Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 11 Czerwca 2025
 
 
 
Agencje zdobywają ,,Klientów" i pracują dla ,,MAREK", czyli o tym, jak się tworzy "agencyjny" język polski
 
Prezes Zarządu, Klient, Dyrektor Marketingu, Agencja, FIRMA, PRODUKT czy znaczek (R). Takie językowe "kwiatki" widujemy codziennie. Tak, to błąd - niepoprawna pisownia wielkich liter. W agencjach reklamowych, mediowych czy PR, a także u PR-owców wielu firm to nagminna praktyka. Czym podyktowana? Głównie chęcią okazania szacunku klientom i podkreślenia wagi tego, o kim piszą. Ale ci klienci - jak się okazuje - wcale nie chcą być klientami przez duże K.    więcej
 
 
Realia pracy rzecznika prasowego. Jeden niedługo będzie miał wyjątkowo ciężko [FELIETON]
 
Dziś będzie o rzecznikach prasowych. Ale zacznę od głębokich wyrazów współczucia dla osoby, która jeszcze rzecznikiem nie jest, ale - wiele na to wskazuje - wkrótce nim zostanie. Myślę tu o rzeczniku rządu. więcej
 
 
Duża zmiana w Ringier Axel Springer Polska. Odchodzi kluczowy wiceprezes
 
Jovan Protić odchodzi ze stanowiska wiceprezesa Ringier Axel Springer Polska. Z wydawcą Onetu związany był przez ostatnie 9 lat. Pozostaje jednak w strukturach grupy Axel Springer, współwłaściciela RASP. Protić obejmie stanowisko managing directora idealo, jednej z największych firm e-commerce w Europie, która mieści się w Berlinie.  więcej
 
 
Rynek reklamy urośnie słabiej. Przez niepokoje na linii USA-Chiny
 
Agencja WPP Media (d. GroupM) obniża prognozę globalnego wzrostu przychodów reklamowych w 2025 r. z 7,7 proc. do 6 proc. z powodu obaw związanych z polityką handlową w USA i presji deglobalizacji. Reklama internetowa ma stanowić 73,2 proc. globalnych przychodów z całego rynku w 2025 roku.  więcej
 
 
Nie ma paywalla, nie ma strony WWW. Co poszło nie tak w tygodniku "Nie"?
 
Od 1 kwietnia czytelnicy tygodnika "Nie" (Urma) mieli zyskać dostęp do płatnego serwisu internetowego z aktualnymi oraz archiwalnymi wydania pisma. Do dzisiaj serwisu nie uruchomiono, a teraz nie działa w ogóle strona WWW tygodnika. Jak informuje Wirtualnemedia.pl Agnieszka Wołk-Łaniewska, redaktor naczelna "Nie", przyczyny opóźnień leżą po stronie podwykonawcy.   więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Najciekawsze pomysły na wakacje. Zajrzyj do naszego dodatku więcej
 
Specjalna oferta na kampanię reklamową w Wirtualnych Mediach. Tylko w czerwcu 2 za 1 i 30% taniej więcej
 
Radio DAB+ rozwija się w Europie, ale polscy nadawcy są nieugięci. ,,Technologia lat. 80" więcej
 
Dawna Sigma Bis stawia na polski biznes. "Nie ma drugiego takiego tworu na rynku" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Kierownik działu sprzedaży reklamy Morizon-Gratka
Client Partner (Business Partnering Solutions) Ringier Axel Springer Polska
Business Development Manager w obszarze Onet Lifestyle Ringier Axel Springer Polska
Wydawca / Wydawczyni podcastu Ringier Axel Springer Polska
Specjalista / Specjalistka ds. rozwoju redakcyjnych narzędzi AI Ringier Axel Springer Polska
Social media manager Zemits Polska
Specjalista/Specjalistka ds. Rozwoju Kanału Sieci Własnej British American Tobacco
Digital Marketing Manager (praca zdalna) Symposio Centrum Edukacyjne
Brand Manager Dax Cosmetics
Brand Manager Ładne Bebe
Purchasing Specialist Bausch & Lomb Poland
Grafik / Graficzka Obsessive
Media Planner Euvic Media
Specjalista / Specjalistka ds. marketingu Dexcom
Specjalista ds. marketingu technicznego TMS Group Europe
Business Coordinator - Fakt / fakt.pl Ringier Axel Springer Polska
Content Creator Video/Audio Ringier Axel Springer Polska
Wydawca / Wydawczyni Strony Głównej Onet Ringier Axel Springer Polska
Dziennikarz / Dziennikarka Fakt (Dział Pieniądze-Prawo-Porady) Ringier Axel Springer Polska
Showrunner WOW Prosta Spółka Akcyjna
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Co z koncesjami satelitarnymi Metro i Zoom TV? KRRiT zabrała głos

Pod koniec grudnia wygasną koncesje naziemne Metro i Zoom TV. Jak okazuje się, obie stacje telewizyjne mają już koncesje satelitarne, ale niebawem upłyną terminy, w których ich nadawcy powinni złożyć wnioski o ich przedłużenie. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, na razie TVN Warner Bros. Discovery i Grupa Kino Polska tego nie uczyniły. więcej

Dziennikarz przeszedł z TVN24 do TVP

Mateusz Marchwicki, który niedawno rozstał się z TVN24 dołączył do stacji TVP3 Warszawa jako reporter. Wcześniej podobną drogę wybrał Piotr Sawicki.  więcej

Krótszy Festiwal Piękna w Polsacie. Zabraknie konkursu Mistera

W ostatni weekend czerwca Polsat pokaże Festiwal Piękna 2025 w Nowym Sączu. Stacja będzie transmitować dwie gale konkursów piękności: Miss Supranational 2025 i Miss Polski 2025, zabraknie zaś wyboru Mistera. Festiwal Piękna uświetnią muzyczne gwiazdy takie jak: Roxie, Natalia Nykiel i Justyna Steczkowska. więcej

Gdzie obejrzymy Siatkarską Ligę Narodów?

Najlepsi zawodnicy i zawodniczki świata odwiedzają niemal każdy zakątek globu, od Ameryki Północnej i Południowej, przez Europę, aż po daleką Azję. Jeden z turniejów interkontynentalnych siatkarzy odbędzie się w Gdańsku (16 - 20 lipca), natomiast gospodarzem turnieju finałowego siatkarek (23 - 27 lipca) będzie Łódź. Polacy i Polki rok temu wywalczyli w Lidze Narodów brąz i w bieżącym sezonie także będą liczyli się w walce o medale. więcej

Polsat pokaże koncert z Wrocławia. Były gospodarz "Pytania na śniadanie" prowadzącym

Pod koniec czerwca Polsat pokaże koncert ,,Wrocław Przyszłości" upamiętniający 80. rocznicę powrotu miasta do Polski. Multimedialne widowisko z serca wrocławskiego rynku uświetnią takie gwiazdy jak Kayah czy Justyna Steczkowska, a koncert poprowadzi nowy duet prowadzących: Agnieszka Hyży i Tomasz Wolny.  więcej

Polsat stawia na FAST. Ruszyło prawie 20 stacji

W serwisie streamingowym Polsat Box Go zostało uruchomionych 18 kanałów internetowych typu FAST. Nowe stacje z najpopularniejszymi produkcjami Telewizji Polsat wzbogaciły pakiety Start oraz Premium. Za sprzedaż i obsługę reklam w tych kanałach odpowiada Polsat Media. Kanały FAST umieszczono w dolnej części interfejsu serwisu za stacjami ukraińskimi.  więcej

Netflix w prezencie na pół roku od Vectry

Vectra rozpoczęła akcję promocyjną, w której klienci mogą otrzymać 6-miesięczny dostęp do platformy Netflix w prezencie. Promocji towarzyszy kampania nawiązująca do premiery finałowego sezonu serialu ,,Squid Game" zaplanowanej na 27 czerwca.  więcej

Nowe nazwiska w obsadzie serialu HBO o Harrym Potterze

Do obsady nowego serialu z uniwersum Harry'ego Pottera nad którym pracuje HBO, dołączają: Katherine Parkinson, Lox Pratt, Johnny Flynn, Leo Earley, Alessia Leoni, Sienna Moosah, Bel Powley, Daniel Rigby i Bertie Carvel. Zdjęcia ruszą jeszcze latem tego, premiera planowana jest na 2026 rok.  więcej

Dariusz Szpakowski do hymnu. Nietypowa sytuacja w TVP Sport

W czasie relacji w TVP Sport przed meczem piłkarskiej reprezentacji Polski, Dariusz Szpakowski przerwał wypowiedź, gdy zaczęto grać nasz hymn narodowy. Inaczej zareagowali reporterzy Maja Strzelczyk i Hubert Bugaj. więcej

Nowe kanały na multipleksach? Izba zrzeszająca TVN i Polsat pisze o wielu ryzykach

KIGEiT, zrzeszająca m.in. TVN i Cyfrowy Polsat zajęła stanowisko w konsultacjach KRRiT dotyczących MUX-5 naziemnej telewizji cyfrowej. Zdaniem organizacji, ewentualne oddanie multipleksu na potrzeby nowych stacji telewizyjnych jest ryzykowne. Izba proponuje, żeby przenieść zawartość ósmego multipleksu do piątego.  więcej

Specjalna promocja w Canal+: pakiet z Premier League za 5 zł

Z końcem miesiąca Viaplay wycofa się z Polski. Canal+ przygotował specjalną promocję dla klientów, którzy mieli serwis w abonamencie. Mogą do końca trwania umowy wykupywać paczkę Super Sport z Ligą Mistrzów UEFA i Premier League za 5 zł miesięcznie.   więcej

"Aktualności filmowe +" z nowymi prowadzącymi. Kto zamiast Korwin Piotrowskiej?

Program "Aktualności filmowe+" wraca po przerwie w nowej, bardziej dynamicznej formule, z nowymi prowadzącymi. - Widownia Canal+ zmienia się, dlatego zależy nam na tym, aby wywiady z filmowcami i aktorami, recenzje i informacje o filmach podane były w sposób nowoczesny, dynamiczny i dostosowany do oczekiwań współczesnych odbiorców - mówi Małgorzata Seck, v-ce prezeska ds. programowych stacji. Wcześniej program prowadziła Karolina Korwin Piotrowska.  więcej

Nowa dziennikarka Polsat News. Głośno było o jej odejściu z Polskiego Radia

Do zespołu stacji Polsat News dołączyła Zofia Oleksiak, związana ostatnio z radiową Trójką. Czym dziennikarka zajmuje się w kanale informacyjnym Polsatu? - W związku z przebranżawianiem, rozpoczęłam pracę w newsroomie - informuje Wirtualnemedia.pl Oleksiak. więcej

"Magda gotuje internet" z drugim sezonem. Ilu ma widzów?

Po trzech tygodniach na antenie drugi sezon programu "Magda gotuje internet" ogląda średnio 829 tys. widzów - wynika z danych Nielsena. Najpopularniejszy odcinek zobaczyło nieco ponad 1 mln osób. więcej

Podział Warner Bros. Discovery. Gdzie trafi TVN?

Warner Bros. Discovery poinformował o podziale firmy na dwie notowane na giełdzie spółki. Streaming & Studios obejmie najważniejsze serwisy streamingowe i studia filmowe. Z kolei Global Networks, kanały tematyczne i niekodowane, w tym polski TVN. Transakcja powinna zostać sfinalizowana do połowy przyszłego roku.  więcej

Lewandowski nie zagrał w meczu z Mołdawią. Ale spotkanie było hitem

Mecz towarzyski Polska - Mołdawia był najchętniej oglądaną propozycją minionego weekendu. Transmisję spotkania w TVP1 i TVP Sport obejrzało 2,3 mln widzów. W meczu nie zagrał Robert Lewandowski, który dwa dni później stracił funkcję kapitana reprezentacji Polski w piłce nożnej.  więcej

Meksykańska telewizja wchodzi do Polski. Sprowadził ją współtwórca Republiki

Fundacja María Visión zabiega o wpisanie do rejestru Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji kanału telewizyjnego María Visión Polska. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, meksykańska stacja katolicka może niebawem wystąpić o koncesję i trafić do sieci kablowych. Na razie jej programy emituje kanał Publicystyka.TV.  więcej

Drugi sezon "Pati" coraz bliżej. Oto zwiastun serialu z uniwersum "Skazanej"

Pod koniec czerwca w serwisie Max premiera drugiego sezonu serialu "Pati" z Aleksandrą Adamską. Już teraz pojawił się oficjalny zwiastun i plakat sześcioodcinkowej produkcji Max Original. więcej

Telewizja wPolsce24 jeszcze bardziej jak dawne TVP Info. Rusza nowy program

We wtorek na antenie telewizji wPolsce24 (Fratria) zadebiutuje program publicystyczny ,,Minęła 20:15". To kolejny cykl stacji nawiązujący do programów emitowanych do końca 2023 roku w TVP Info. więcej

Sąd nie wpisze współpracownika Solorza do zarządu Polsatu. Piotr Żak górą w sądzie

Sąd oddalił wniosek większości członków zarządu Telewizji Polsat, żeby KRS wpisał do jego składu Wiesława Walendziaka, a z rady nadzorczej wykreślił Tobiasa Solorza i Jarosława Grzesiaka. Sprzeciw wobec takiego ruchu wyraził prezes spółki Piotr Żak. To kolejna odsłona sporu Zygmunta Solorza z jego dziećmi o sukcesję w imperium biznesowym miliardera. więcej

Canal+ dogadał się ws. opłat dla filmowców. Cięcie kosztów we Francji

Koncern Canal+ osiągnął porozumienie z francuskim Narodowym Centrum Filmowym co do opłat na rzecz instytucji. Nadal jest natomiast w trakcie sporu o ponad 650 mln euro podatku VAT. Koncern zapowiada wzrost swojej zyskowności m.in. dzięki ograniczeniu kosztów we Francji. więcej

Zmarł reżyser Marcin Ziębiński. Współtworzył ,,Znaki", ,,Ślady" i ,,Miasto skarbów"

W wieku 57 lat zmarł reżyser Marcin Ziębiński. W dorobku miał m.in. filmy ,,Kiedy rozum śpi" i ,,Banksterzy" oraz seriale ,,Znaki", ,,Ślady" i ,,Miasto skarbów". więcej

Świetne wyniki National Geographic Polska na YouTube

National Geographic Polska (@natgeopl) objął pozycję lidera wśród telewizyjnych kanałów popularnonaukowych na YouTube w Polsce. Obecnie może pochwalić się imponującą liczbą 805 tys. subskrybentów, średnim czasem oglądania przekraczającym 10 minut oraz najwyższą liczbą miesięcznych wyświetleń, wyprzedzając tym samym bezpośrednią konkurencję. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Zdjęli program z anteny, bo poparł Nawrockiego. Jest decyzja Polskiego Radia

Audycja ,,Zaułki historii" prowadzona przez Wacława Holewińskiego wróci na antenę radiowej Dwójki w letniej ramówce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ostatnio emitowano ją w grudniu.   więcej

 
Albański regulator AMA z wizytą w KRRiT

10 czerwca w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji odbyło się spotkanie przewodniczącego Macieja Świrskiego i członków KRRiT z szefową albańskiego regulatora rynku mediów (AMA) Armelą Krasniqi. Rozmowa dotyczyła m.in. wolności słowa.  więcej

 
Nowa kampania ,,RMF FM Najlepsza Muzyka - Daj Głośniej!"

Wystartowała nowa, letnia kampania RMF FM, lidera polskiego rynku radiowego. W ,,RMF FM Najlepsza Muzyka - Daj Głośniej!" tym razem zobaczyć można gwiazdy młodego pokolenia stacji: Olę Filipek, Mateusza Opyrchała i Pawła Jawora. Kampania potrwa do końca lipca. więcej

 
RMF FM z większą przewagą nad Radiem ZET. Wzrosty Trójki i Eski

Liderem rynku słuchalności w naszym kraju pozostaje RMF FM, osiągające dwa razy wyższy wynik niż Radio ZET. Wzrosty zaliczyły m.in. Trójka, Eska i Radio Maryja.  więcej

 
Radio Eska zarobiło mniej. Zysk 30 proc. w dół

W 2024 roku spółka nadająca Radio Eska zanotowała spadek przychodów o jedną dziesiątą. Przy kosztach wyższych o ponad 4 proc. niż przed rokiem jej zysk netto zmalał z 15,83 do 11,02 mln zł. więcej

 
Kolejna stacja opuszcza multipleksy DAB+. ,,Umieramy z głodu"

Radio Bezpieczna Podróż zniknęło z multipleksów lokalnych i eksperymentalnych spółki EM Cast w Łodzi, Rzeszowie, Opolu i Toruniu. Przyczyną są problemy finansowe stacji tworzonej przez osoby z niepełnosprawnościami. Jej dziennikarz Roman Wilk twierdzi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że jest ona pomijana przez domy mediowe i administrację rządową.  więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Rynek reklamy urośnie słabiej. Przez niepokoje na linii USA-Chiny

Agencja WPP Media (d. GroupM) obniża prognozę globalnego wzrostu przychodów reklamowych w 2025 r. z 7,7 proc. do 6 proc. z powodu obaw związanych z polityką handlową w USA i presji deglobalizacji. Reklama internetowa ma stanowić 73,2 proc. globalnych przychodów z całego rynku w 2025 roku.  więcej

WPP traci globalny budżet mediowy Marsa na rzecz Publicis Groupe

Produkująca słodycze firma Mars (należą do niej takie marki, jak Snickers, Twix, Mars) zakończyła przetarg na globalną obsługę mediową. Wybrała do współpracy Publicis Groupe.  więcej

Nowa kampania ,,RMF FM Najlepsza Muzyka - Daj Głośniej!"

Wystartowała nowa, letnia kampania RMF FM, lidera polskiego rynku radiowego. W ,,RMF FM Najlepsza Muzyka - Daj Głośniej!" tym razem zobaczyć można gwiazdy młodego pokolenia stacji: Olę Filipek, Mateusza Opyrchała i Pawła Jawora. Kampania potrwa do końca lipca. więcej

PLL LOT rusza z przetargiem na "pomocniczą" agencję reklamową

Polskie Linie Lotnicze ruszyły z przetargiem, w którym wybiorą "pomocniczą" agencję reklamową do współpracy z ich agencją strategiczną.  więcej

To nie jest kolejny taki sam tekst o Lewym i Probierzu. Czego ci dwaj nauczyli nas o komunikacji?

Robert Lewandowski zawiesił grę w reprezentacji Polski po tym, jak jej trener Michał Probierz zdecydował odebrać mu opaskę kapitana drużyny i przekazać ją Piotrowi Zielińskiemu. Sprawa mocno rozgrzała media. - To bardzo zła wiadomość dla kibiców i sponsorów, a także dowód na nieudolność działań komunikacyjnych, zarówno ze strony PZPN, jak i samego Lewandowskiego - ocenia Aleksandra Marciniak, członkini zarządu Sport Biznes Polska. więcej

PKO BP zmienia reklamy i logo. Linda i Majewski skutecznie wypromują bank?

Bank PKO BP ruszył z ofensywą reklamową, której bohaterami są Sara James, Bogusław Linda i Szymon Majewski. Zdaniem Anny Gruszki z adQuery dominacja bohaterów kojarzonych z przeszłością jak Linda i Majewski może podważać wiarygodność nowoczesnego przesłania. - Pokazuje to trochę próbę bycia młodym ,,po swojemu", zamiast ,,z młodymi, o młodych i dla młodych" - zauważa ekspertka.  więcej

Zamieszanie wokół słupów reklamowych w Warszawie. Promowane tam jest "Pytanie na śniadanie"

Agencja reklamowa Big Idea Promotions jesienią ubiegłego roku ogłosiła, że na słupach przy Dworcu Centralnym będzie wieszać kampanie społeczne. Nośniki te zostały jednak wykorzystane ostatnio do reklamy ,,Pytania na śniadanie" TVP2. Właścicielka agencji twierdzi, że miała do tego prawo. Władze Warszawy mają inne zdanie. Według naszych informacji, plakaty programu TVP mogą zostać stamtąd usunięte.  więcej

Stanowski dwa lata temu odciął się od tej firmy. Teraz została partnerem Kanału Zero

Kuchnia Vikinga została oficjalnym partnerem strategicznym Kanału Zero. Współpraca ma obowiązywać przez najbliższy rok. Dwa lata temu firma była partnerem Kanału Sportowego, którego udziałowcem był wtedy Krzysztof Stanowski. Współpraca się zakończyła, gdy w sierpniu 2023 r. Kuchnia Vikinga mierzyła się z kryzysem wizerunkowym, spowodowanym oskarżeniami skierowanymi w jednego z jej wspólników.    więcej

Wakacje.pl w kampanii mówią o porzucaniu zwierząt. W spocie Marcin Prokop z psem

Serwis Wakacje.pl (Wirtualna Polska Holding) ruszył z nową kampanią reklamową pod hasłem "NajlePSIE wakacje". Opowiada w niej o porzucaniu zwierząt przez ludzi wyjeżdżających na urlop.  więcej

Katarzyna Dowbor, Maria Dębska i Evelina Ross w reklamie Garnier Olia

,,Zaufaj Olii" to hasło nowej odsłony kampanii farby do włosów Garnier Olia zrealizowanej przez Publicis Warsaw. Jej lokalnymi ambasadorkami są Katarzyna Dowbor, Maria Dębska i Evelina Ross. więcej

Value Media z kampanią światłowodu Nju

Marka Nju ruszyła z kolejną odsłoną kampanii, promującej światłowód dostępny w ofercie. Jej główne hasło - ,,Nju. Najprościej" - podkreśla prostotę i elastyczność usług marki.  więcej

Bankier.pl z kampanią na 25-lecie istnienia

Bankier.pl (Bonnier Bussiness Polska) obchodzi 25-lecia istnienia na rynku medialnym. W ramach jubileuszu serwis zrealizuje kampanię wizerunkową pt. ,,Od 25 lat miliony świadomych decyzji mają jedno źródło." więcej

Energy Blast z kampanią ,,Real Blast Challenge - Odfejkuj swój content"

Energy Blast, marka napojów energetycznych stworzona przez XL Energy, ruszyła z kampanią ,,Real Blast Challenge - Odfejkuj swój content". To ogólnopolska akcja digitalowa i konkursowa skierowana do młodego pokolenia użytkowników mediów społecznościowych, która łączy promocję nowej linii napojów energetycznych z ważnym przekazem społecznym - walką z fejkiem i presją sztucznego wizerunku w sieci. więcej

Małgorzata Rozenek, Radosław Majdan i Deynn promują nowe proteinowe Michałki Białe

Firma Allnutrition Nutlove rozwija portfolio i wprowadza na rynek proteinowe Michałki Białe. Premierze towarzyszy szeroko zakrojona kampania promocyjna z udziałem ponad 400 influencerów, regularnie współpracujących z marką. więcej

Prawda o damskim goleniu w rebrandingowej kampanii Wilkinson Sword

Edgewell Personal Care Poland rozpoczął kampanię brandu Wilkinson Sword Intuition. Razem z nią debiutuje w Polsce nowa platforma komunikacyjna brandu ,,Any Hair, Anywhere". Kampania na naszym rynku będzie prowadzona pod hasłem ,,Na wszystkie włoski. Wszędzie." więcej

Empik Go z nową dyrektorką ds. produkcji. Pracowała w Storytel i Audiotece

Do zespołu Empik Go w Grupie Empi dołączyła Katarzyna Tymczyszyn-Bębenek. Objęła stanowisko dyrektorki ds. produkcji.  więcej

Bartłomiej Szponarski w agencji Altavia Kamikaze + K2

Do zespołu agencji Altavia Kamikaze + K2 dołączył Bartłomiej Szponarski. W roli AI & automation manager skupi się przede wszystkim na transformacji agencji w dobie sztucznej inteligencji. więcej

Będzie program lojalnościowy dla pasażerów PKP Intercity. Punkty za bilety

Program lojalnościowy dla pasażerów PKP Intercity ma być gotowy w czerwcu przyszłego roku - poinformował PAP prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Dodał, że podróżni będą mogli za punkty otrzymywać bilety. więcej

Nowe władze Polskiej Organizacji Reklamodawców

Wybrano nowe władze Polskiej Organizacji Reklamodawców (POR). Funkcję prezesa organizacji reprezentującej marketerów objął Dariusz Maciołek, CMO&CXO BNP Paribas Bank Polska. więcej

Odchodzi szef giganta marketingowego. Po trzech dekadach pracy

Mark Read, CEO holdingu reklamowego WPP, do którego należą m.in. takie agencje jak WPP Media (Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom), Ogilvy, Grey, VML ustąpi z zajmowanego stanowiska z końcem tego roku. W firmie pracował 30 lat.  więcej

PZU i agencja Lucky You wzmacnia szeregi IAA Polska

Dwie kolejne organizacje dołączyły do IAA Polska - Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Kurię marketerów wzmacnia PZU, a kurię agencji - Lucky You. więcej

"Wybór profesjonalistów". Rusza kampania wizerunkowa stacji MOYA

Ruszyła ogólnopolska kampania wizerunkowa sieci stacji paliw MOYA, której hasłem jest "Wybór profesjonalistów". Jej celem jest umocnienie pozycjonowania marki MOYA jako zaufanej, nowoczesnej i odpowiedzialnej społecznie.  więcej

ATAL kampanią świętuje jubileusz 35-lecia

Firma deweloperska ATAL ruszyła z ogólnopolską kampanią z okazji 35-lecia działalności. Spółka prezentuje w niej największe atuty, wynikające z doświadczenia i silnej pozycji na rynku nieruchomości. Swoją historię splata z historiami tysięcy Polaków. więcej

Linda i Gierszał "przechodzą na Ty" w nowej kampanii Tyskiego

Marka Tyskie (Kompania Piwowarska) startuje z nową kampanią pod hasłem ,,Z pokolenia na pokolenie jesteśmy na TY", pokazująca ponadczasowe wartości łączące pokolenia - niezależnie od doświadczeń czy gustu. W głównych rolach w akcji występują Bogusław Linda i Jakub Gierszał.  więcej

Moduł "Nieruchomości" z serwisu PAP promowany w pociągach Pendolino

W składach Express InterCity Premium pojawią się spoty reklamowe promujące nowy moduł ,,Nieruchomości" w serwisie ekonomicznym PAP Biznes. Kampanię przygotowała firma doradcza JLL świadcząca usługi na rynku nieruchomości. więcej

Julia Kasprzyk w zespole agencji Social Lama

Do zespołu agencji Social Lama, należącej do grupy marketingowo-doradczej Good One, dołączyła Julia Kasprzyk. Jako social media specialist odpowiada za kompleksową obsługę komunikacyjną marek w mediach społecznościowych, w tym tworzenie i montaż treści wideo. więcej

Założenie działalności gospodarczej: zobacz, jak uniknąć najczęstszych błędów

Najczęstsze błędy przy zakładaniu firmy wynikają z braku planowania i znajomości przepisów, a konsekwencje mogą być kosztowne. Aby ich uniknąć, warto odpowiednio przygotować się do rejestracji działalności, m.in. wybrać właściwą formę działalności i opodatkowania, a także zabezpieczyć się finansowo. Przemyślany start to oszczędność pieniędzy i czasu oraz większe szanse na sukces firmy. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Nie ma paywalla, nie ma strony WWW. Co poszło nie tak w tygodniku "Nie"?

Od 1 kwietnia czytelnicy tygodnika "Nie" (Urma) mieli zyskać dostęp do płatnego serwisu internetowego z aktualnymi oraz archiwalnymi wydania pisma. Do dzisiaj serwisu nie uruchomiono, a teraz nie działa w ogóle strona WWW tygodnika. Jak informuje Wirtualnemedia.pl Agnieszka Wołk-Łaniewska, redaktor naczelna "Nie", przyczyny opóźnień leżą po stronie podwykonawcy.   więcej

Czas uporządkować wzajemne cytowania redakcji. Powstanie jeden kodeks?

Rada Polskich Mediów pracuje nad zbiorem dobrych praktyk w zakresie wzajemnego cytowania przez dziennikarzy - wynika z nieoficjalnych informacji Wirtualnemdia.pl. Organizacja do 16 czerwca zbiera wśród członków uwagi do dokumentu.  więcej

Bankier.pl z kampanią na 25-lecie istnienia

Bankier.pl (Bonnier Bussiness Polska) obchodzi 25-lecia istnienia na rynku medialnym. W ramach jubileuszu serwis zrealizuje kampanię wizerunkową pt. ,,Od 25 lat miliony świadomych decyzji mają jedno źródło." więcej

Zmiana na czele Wolters Kluwer Polska. Poprzedni prezes na emeryturze

Nowy prezesem wydawnictwa biznesowo-prawnego Wolters Kluwer Polska będzie Marcin Kleina. Poprzedni szef firmy Włodzimierz Albin po 36 latach pracy w niej odchodzi na emeryturę. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Duża zmiana w Ringier Axel Springer Polska. Odchodzi kluczowy wiceprezes

Jovan Protić odchodzi ze stanowiska wiceprezesa Ringier Axel Springer Polska. Z wydawcą Onetu związany był przez ostatnie 9 lat. Pozostaje jednak w strukturach grupy Axel Springer, współwłaściciela RASP. Protić obejmie stanowisko managing directora idealo, jednej z największych firm e-commerce w Europie, która mieści się w Berlinie.  więcej

Jak radzą sobie platformy streamingowe? Max blisko rekordu, Pilot WP przed Polsat Box Go

Na Netfliksa nadal przypada ok. 45 proc. łącznego czasu korzystania przez polskich internautów z serwisów streamingowych wideo. Pilot WP wyprzedziił Polsat Box Go, spore wzrosty osiągneły też Max i Prime Video, za to zmalała odwiedzalność Disney+. więcej

Start kosmicznej misji z udziałem Polaka. Gdzie zobaczyć transmisję?

Jeśli pogodna ponownie nie pokrzyżuje astronautom planów, w środę 11 czerwca o godz. 14.00 polskiego czasu rakieta Falcon 9 z Polakiem Sławoszem Uznańskim-Wiśniewskiem na pokładzie, wyruszy na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Gdzie będzie można zobaczyć transmisję tego wydarzenia? więcej

Demagog: przed wyborami jeden kandydat był szczególnie promowany na TikToku

W czasie polskiej kampanii wyborczej na TikToku algorytm częściej podawał odbiorcom treści skrajnie prawicowe niż liberalno-lewicowe - wynika z analizy organizacji śledczej Global Witness, na którą w nowej analizie powołuje się Stowarzyszenie Demagog. Ponadto dużo wyższe zasięgi miały treści promujące Karola Nawrockiego niż Rafała Trzaskowskiego.  więcej

Netflix w prezencie na pół roku od Vectry

Vectra rozpoczęła akcję promocyjną, w której klienci mogą otrzymać 6-miesięczny dostęp do platformy Netflix w prezencie. Promocji towarzyszy kampania nawiązująca do premiery finałowego sezonu serialu ,,Squid Game" zaplanowanej na 27 czerwca.  więcej

Już prawie 20 mln Polaków na Temu. Te serwisy i aplikacje odwiedzamy najczęściej

Ponad 97 proc. polskich internautów odwiedza witryny i aplikacje Grupy Google, a ponad 88 proc. - te należące do Meta Platforms (bez WhatsAppa). Wśród polskich wydawców Grupa Polsat-Interia wciąż jest nad Ringier Axel Springer Polska i Grupą Wirtualna Polska, zaś Temu po kolejnym wzroście zbliżyło się do pułapu 20 mln użytkowników. więcej

Nowy serwis Mety poprawia dystrybucję linków

Posty w formie linków nie są zbyt lubiane przez serwisy takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Zasięgi oraz przekierowania na strony WWW jakie generują są ułamkiem tego co dawały wydawcom jeszcze parę lat temu. Ostatni komentarz Adama Mosseriego sugeruje i daje nadzieję, że nowym źródłem ruchu na strony WWW może stać się aplikacja Threads. więcej

Ministerstwo Cyfryzacji wprowadza znaczące deregulacje

Rząd przyjął projekt ustawy zakładający stworzenie Komitetu ds. Cyfryzacji i wprowadzający definicję Architektury Informacyjnej Państwa - poinformowała we wtorek kancelaria premiera. AIP to metoda zarządzania budową, rozwojem i utrzymaniem systemów informatycznych i zasobów informacyjnych kraju. więcej

RASP wprowadza nową usługę reklamową dla branży e-commerce

Ringier Axel Springer Polska uruchamia Onet Ads Seller, To rozwiązanie self-service dla branży e-commerce, służące do zwiększania sprzedaży. Technologia wykorzystująca sztuczną inteligencję samodzielnie przygotuje reklamy promujące ofertę sklepu i dotrze do użytkowników/czek realnie zainteresowanych zakupem. więcej

"Reakcja Lewandowskiej" to idealny przykład na to, jak media "podkręciły" temat

Anna Lewandowska zaledwie po 28 sekundach po Robercie Lewandowskim udostępniła jego wpis o rezygnacji z gry w reprezentacji Polski w piłce nożnej. Portale internetowe zrobiły z tego jedną z głównych informacji poniedziałkowego poranka, pisząc o "reakcji Lewandowskiej" na ruch jej męża. Media podkręciły wydarzenie, które pierwotnie jest bardzo proste w interpretacji.  więcej

cyber_Folks nie zatrzymuje się na Shoperze. Kolejny zakup za granicą

Spółka cyber_Folks przejmuje za 6,7 mln euro rumuńską firmę Hosterion zajmującą się hostingiem internetowym. Niedawno za ponad 540 mln zł kupiła Shopera. więcej

Polacy coraz częściej stawiają na wysokie kwoty ubezpieczeń - skąd ten trend?

Jeszcze kilka lat temu kwota 100-200 tys. złotych w polisie na życie była postrzegana jako wystarczająca. Dziś coraz więcej osób deklaruje chęć posiadania znacznie większej ochrony - nawet w wysokości pół miliona, a nawet miliona złotych. Skąd taka zmiana podejścia i co stoi za rosnącą popularnością wysokich sum ubezpieczenia? materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
,,Bazarkami" w czasie wyborów zajmie się policja? Tysiące zgłoszeń do NASK

Ośrodek Analizy Dezinformacji Instytutu NASK zanotował incydenty dot. łamania ciszy wyborczej, np. przez wpisy w portalach dezinformujące o unieważnieniu wyborów, czy krytykujące kandydatów na prezydenta - przekazał PAP Instytut. Internauci omijali przepisy przez tzw. bazarki - dodano. Incydenty te zgłoszono na policję. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Agencje zdobywają ,,Klientów" i pracują dla ,,MAREK", czyli o tym, jak się tworzy "agencyjny" język polski

Prezes Zarządu, Klient, Dyrektor Marketingu, Agencja, FIRMA, PRODUKT czy znaczek (R). Takie językowe "kwiatki" widujemy codziennie. Tak, to błąd - niepoprawna pisownia wielkich liter. W agencjach reklamowych, mediowych czy PR, a także u PR-owców wielu firm to nagminna praktyka. Czym podyktowana? Głównie chęcią okazania szacunku klientom i podkreślenia wagi tego, o kim piszą. Ale ci klienci - jak się okazuje - wcale nie chcą być klientami przez duże K.    więcej

Realia pracy rzecznika prasowego. Jeden niedługo będzie miał wyjątkowo ciężko [FELIETON]

Dziś będzie o rzecznikach prasowych. Ale zacznę od głębokich wyrazów współczucia dla osoby, która jeszcze rzecznikiem nie jest, ale - wiele na to wskazuje - wkrótce nim zostanie. Myślę tu o rzeczniku rządu. więcej

Be Communications w nowym międzynarodowym aliansie firm doradczych PR

Powstał Gartner's Partners - międzynarodowy alians firm PR skupiających się na doradztwie strategicznym oraz zarządzaniu reputacją organizacji klientów. Polskę reprezentuje w nim Be Communications.  więcej

Biedronka szuka w przetargu agencji PR

Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) ruszyła z przetargiem na agencję PR, która wspierać będzie zespół komunikacji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obecnie dla sieci pracuje agencja Burson. więcej

Burson wspomoże się AI w mierzeniu wpływu reputacji na wyniki biznesowe

Agencja Burson wdraża globalnie narzędzie Reputation Capital, opartego na sztucznej inteligencji. Łączy ono czynniki wpływające na reputację z konkretnymi wynikami biznesowymi, takimi jak cena akcji, sprzedaż czy chęć zakupu.  więcej

Donald Trump nie sprzeda Tesli. ,,Mam nadzieję, że Musk nie zażywał narkotyków w Białym Domu"

Prezydent USA Donald Trump powiedział w poniedziałek, że ma nadzieję, że Elon Musk nie zażywał narkotyków w Białym Domu. Trump podkreślił jednak, że życzy swojemu byłemu doradcy dobrze i że nie zamierza sprzedawać Tesli kupionej od Muska. więcej

Sieć Hebe wybrała agencję Walk PR

Agencja Walk PR wygrała przetarg na obsługę sieci drogerii Hebe. Od początku maja br. Walk PR odpowiada za działania PR w Polsce oraz koordynację działań PR na rynkach czeskim i słowackim. więcej

Musk pokłócił się z Trumpem. Pracownicy DOGE boją się utraty pracy

Według dziennika ,,The Wall Street Journal" publiczna kłótnia prezydenta Donalda Trumpa i miliardera Elona Muska wstrząsnęła szeregowymi pracownikami Departamentu Wydajności Rządu (DOGE), którzy obawiają się, że ich własne miejsca pracy mogą być zagrożone. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
,,Bazarkami" w czasie wyborów zajmie się policja? Tysiące zgłoszeń do NASK
Kolejny dokument w aplikacji mObywatel
Apple ogłasza iOS 26 i aplikację dla kierowców. Zabrakło innowacji
cyber_Folks nie zatrzymuje się na Shoperze. Kolejny zakup za granicą
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj