czerwca, to połączenie zabawy, wyzwań oraz premiery nowego produktu - Oranżady strzelającej o smaku gumy balonowej. Twórcy kampanii chcą dotrzeć do młodej grupy odbiorców poprzez immersyjny świat marki i pokazanie Oranżady Hellena jako nieodłącznego elementu nowoczesnego stylu życia. więcej
|
XTB wybrała agencję reklamową do współpracy
XTB, globalna aplikacja inwestycyjna, wybrała agencję 180heartbeats+ Jung v. Matt w przetargu na przygotowanie koncepcji kreatywnej nowej kampanii reklamowej z udziałem Zlatana Ibrahimovicia - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Jak zorganizować domową apteczkę i dbać o jej zawartość? Domowa apteczka powinna znaleźć się w każdym mieszkaniu i domu. To dzięki jej zawartości można szybko zareagować w przypadku nagłych urazów czy dolegliwości. Zobacz, jakie elementy powinny się w niej znajdować, aby zawsze być przygotowanym na szybką reakcję. materiał reklamowywięcej |
|
|
Wojciech Kuśpik z PTWP: Nie lubię farmazoniarzy. Liczy się działanie, a nie opowiadanie
Dla wielu PTWP brzmi jak przypadkowy ciąg liter, ale po bliższym przyjrzeniu kryje się za nimi firma, która na "nudnym biznesie" konsekwentnie i po cichu wykręca wyniki i wzrosty godne podziwu. Z Wojciechem Kuśpikiem, prezesem i założycielem, rozmawiamy o biznesie medialnym i eventowym, jego skrupulatnym stylu zarządzania, o Grupie PTWP i nim samym. więcej
|
"Nie ma czegoś takiego jak środowisko dziennikarskie", czyli jak było kiedyś, a jak jest dziś [FELIETON]
Ostrzeżenie: jeśli jesteś w dziennikarskim fachu stosunkowo krótko, to czytasz ten tekst na własną odpowiedzialność. Bo może on wprowadzić cię w osłupienie i niedowierzanie, może też wywrócić do góry nogami twoje myślenie o mediach. Albo może zrodzić w twojej głowie myśl: ,,co ten Feluś gada". Akurat tym ostatnim efektem przejmuję się najmniej. Tymczasem zaczynamy podróż pod hasłem: "kiedyś to było tak...". więcej
|
Duże zmiany w dziale reklamy Burda Media Polska. Po 20 lat odchodzi Michał Helman
Po dwudziestu latach ze spółką Burda Media Polska żegna się Michał Helman, chief commercial officer. W związku z tym duże zmiany obejmą biuro reklamy. Z firmy odchodzą też Piotr Młynarczyk i Renata Wilczyńska. więcej
|
To media przegrały wybory? "Spadnie zaufanie do dziennikarzy"
Niektóre duże media w kampanii mocno wzięły pod lupę Karola Nawrockiego, ujawniając szereg historii z jego życia. Mimo tego kandydat wspierany przez PiS wygrał wybory prezydenckie. Dla części odbiorców te doniesienia nie były wiarygodne, coraz częściej informacji szukają oni w niezależnych kanałach internetowych. - W moim odczuciu, po tych wyborach spadnie zaufanie do dziennikarzy i będzie to pogłębiający się proces. Zresztą to nie dzieje się tylko w Polsce, wystarczy spojrzeć na Stany Zjednoczone - ocenia Tomasz Sekielski. więcej
|
Szefowa marketingu szybko żegna się z ,,Dziennikiem Gazetą Prawną". ,,Nie pasuję do kultury tej organizacji"
Małgorzata Golińska nie jest już dyrektorką marketingu Grupy DGP (Infor). W firmie pracowała trzy miesiące. więcej
|
Onet po raz drugi rusza w Polskę z mobilnym studiem. Pojedzie do miast dotkniętych powodzią
Rusza druga edycja akcji redakcyjnej Onetu ,,Polska Inspiruje Polskę". Redakcja z nowym studiem mobilnym odwiedzi siedem polskich miejscowości, które inspirują działaniami i inicjatywami lokalnych społeczności. Z każdej z odwiedzonych miejscowości powstanie program wideo, artykuły redakcyjne oraz materiały social media. Za projekt odpowiada Martyna Bielska. więcej
|
Gazety drukowane, czyli nieaktualne? W ,,Super Expressie" Trzaskowski zapowiada, że będzie prezydentem
Większość poniedziałkowych dzienników podała pierwsze wyniki exit poll z wyborów prezydenckich, nie przesądzając, kto ostatecznie wygrał. Wydania zostały zamknięte tak szybko, żeby można było wydrukować je na rano. Jedynie ,,Super Express" na podstawie exit poll mocno zasugerował zwycięstwo Rafała Trzaskowskiego. więcej
|
Zmiana na czele redakcji ,,Dziennika Gazety Prawnej"
Krzysztof Jedlak odchodzi ze stanowiska redaktora naczelnego ,,Dziennika Gazety Prawnej" (Infor PL). Z ,,DGP" był związany od 2012 roku. więcej
|
Ruszyło nowe "Życie Warszawy". Jak wygląda po liftingu?
Pod adresem zyciewarszawy.pl można już znaleźć odświeżoną wersję serwisu należącego do Gremi Media. Nowe ,,Życie Warszawy" w kwestii wizualnej stawia m.in. na przejrzystość i wygodę użytkowników, redakcja zaś skupia się na sprawach codziennych warszawiaków, ze szczególnym naciskiem na politykę, transport oraz czas wolny. więcej
|
|
|
Wojciech Kuśpik z PTWP: Nie lubię farmazoniarzy. Liczy się działanie, a nie opowiadanie
Dla wielu PTWP brzmi jak przypadkowy ciąg liter, ale po bliższym przyjrzeniu kryje się za nimi firma, która na "nudnym biznesie" konsekwentnie i po cichu wykręca wyniki i wzrosty godne podziwu. Z Wojciechem Kuśpikiem, prezesem i założycielem, rozmawiamy o biznesie medialnym i eventowym, jego skrupulatnym stylu zarządzania, o Grupie PTWP i nim samym. więcej
|
OV Grupa zarabia głównie na Meczykach. Znów płaci dywidendę
W 2024 roku OV Grupa wypracowała rekordowe w swojej historii 22,8 mln zł przychodów, z czego prawie 80 proc. z serwisu i kanału youtube'owego Meczyków. Niewielką część zysku jej udziałowcy przeznaczyli na dywidendę. więcej
|
Meta chce w pełni zautomatyzować tworzenie reklam. "Zmiana ta wymusi redefinicję roli agencji"
Meta, do której należą Facebook i Instagrama planuje wprowadzić do końca 2026 roku narzędzia umożliwiające pełne tworzenie reklam z wykorzystaniem AI - poinformował The Wall Street Journal. Oznaczałoby to znaczne ograniczenie roli agencji reklamowych i mediowych w tym procesie. - To zmiana, która może wymusić redefinicję roli agencji - komentuje Jarosław Łuczka z adQuery. więcej
|
Szef Forsal.pl poza Inforem. Kierował serwisem pół roku
Andrzej Mężyński po pół roku żegna się ze stanowiskiem kierownika portalu ekonomiczno-gospodarczego Forsal.pl, należącego do Inforu - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Legimi znów nie podzieli się zyskiem z zarządem i Wirtualną Polską. Priorytetem dalszy rozwój
Spółka Legimi, oferująca e-booki i audiobooki w modelu subskrypcyjnym, zeszłoroczny zysk netto chce przeznaczyć na kapitał zapasowy. Uzasadnia, że chce finansować swój dalszy dynamiczny rozwój. więcej
|
Świat Gwiazd mocniej stawia na wideo. Transfer ze Shownewsa
Klaudia Lewandowska dołączyła do zespołu portalu Świat Gwiazd (Iberion). Dotąd związana była z serwisem Shownews.pl (Polska Press). Portal chce mocniej postawić na ofertę wideo - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Ostatnie miejsca na naszą konferencję ,,BRAND NEW(S) Technologiczna rewolucja w mediach". Oto agenda!
Już 12 czerwca w warszawskiej Kinotece odbędzie się druga edycja konferencji portalu Wirtualne Media ,,BRAND NEW(S) Technologiczna rewolucja w mediach". Oto pełna agenda wydarzenia. więcej
|
Zła wiadomość dla wydawców. AI Overviews testowane w Google Discover
Funkcja AI Overviews trafiła w zeszłym roku do wyszukiwarki Google i zmniejszyła ruch z niej do stron wydawców. Oczkiem w głowie w takiej sytuacji stał się Google Discover, odsyłający do stron z wiadomościami. Wkrótce również tam zawita też AI Overviews. więcej
|
To media przegrały wybory? "Spadnie zaufanie do dziennikarzy"
Niektóre duże media w kampanii mocno wzięły pod lupę Karola Nawrockiego, ujawniając szereg historii z jego życia. Mimo tego kandydat wspierany przez PiS wygrał wybory prezydenckie. Dla części odbiorców te doniesienia nie były wiarygodne, coraz częściej informacji szukają oni w niezależnych kanałach internetowych. - W moim odczuciu, po tych wyborach spadnie zaufanie do dziennikarzy i będzie to pogłębiający się proces. Zresztą to nie dzieje się tylko w Polsce, wystarczy spojrzeć na Stany Zjednoczone - ocenia Tomasz Sekielski. więcej
|
Kamil Zakaszewski i Adrian Weber w WE!RE Fantasy
Do zespołu agencji influencer marketingu WE!RE Fantasy dołączyli dwaj nowi senior account managerowie: Kamil Zakaszewski i Adrian Weber. więcej
|
Ważna zmiana na YouTubie. Nowy element w relacjach na żywo
YouTube aktywnie wprowadza nowe funkcje, udoskonalenia czy możliwości zarówno dla twórców treści, użytkowników jak i marek, które chcą się na nim reklamować. Kolejne testy nowej funkcji związane są relacjami na żywo. więcej
|
Koral we współpracy z Aleph debiutuje na Spotify
Przedsiębiorstwo Produkcji Lodów Koral (PPL Koral) debiutuje ze swoimi markami lodów: Koral oraz Bracia Koral na platformie Spotify, we współpracy z Aleph Poland. W ramach działań marketingowych na tej platformie równolegle toczyć się będą trzy kampanie. więcej
|
Glovo i jego właściciel mają zapłacić ogromną karę. Chodzi o pracowników i promocje
Komisja Europejska nałożyła w poniedziałek 329 mln euro kary na dostawców żywności Delivery Hero i Glovo za udział w kartelu. W postępowaniu antymonopolowym KE stwierdziła, że przedsiębiorstwa podzieliły się rynkami i zgodziły się nie konkurować o pracowników. więcej
|
Hubert Świtalski awansuje w DoubleVerify
DoubleVerify, światowa platforma software'owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, rozbudowuje swoje biuro w Polsce. Dołączyła do niego Aleksandra Szurek, a Hubert Świtalski awansował na senior business directora. więcej
|
Poczta Polska dostarczy zakupy z Temu. Szersza współpraca
Poczta Polska poszerza współpracę w zakresie obsługi logistycznej z azjatycką platformą e-commerce Temu. więcej
|
Kanał Zero dzięki kampanii wyborczej bił rekordy. Stanowski przedstawił liczby
Kanał Zero w kwietniu i maju pobił swoje rekordy oglądalności, osiągając łącznie ponad 270 milionów wyświetleń - powiedział Krzysztof Stanowski w materiale wideo, w którym podsumował działania swojego medium w kluczowym okresie kampanii prezydenckiej. Wbił też przysłowiową szpilę telewizji publicznej. więcej
|
Oto social media, które rządzą w biznesie
Social Media Examiner to jeden z najstarszych serwisów poświęconych zagadnieniom mediów społecznościowych. Co roku publikuje raport dotyczący wykorzystywania social mediów w biznesie. Z bieżącego opracowania dowiesz się, że Facebook ciągle jest najpopularniejszą platformą i przynosi najwięcej korzyści. Co dzieje się za jego plecami? więcej
|
Grupa PTWP zarobiła więcej na eventach. Serwisy z zyskiem
W pierwszym kwartale 2025 roku grupa PTWP (Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości) o prawie jedną piątą zarobiła na czysto 1,3 mln zł. Mocno poprawiła się rentowność serwisów internetowych firmy. więcej
|
Świetne wyniki National Geographic Polska na YouTube National Geographic Polska (@natgeopl) objął pozycję lidera wśród telewizyjnych kanałów popularnonaukowych na YouTube w Polsce. Obecnie może pochwalić się imponującą liczbą 805 tys. subskrybentów, średnim czasem oglądania przekraczającym 10 minut oraz najwyższą liczbą miesięcznych wyświetleń, wyprzedzając tym samym bezpośrednią konkurencję. materiał reklamowywięcej |
|
|
2672 nowych nośników w badaniu Outdoor Track
Instytut Badań Outdooru zaktualizował wyniki badania Outdoor Track. więcej
|
Exit poll jedno, wyniki wyborów drugie. "To nie porażka agencji badawczych"
Badanie exit poll Ipsosu w niedzielny wyborczy wieczór początkowo wskazało jako zwycięzcę Rafała Trzaskowskiego, a tymczasem kilka godzin później okazało się, że prezydentem Polski będzie Karol Nawrocki. - Wiemy, że tegoroczna kampania prezydencka była tak intensywna, gorąca, angażująca, że wraz z pokazaniem wyników exit poll wszyscy chcieliśmy poznać zwycięzcę i zawiódł po prostu rozsądek oraz interpretacja badań. To absolutnie nie porażka agencji badawczych, ale nas wszystkich - ocenia Alina Lempa z OFBOR. więcej
|
|
|
Wojciech Kuśpik z PTWP: Nie lubię farmazoniarzy. Liczy się działanie, a nie opowiadanie
Dla wielu PTWP brzmi jak przypadkowy ciąg liter, ale po bliższym przyjrzeniu kryje się za nimi firma, która na "nudnym biznesie" konsekwentnie i po cichu wykręca wyniki i wzrosty godne podziwu. Z Wojciechem Kuśpikiem, prezesem i założycielem, rozmawiamy o biznesie medialnym i eventowym, jego skrupulatnym stylu zarządzania, o Grupie PTWP i nim samym. więcej
|
Rosną wynagrodzenia na rynku PR. Niemal 20 tys. zł miesięcznie na najwyższych stanowiskach
Związek Firm Public Relations opublikował wyniki najnowszego badania wynagrodzeń i stawek godzinowych za usługi firm z sektora public relations. Nieznaczne wzrosty obu wskaźników wskazują na stabilizację w branży. W porównaniu z 2024 r. wynagrodzenia pracowników są średnio o 5 proc. wyższe na poziomie płacy gwarantowanej, a stawki godzinowe agencji PR wzrosły przeciętnie o 3,3 proc. więcej
|
Były szef marketingu BGK w koncernie tytoniowym JTI
Łukasz Szelecki objął stanowisko corporate affairs & communication manager w koncernie tytoniowym Japan Tobacco International. więcej
|
Deniz Rymkiewicz odchodzi z eSky Group
Deniz Rymkiewicz, group PR&community manager oraz rzecznik prasowy odchodzi z eSky Group. Pracował w niej, z krótką przerwą, łącznie ponad 5 lat. więcej
|
Te strategie pomogły wygrać Nawrockiemu kampanię w internecie
Karol Nawrocki wygrał wybory prezydenckie dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych, przełamując dotychczasowe metody znane z kampanii wyborczych III RP - wynika z raportu Res Futury. Sztab Nawrockiego wzorował się na amerykańskim modelu kampanii republikańskich - twierdzą autorzy raportu. "W ramach strategii atakowano przede wszystkim media liberalne, agencje państwowe, media publiczne. Równocześnie tworzono alternatywne kanały interpretacyjne, na przykład Kanał Zero" - czytamy w analizie. więcej
|
Cztery błędy kampanii Trzaskowskiego. ,,Ofensywa przyszła za późno"
Rafał Trzaskowski po raz drugi w swojej karierze politycznej przegrał walkę o najwyższe stanowisko w państwie. Tak jak z Andrzejem Dudą w 2020, tak teraz z Karolem Nawrockim o porażce zdecydowało kilkaset tysięcy głosów. Co poszło nie tak w kampanii kandydata Koalicji Obywatelskiej? Eksperci wyliczają - od słabej komunikacji z młodymi po zaangażowanie Donalda Tuska. więcej
|
Big Picture rozszerza współpracę z Bart
Bart, producent opakowań i tektury falistej, powierza Big Picture wsparcie w komunikacji korporacyjnej, produktowej i CSR. Kontrakt obejmuje rozszerzenie dotychczasowej współpracy, która obejmowała strategiczne doradztwo komunikacyjne dla zarządu. więcej
|
Ruszyła inicjatywa "Czerwone Korale Senyszyn"
We wtorek o godz. 16.30 ruszają zapisy do nowej inicjatywy prof. Joanny Senyszyn pod roboczą nazwą "Czerwone Korale Senyszyn". Ma on przyciągnąć młodych wyborców. "Kochani, nie lękajcie się!" - pisze polityczka. więcej
|
OBWE z zastrzeżeniami do kampanii prezydenckiej. Wytyka mediom mało bezstronności
Zagraniczni obserwatorzy z Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE) poinformowali, że II turę wyborów prezydenckich w Polsce przeprowadzono w sposób profesjonalny i sprawny. Zwrócili jednak uwagę na silną polaryzację społeczną oraz medialną oraz kwestię finansowania kampanii. więcej
|
Soneta nowym klientem Kuźniar Media
Soneta, producent oprogramowania ERP enova365, nawiązała współpracę z Kuźniar Media. Agencja odpowiedzialna będzie za strategię komunikacji produktu oraz działania z zakresu personal brandingu zarządu spółki. więcej
|
Maczfit klientem monday comms
Maczfit, marka cateringu dietetycznego w Polsce, dołączyła do grona klientów monday comms (część monday group). Agencja zajmie się kompleksowym doradztwem komunikacyjnym oraz prowadzeniem relacji z mediami, w tym także obsługą biura prasowego marki. więcej
|
|
|