Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 6 Czerwca 2025
 
 
 
Radio DAB+ rozwija się w Europie, ale polscy nadawcy są nieugięci. ,,Technologia lat. 80"
 
We włoskim Bari złapiemy 119 stacji DAB+, a w Warszawie tylko 27. Cyfryzacja radia w Europie przyspiesza. W Polsce jest inaczej - DAB jest rozwiązaniem, które nasz rynek niejako przeskoczył, bo jest czymś pomiędzy FM a radiem IP (radiem internetowym). Pamiętajmy, że to tylko technologiczny nośnik treści, platforma dotarcia. Dzisiaj internet przejął te funkcję. DAB to technologia lat 80. - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza, prezes Grupy RMF. więcej
 
 
Nie będzie kary dla Republiki za programy o WOŚP i Owsiaku
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapoznała się z programami Republiki z początku roku dotyczącymi Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Jerzego Owsiaka. - Monitoring wykazał, że w tych audycjach nie ma drastycznych sformułowań, które wskazywałyby na użycie języka nienawiści - stwierdził podczas konferencji przewodniczący KRRiT Maciej Świrski. więcej
 
 
Wirtualna Polska zintegruje swoją turystykę. Nowy nabytek ma poprawić wyniki poza Niemcami
 
Wraz z zakupem Invia Group segment turystyczny Wirtualna Polski Holding ma zostać zintegrowany pod względem produktowym i technologicznym. Na to przejęcie firma znacząco zwiększyła zadłużenie. Spodziewa się, że z kolejnymi obniżkami stóp procentowych zmaleją koszty jego obsługi. więcej
 
 
RMF FM nie wycisnął więcej z reklam. Zysk w dół
 
Spółka nadająca RMF FM w 2024 roku zanotowała minimalny spadek przychodów, a przy 4-procentowym wzroście kosztów operacyjnych jej zysk netto zmalał o prawie 3 mln zł. więcej
 
 
Jesienna ramówka TVN bez ,,B&B Love"
 
Jesienią na antenie TVN nie pojawi się druga seria programu ,,B&B Love". Stacja nie rezygnuje jednak całkowicie z formatu - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
"Nie ma czegoś takiego jak środowisko dziennikarskie", czyli jak było kiedyś, a jak jest dziś [FELIETON] więcej
 
Ostatnie miejsca na naszą konferencję ,,BRAND NEW(S) Technologiczna rewolucja w mediach". Oto agenda! więcej
 
To media przegrały wybory? "Spadnie zaufanie do dziennikarzy" więcej
 
Wybory za nami. Oto media, który się wyróżniały. I pozytywnie, i negatywnie więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Kierownik działu sprzedaży reklamy Morizon-Gratka
Client Partner (Business Partnering Solutions) Ringier Axel Springer Polska
Business Development Manager w obszarze Onet Lifestyle Ringier Axel Springer Polska
Wydawca / Wydawczyni podcastu Ringier Axel Springer Polska
Specjalista / Specjalistka ds. rozwoju redakcyjnych narzędzi AI Ringier Axel Springer Polska
Social media manager Zemits Polska
Specjalista/Specjalistka ds. Rozwoju Kanału Sieci Własnej British American Tobacco
Digital Marketing Manager (praca zdalna) Symposio Centrum Edukacyjne
Brand Manager Dax Cosmetics
Brand Manager Ładne Bebe
Purchasing Specialist Bausch & Lomb Poland
Grafik / Graficzka Obsessive
Media Planner Euvic Media
Specjalista / Specjalistka ds. marketingu Dexcom
Specjalista ds. marketingu technicznego TMS Group Europe
Business Coordinator - Fakt / fakt.pl Ringier Axel Springer Polska
Content Creator Video/Audio Ringier Axel Springer Polska
Wydawca / Wydawczyni Strony Głównej Onet Ringier Axel Springer Polska
Dziennikarz / Dziennikarka Fakt (Dział Pieniądze-Prawo-Porady) Ringier Axel Springer Polska
Showrunner WOW Prosta Spółka Akcyjna
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Nie będzie kary dla Republiki za programy o WOŚP i Owsiaku

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapoznała się z programami Republiki z początku roku dotyczącymi Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Jerzego Owsiaka. - Monitoring wykazał, że w tych audycjach nie ma drastycznych sformułowań, które wskazywałyby na użycie języka nienawiści - stwierdził podczas konferencji przewodniczący KRRiT Maciej Świrski. więcej

Jesienna ramówka TVN bez ,,B&B Love"

Jesienią na antenie TVN nie pojawi się druga seria programu ,,B&B Love". Stacja nie rezygnuje jednak całkowicie z formatu - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Nowy kanał muzyczny w rejestrze KRRiT

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wpisała do rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym stację Muzon. Stoi za nim Music Box Entertainment. Antoni Kudrewicz, szef do spraw marketingu i rozwoju biznesu firmy informuje Wirtualnemedia.pl, że jeszcze nie zapadła decyzja czy kanał powstanie. więcej

Szef Warner Bros. Discovery dostał podwyżkę. Mimo sprzeciwu inwestorów

Akcjonariusze Warner Bros. Discovery zagłosowali przeciwko niewiążącej uchwale o sumach wynagrodzeń za 2024 rok dla najwyższych rangą menadżerów, w tym dla CEO Davida Zaslava. Zainkasuje za 2024 rok 51,9 mln dolarów.  więcej

W TVP Info program z telefonami od widzów. Ruszają "Rozmowy nocą"

W poniedziałek na antenie TVP Info zadebiutuje nowy program ,,Rozmowy nocą". Widzowie będą mogli zadzwonić do studia i porozmawiać z prowadzącymi: Tomaszem Kwaśniewskim i Małgorzatą Ohme.  więcej

Hołownia chce odpartyjnienia TVP. Jego polityk oburzony decyzją likwidatora

Lider Polski 2050 Szymon Hołownia wśród ,,pięciu kluczowych dla Polaków zmian" wskazał ustawę o odpartyjnieniu Telewizji Polskiej. Reprezentujący tę partię Jacek Bartmiński skrytykował to, że likwidator TVP odwołał zaplanowane na czwartek pierwsze posiedzenie nowego składu rady programowej spółki. Z zasiadania w radzie kilka dni temu zrezygnował Maciej Grzywaczewski. więcej

Będzie dokument o kolejnym polskim piłkarzu. Pokaże go SkyShowtime

Platforma SkyShowtime zapowiada dokument o piłkarzu Grzegorzu Krychowiaku. Za realizację produkcji, zatytułowanej ,,Krychowiak: krok od szczytu", odpowiada Papaya Films. więcej

Mecze Polski z Mołdawią i Finlandią w TVP

Telewizja Polska pokaże pożegnalny mecz w reprezentacji Kamila Grosickiego oraz kolejne spotkanie kadry Michała Probierza w ramach eliminacji mistrzostw świata 2026. Towarzyskie starcie Polska-Mołdawia w piątek o godz. 20:35 w TVP1, a 10 czerwca o tej samej porze w Jedynce mecz Finlandia-Polska.  więcej

Świetne wyniki National Geographic Polska na YouTube

National Geographic Polska (@natgeopl) objął pozycję lidera wśród telewizyjnych kanałów popularnonaukowych na YouTube w Polsce. Obecnie może pochwalić się imponującą liczbą 805 tys. subskrybentów, średnim czasem oglądania przekraczającym 10 minut oraz najwyższą liczbą miesięcznych wyświetleń, wyprzedzając tym samym bezpośrednią konkurencję. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio DAB+ rozwija się w Europie, ale polscy nadawcy są nieugięci. ,,Technologia lat. 80"

We włoskim Bari złapiemy 119 stacji DAB+, a w Warszawie tylko 27. Cyfryzacja radia w Europie przyspiesza. W Polsce jest inaczej - DAB jest rozwiązaniem, które nasz rynek niejako przeskoczył, bo jest czymś pomiędzy FM a radiem IP (radiem internetowym). Pamiętajmy, że to tylko technologiczny nośnik treści, platforma dotarcia. Dzisiaj internet przejął te funkcję. DAB to technologia lat 80. - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza, prezes Grupy RMF. więcej

 
RMF FM nie wycisnął więcej z reklam. Zysk w dół

Spółka nadająca RMF FM w 2024 roku zanotowała minimalny spadek przychodów, a przy 4-procentowym wzroście kosztów operacyjnych jej zysk netto zmalał o prawie 3 mln zł. więcej

 
Anna Gacek znów w Trójce. Tym razem w podwójnej roli

W najbliższy weekend słuchacze Trójki ponownie będą mogli usłyszeć na antenie Annę Gacek. Dawna dziennikarka Programu Trzeciego PR ponownie poprowadzi swoją autorską audycję oraz koncert w Studiu im. Agnieszki Osieckiej.  więcej

 
Szymon Majewski wraca na antenę Radia ZET. Z nowym programem

,,Przebojowa lista wydarzeń tygodnia" to nowy satyryczny program Szymona Majewskiego. Będzie on emitowany od 8 czerwca w niedzielne przedpołudnia w Radiu ZET. więcej

 
Eurozet sprzedaje reklamy przed streamingiem Radia 357

Grupa Eurozet została wyłącznym partnerem Radia 357 w zakresie sprzedaży powierzchni digital audio w streamingu internetowej rozgłośni. więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Rynek mediów cyfrowych w rozkroku

Marketerzy chcą płacić za uwagę. Wydawcy są gotowi ją dostarczać. A mimo to - jak pokazuje raport ,,Kondycja Content Marketingu 2025" - branża nadal rozlicza się tak, jakby zatrzymała się w latach dziewięćdziesiątych. Skąd ten impas? I co musi się wydarzyć, by rynek przeszedł z modeli ilościowych na jakościowe? więcej

Kultowy youtuber zakończył po dekadzie współpracę z GetHero

Po ponad dekadzie bliskiej współpracy agencja marketingu inluencerskiego GetHero zakończyła etap obsługi managerskiej Remigiusza Wierzgonia "ReZigiusza", jednego z najpopularniejszych polskich youtuberów. Agencja współpracowała z nim od początku kariery i sama poinformowała media o zamknięciu tego rozdziału.  więcej

Doda ambasadorką Uber Eats w pierwszej polskiej kampanii

Właśnie ruszyła pierwsza polska kampania Uber Eats. Twarzą popularnej platformy do zamawiania posiłków oraz zakupów z dostawą do domu, została Doda - jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci polskiego show-biznesu. więcej

13. edycja Kina na Leżakach

Kino na Leżakach swoją trzynastą edycję rozpocznie od seansu filmu "Dalej jazda" 14 czerwca w Zduńskiej Woli. W jakich miastach i z jakim repertuarem projekt pojawi się w kolejnych tygodniach i miesiącach?  więcej

Magdalena Różczka w nowej reklamie VeloBanku

VeloBank ruszą z nową kampanią wizerunkową z udziałem swojej ambasadorki Magdaleny Różczki. To pierwsza jego aktywność po przejęciu części detalicznej Citi Handlowego.  więcej

,,Pytaj dlaczego" w kampanii Onet Premium

"Pytaj dlaczego" to nowa platforma komunikacyjna uruchomiona przez Onet Premium. Jej celem jest redefinicja sposobu mówienia o wartości subskrypcji cyfrowej. Nowa kampania podkreśla, że Onet Premium to nie tylko dostęp do treści, ale przede wszystkim zaproszenie do świadomego odbioru rzeczywistości.  więcej

"Test your limits" hasłem nowej kampanii rowerów Storm. Ich ambasadorami są Lewandowscy

SM Storm Bikes w ramach tegorocznych działań rusza z kampanią wizerunkową, w której marka zachęca odbiorców do przekraczania własnych granic dzięki najnowszym rozwiązaniom technologicznym zastosowanym w jej rowerach. więcej

Rossmann z nowymi produktami z influencerami

Ewa Chodakowska, Aleksandra Sosfa oraz Maxineczka - to twarze najnowszej kampanii marki Nowe. Zdecydowana większość produktów brandu jest dostępna tylko w Rossmannie. więcej

Nowi eksperci na kluczowych stanowiskach w Advalue

Advalue rozwija struktury i kompetencji zespołu. Do agencji dołączyli doświadczeni eksperci: Aneta Lisicka, Aneta Szerszeniewska i Paweł Stankiewicz, obejmując kluczowe stanowiska w obszarach kreacji, client service i PR.  więcej

Endorfina events wygrała przetarg Maybelline

Agencja endorfina events została wybrana do realizacji projektu Maybelline New York Music Stories, tym razem w ramach dwuletniej współpracy. W wyniku wygranego przetargu agencja odpowiadać będzie za kompleksową obsługę wydarzenia - od kreacji, produkcji, przez wsparcie komunikacyjne, aż po niestandardowe formy promocji. więcej

Adam Zdeb z FCB Warsaw w jury Young Drummers na Golden Drum Festival 2025

Adam Zdeb, chief creative officer agencji FCB Warsaw (Keino Grupa), dołączył do jury konkursu Young Drummers, organizowanego w ramach Golden Drum Festival 2025. Konkurs wspiera młodych kreatywnych poniżej 30. roku życia. więcej

Jak zorganizować domową apteczkę i dbać o jej zawartość?

Domowa apteczka powinna znaleźć się w każdym mieszkaniu i domu. To dzięki jej zawartości można szybko zareagować w przypadku nagłych urazów czy dolegliwości. Zobacz, jakie elementy powinny się w niej znajdować, aby zawsze być przygotowanym na szybką reakcję. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Reporterka ,,Dużego Formatu" wygrała z sądem. Będą przeprosiny

Dziennikarka "Dużego Formatu" ("Gazeta Wyborcza") Katarzyna Włodkowska wygrała proces, który wytoczyła Sądowi Okręgowemu w Gdańsku o naruszenie dóbr osobistych. Gdański sąd po publikacji tekstu o zabójcy Pawła Adamowicza zarzucił jej kłamstwo.  więcej

28 lat pracy i starczy. Z ,,Gazety Wyborczej" odchodzi szef działu sportowego

Z ,,Gazetą Wyborczą" (Agora) po prawie trzech dekadach pracy żegna się Marcin Wesołek, w ostatnich latach szef działu sportowego. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wirtualna Polska zintegruje swoją turystykę. Nowy nabytek ma poprawić wyniki poza Niemcami

Wraz z zakupem Invia Group segment turystyczny Wirtualna Polski Holding ma zostać zintegrowany pod względem produktowym i technologicznym. Na to przejęcie firma znacząco zwiększyła zadłużenie. Spodziewa się, że z kolejnymi obniżkami stóp procentowych zmaleją koszty jego obsługi. więcej

Zintegrowana przyszłość branży reklamy cyfrowej. Jakie odpowiedzi przyniosło Forum IAB 2025?

4 i 5 czerwca polska branża marketingu cyfrowego spotkała się na corocznej konferencji Forum IAB, organizowanej przez IAB Polska. Wydarzenie zgromadziło ponad 1000 uczestników, a gośćmi specjalnymi byli m.in. prof. Andrzej Dragan i wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim - Maja Włoszczowska. więcej

Meta wprowadza nowe narzędzia optymalizacji dla reklamodawców

Meta, właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, udostępnia reklamodawcom nowe i ulepszone narzędzia do optymalizacji i mierzenia efektywności kampanii.  więcej

Reklamy za 1,8 mld zł i 10 mln zł podatku. Tak zarabia polska spółka Meta Platforms

Spółka Facebook Poland, należąca do koncernu Meta Platforms, w 2024 roku zwiększyła przychody brutto o 24 proc. do 1,82 mld zł, zarabiając na czysto 42,5 mln zł. Firma zatrudnia ponad 100 pracowników. więcej

Kaczyński chwali Stanowskiego po wyborach. "Odegrał naprawdę dobrą rolę"

Jarosław Kaczyński w wywiadzie dla Anity Gargas niespodziewanie podziękował twórcy Kanału Zero Krzysztofowi Stanowskiemu za relacjonowanie ostatniej kampanii wyborczej. - Pan Stanowski odegrał w tych wyborach naprawdę dobrą rolę, bo pokazywał nie powagę tego wszystkiego, co się w tej chwili w Polsce dzieje - powiedział prezes PiS.   więcej

Giertych: nieprawidłowości na TikToku podczas kampanii prezydenckiej

Treści prawicowe 5 razy częściej niż inne, były promowane przez TikToka w trakcie kampanii wyborczej - tak uważa poseł KO Roman Giertych. To wskazuje, że Chińczycy manipulowali naszą kampanią. Polityk wystąpi też w czwartek do ABW o odpowiedź, czy jest to prawda. Według Giertycha ABW powinna natychmiast zabezpieczyć aplikację posła PiS Dariusza Mateckiego, "która została przez PiS dostarczona do wszystkich członków komisji wyborczych z PiS". więcej

Świetne wyniki National Geographic Polska na YouTube

National Geographic Polska (@natgeopl) objął pozycję lidera wśród telewizyjnych kanałów popularnonaukowych na YouTube w Polsce. Obecnie może pochwalić się imponującą liczbą 805 tys. subskrybentów, średnim czasem oglądania przekraczającym 10 minut oraz najwyższą liczbą miesięcznych wyświetleń, wyprzedzając tym samym bezpośrednią konkurencję. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Rafał Leśkiewicz rzecznikiem prasowym Karola Nawrockiego

Prezydent elekt Karol Nawrocki kompletuje swój gabinet. Funkcję rzecznika prasowego obejmie w nim dr Rafał Leśkiewicz, wieloletni pracownik IPN.   więcej

Ważna zmiana. Rząd będzie miał rzecznika prasowego

Marszałek Sejmu i lider Polski 2050 Szymon Hołownia oświadczył, że ma zostać powołany rzecznik rządu. Ma to być zupełnie nowe centrum kreujące politykę informacyjną rządu - oświadczył w czwartek po spotkaniu liderów koalicji rządzącej. więcej

Trzaskowski zwolnił go za hejt. Właśnie został wiceszefem marketingu w państwowej spółce

Marcin Kopania został wiceszefem biura marketingu, strategii, relacji inwestorskich i PR w państwowej firmie Polski Holding Nieruchomości. Wiosną ub.r. rozstała się z nim warszawska spółka miejska, po tym jak ujawniono, że Kopania w internecie atakował przeciwników politycznych Platformy Obywatelskiej. więcej

Giertych: nieprawidłowości na TikToku podczas kampanii prezydenckiej

Treści prawicowe 5 razy częściej niż inne, były promowane przez TikToka w trakcie kampanii wyborczej - tak uważa poseł KO Roman Giertych. To wskazuje, że Chińczycy manipulowali naszą kampanią. Polityk wystąpi też w czwartek do ABW o odpowiedź, czy jest to prawda. Według Giertycha ABW powinna natychmiast zabezpieczyć aplikację posła PiS Dariusza Mateckiego, "która została przez PiS dostarczona do wszystkich członków komisji wyborczych z PiS". więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Rząd konsultuje plan rozwoju sztucznej inteligencji
Firma Muska wyprzedziła NASA. Miliarder narzeka na Trumpa
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj