Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 12 Czerwca 2025
 
 
 
,,AI-owy Armageddon" u wydawców w USA, a co w Polsce? ,,O krok do tyłu za głównymi trendami na świecie"
 
Amerykańcy wydawcy notują duże spadki ruchu przez rozwój asystentów AI i AI-owe zmiany w wyszukiwarce Google. Alarmujących doniesień zza oceanu niespecjalnie chcą komentować najwięksi wydawcy w Polsce, chociaż niektórzy zauważają problem. - Wydawcy w Polsce mocno poszli za treściami, a nie danymi użytkowników - uważa ekspert Paweł Nowacki.  więcej
 
 
Tak piłkarze potraktowali media po meczu z Finlandią. "Żenujące" czy zrozumiałe?
 
Polscy piłkarze nie chcieli rozmawiać z mediami w mix zonie po przegranej z Finlandią 1:2. Z jednej strony można to zrozumieć, bo sportowiec po przegranej ma prawo nie czuć się na siłach na podobne aktywności. Z drugiej jednak historia polskiej piłki jest pełna podobnych reakcji. A kibice i sponsorzy patrzą i wyciągają wnioski.   więcej
 
 
Wybrano nowe władze IAA Polska. Jovan Protić prezesem
 
Jovan Protić, ustępujący wiceprezes Ringier Axel Springer Polska, został wybrany na prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska w kadencji 2025-2027. Do zarządu weszli też przedstawiciele firm Warner Bros. Discovery, Nestle, TikTok, IF Nation, L'Oréal, Publicis, Havas,  więcej
 
 
Koniec "Warsaw Shore". Nie będzie kolejnej edycji
 
Nie będzie kolejny sezonu programu "Warsaw Shore". Stacja MTV Polska zdecydowała się bowiem zakończyć realizację kultowego reality show. Dotąd zrealizowano 22. edycje - ostatnia jednak nie została wyemitowana, bo po zakończeniu zdjęć zmarł jej uczestnik.  więcej
 
 
Tego jeszcze nie było. Znany sportowiec ambasadorem agencji mediowej
 
Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski, lekkoatleta i chodziarz został ambasadorem agencji mediowej OMD Poland. Nowym motto firmy brzmi "Krok więcej".  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Najciekawsze pomysły na wakacje. Zajrzyj do naszego dodatku więcej
 
Wiceprezes w Google: w zeszłym roku przekazaliśmy polskim wydawcom 6 miliardów kliknięć więcej
 
Specjalna oferta na kampanię reklamową w Wirtualnych Mediach. Tylko w czerwcu 2 za 1 i 30% taniej więcej
 
Radio DAB+ rozwija się w Europie, ale polscy nadawcy są nieugięci. ,,Technologia lat. 80" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Kierownik działu sprzedaży reklamy Morizon-Gratka
Client Partner (Business Partnering Solutions) Ringier Axel Springer Polska
Business Development Manager w obszarze Onet Lifestyle Ringier Axel Springer Polska
Wydawca / Wydawczyni podcastu Ringier Axel Springer Polska
Specjalista / Specjalistka ds. rozwoju redakcyjnych narzędzi AI Ringier Axel Springer Polska
Social media manager Zemits Polska
Specjalista/Specjalistka ds. Rozwoju Kanału Sieci Własnej British American Tobacco
Digital Marketing Manager (praca zdalna) Symposio Centrum Edukacyjne
Brand Manager Dax Cosmetics
Brand Manager Ładne Bebe
Purchasing Specialist Bausch & Lomb Poland
Grafik / Graficzka Obsessive
Media Planner Euvic Media
Specjalista / Specjalistka ds. marketingu Dexcom
Specjalista ds. marketingu technicznego TMS Group Europe
Business Coordinator - Fakt / fakt.pl Ringier Axel Springer Polska
Content Creator Video/Audio Ringier Axel Springer Polska
Wydawca / Wydawczyni Strony Głównej Onet Ringier Axel Springer Polska
Dziennikarz / Dziennikarka Fakt (Dział Pieniądze-Prawo-Porady) Ringier Axel Springer Polska
Showrunner WOW Prosta Spółka Akcyjna
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Koniec "Warsaw Shore". Nie będzie kolejnej edycji

Nie będzie kolejny sezonu programu "Warsaw Shore". Stacja MTV Polska zdecydowała się bowiem zakończyć realizację kultowego reality show. Dotąd zrealizowano 22. edycje - ostatnia jednak nie została wyemitowana, bo po zakończeniu zdjęć zmarł jej uczestnik.  więcej

Przerwany mecz w Canal+ i Polsat Box Go. Dlaczego do tego doszło?

Osobom, które oglądały mecz Finlandia-Polska za pośrednictwem serwisów streamingowych Canal+ i Polsat Box Go, pod koniec spotkania wyświetlił się komunikat o ograniczeniach licencyjnych. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska tłumaczy to w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przerwą w grze i ograniczeniami licencyjnymi TVP.  więcej

Prezenterka TTV pojawia się w poranku TVN24

Od tygodnia Patrycja Stockinger pojawia się wśród prowadzących serwisy w programie ,,Wstajesz i wiesz" w TVN24. Wcześniej dziennikarka była związana głównie z anteną TTV. więcej

TVN szykuje kolejny program z Architektką Porządku. Ruszył casting

Z początkiem czerwca ruszyły poszukiwania uczestników do nowego programu ,,Poukładani". To drugi format z udziałem Agnieszki Witkowskiej, Architektki Porządku, realizowany na zlecenie stacji TVN. więcej

Właściciel MTV i Paramount Network zwalnia pracowników

Paramount Global, który jest właścicielem takich kanałów jak Paramount Network, MTV, Comedy Central czy współwłaścicielem serwisu streamingowego SkyShowtime, rozpoczął ostatni etap redukcji zatrudnienia. Według Reutersa, pracę ma stracić 3,5 proc. personelu w Stanach Zjednoczonych. Zwolnienia są też możliwe na innych rynkach.  więcej

Ilu widzów oglądało klęskę piłkarzy w Helsinkach? Padł tegoroczny rekord

Średnio 4,23 mln widzów obejrzało w kanałach Telewizji Polskiej mecz Finlandia - Polska rozegrany we wtorek 10 czerwca w ramach eliminacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2026. Jest to rekordowy wynik oglądalności w telewizji w tym roku. Zapewne nie bez wpływu na to miało zamieszanie wokół kadry narodowej. Samo spotkanie zostało przerwane z powodu zasłabnięcia kibica.  więcej

Szefowa TVN24 BiS odchodzi. W firmie pracowała 21 lat

Katarzyna Ramotowska, redaktor naczelna kanału TVN24 BiS, odchodzi z TVN Warner Bros. Discovery - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z firmą związana była 21 lat. - Naszedł dla mnie moment, by nieco zwolnić tempo i otworzyć się na nowe wyzwania oraz inne formy rozwoju zawodowego i osobistego - napisała w mailu skierowanym do dziennikarzy stacji, do którego dotarliśmy.  więcej

Kontrowersyjne zachowanie dziennikarzy TVP. KRRiT oceni, czy złamali prawo

Przed meczem Finlandia-Polska dziennikarze TVP Sport nie przerwali relacji, kiedy na próbę zagrano polski hymn. Skrytykował ich za to m.in. poseł PiS Zbigniew Bogucki. - Zleciłem odpowiedniemu departamentowi KRRiT zażądać od TVP tego materiału w celu analizy czy nie zostało naruszone prawo - odpisał mu na portalu X przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski.  więcej

Agnieszka Woźniak-Starak odchodzi z TVN. "Ludzi, którym zawdzięczam najwięcej, dawno już tam nie ma"

Agnieszka Woźniak-Starak po 12 latach pracy rozstaje się ze stacją TVN, w którym ostatnio prowadziła "Mam talent!". - To był bardzo ważny czas w moim życiu, ale pora iść dalej - napisała Woźniak-Starak na Instagramie w środowy poranek. więcej

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych z siedzibą w Warszawie, ul. Chełmska 21. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
REKLAMA
 
Tak piłkarze potraktowali media po meczu z Finlandią. "Żenujące" czy zrozumiałe?

Polscy piłkarze nie chcieli rozmawiać z mediami w mix zonie po przegranej z Finlandią 1:2. Z jednej strony można to zrozumieć, bo sportowiec po przegranej ma prawo nie czuć się na siłach na podobne aktywności. Z drugiej jednak historia polskiej piłki jest pełna podobnych reakcji. A kibice i sponsorzy patrzą i wyciągają wnioski.   więcej

Wybrano nowe władze IAA Polska. Jovan Protić prezesem

Jovan Protić, ustępujący wiceprezes Ringier Axel Springer Polska, został wybrany na prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska w kadencji 2025-2027. Do zarządu weszli też przedstawiciele firm Warner Bros. Discovery, Nestle, TikTok, IF Nation, L'Oréal, Publicis, Havas,  więcej

Tego jeszcze nie było. Znany sportowiec ambasadorem agencji mediowej

Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski, lekkoatleta i chodziarz został ambasadorem agencji mediowej OMD Poland. Nowym motto firmy brzmi "Krok więcej".  więcej

Dyrektorzy marketingu zwiększają inwestycje w sztuczną inteligencję

Chociaż nadal istnieją obawy dotyczące roli generatywnej sztucznej inteligencji w marketingu, 83 proc. dyrektorów ds. marketingu wyraziło optymizm co do tej technologii, co stanowi wzrost o pięć punktów procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim - wynika z raportu Boston Consulting Group (BCG).  Chcą w nią zainwestować co najmniej 10 mln dolarów w ciągu najbliższych trzech lat.  więcej

Kina Helios z salami Imax

Sień kin Helios rozpoczyna współpracę strategiczną z IMAX. W ramach tego partnerstwa w wybranych kinach Helios powstaną sale w formacie IMAX Experience. Pierwsze dwie sale IMAX zostaną otwarte w kinach Agory w Gdyni oraz w Szczecinie.  więcej

Wersow i Faustyna Fugińska promują herbaty Lipton

Marka herbat Lipton rozpoczęła współpracę z dwiema popularnymi influencerkami: Wersow (Weroniką Sową) oraz Faustyną Fugińską. Obie współtworzą i promują limitowaną linię czarnych herbat inspirowanych ich ulubionymi smakami i stylami życia. więcej

"Bolec" dołącza do "Gruchy" w reklamie Uniqa

W czerwcu wystartowała nowa odsłona kampanii reklamowej ubezpieczyciela Uniqa. W znanym formacie ponownie zobaczymy Mirosława Zbrojewicza w roli Gruchy z filmu ,,Chłopaki nie płaczą", a towarzyszy mu Michał Milowicz, czyli słynny "Bolec". więcej

Magda Żychlińska wraca do Grupy DDB

DDB basket (dawnej Gutenberg Agency) wzmacnia struktury client service. Do agencji na stanowisko business & client service directora wraca Magda Żychlińska. więcej

Muzyka, która łączy w nowej kampanii Sony ,,Festiwal jest w Tobie"

Pod hasłem ,,Festiwal jest w Tobie" wystartowała kampania promująca nową linię głośników ULT Power Sound marki Sony. Za koncepcję i realizację odpowiada konsorcjum agencji JU:, Neon Shake i Euvic Digital. Media zaplanowała i zakupiła agencja Sales Intelligence. więcej

Ruszyła nowa kampania mebli Agata z Mumio

Sklepy meblowe Agata w nowej kampanii promują meble kuchenne. Bohaterami spotów są aktorzy z grupy teatralnej Mumio.  więcej

Marka Kia promuje Dni Otwarte

W ramach promocji Dni Otwartych Kia Polska wystartowała z kampanią reklamową. Celem działań promocyjnych jest zapoznanie z modelami samochodów Kia oraz zachęta do skorzystania ze specjalnych ofert czy jazd testowych. więcej

,,Dieta (Nie)Życia" - rusza druga edycja kampanii o problemie anoreksji

Rusza druga edycja kampanii ,,Dieta (Nie)Życia", skupionej dookoła anoreksji. Celem kampanii pt. ,,Czas ma znaczenie" jest nie tylko zwiększenie świadomości na temat anoreksji, ale przede wszystkim umożliwienie jej wczesnego rozpoznania.    więcej

Będzie kolejne Multikino w Poznaniu. Przekąski i bilety samoobsługowo

Multikino w 2027 roku uruchomi swój multipleks w poznańskiej Galerii Avenida. Bilety, przekąski i napoje będą w nim sprzedawane samoobosługowo. więcej

Bank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA

Kampania ,,Jak nie teraz, to kiedy ...wbijesz na wyższy level" Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Tak piłkarze potraktowali media po meczu z Finlandią. "Żenujące" czy zrozumiałe?

Polscy piłkarze nie chcieli rozmawiać z mediami w mix zonie po przegranej z Finlandią 1:2. Z jednej strony można to zrozumieć, bo sportowiec po przegranej ma prawo nie czuć się na siłach na podobne aktywności. Z drugiej jednak historia polskiej piłki jest pełna podobnych reakcji. A kibice i sponsorzy patrzą i wyciągają wnioski.   więcej

Były manager naTemat.pl przeszedł do Polska Press

Janusz Omyliński dołączył do Polska Press Grupy. Niedawno podawaliśmy, że rozstał się z Grupą naTemat.pl. Będzie zajmował podobne stanowisko w nowym miejscu pracy.  więcej

"Vanity Fair" z nowym globalnym dyrektorem wydawniczym

Wydawnictwo Condé Nast mianowało Marka Guiducciego globalnym dyrektorem wydawniczym "Vanity Fair". Stanowisko to obejmie 30 czerwca br. Zastąpi Radhikę Jones, która kierowała magazynem przez siedem lat. więcej

Ruch na stronach wydawców "miażdżony" przez Google i AI

Asystenci AI jak Gemini czy ChatGPT na spółkę z funkcją AI Overviews od Google dosłownie zabijają ruch na strony wydawców internetowych - alarmuje "The Wall Street Journal". Media muszą się zmienić, jeśli chcą przetrwać to tsunami zmian. więcej

Była szefowa biura reklamy TVP pożegnała się z ZPR Media

Po roku pracy z Grupą ZPR Media rozstała się dyrektor rozwoju i sprzedaży wideo Ewelina Czuba. Wcześniej przez kilka lat pracowała jako szefowa biura reklamy Telewizji Polskiej. więcej

Prawicowi publicyści odznaczeni przez prezydenta. Krzyż Kawalerski dla komentatora ze starego TVP Info

Wśród odznaczonych we wtorek przez prezydenta Andrzeja Dudę są publicyści związani z mediami o profilu konserwatywnym. Krzyże Kawalerskie Orderu Odrodzenia Polski otrzymali m.in. Wojciech Korkuć, Miłosz Manasterski, Krzysztof Masłoń i Ewa Stankiewicz-Jorgensen. więcej

 
 
 
INTERNET
 
,,AI-owy Armageddon" u wydawców w USA, a co w Polsce? ,,O krok do tyłu za głównymi trendami na świecie"

Amerykańcy wydawcy notują duże spadki ruchu przez rozwój asystentów AI i AI-owe zmiany w wyszukiwarce Google. Alarmujących doniesień zza oceanu niespecjalnie chcą komentować najwięksi wydawcy w Polsce, chociaż niektórzy zauważają problem. - Wydawcy w Polsce mocno poszli za treściami, a nie danymi użytkowników - uważa ekspert Paweł Nowacki.  więcej

Te portale informacyjne zyskały najwięcej w szczycie kampanii. Onet umocnił się jako lider

W maju 2025 roku dziesięć najpopularniejszych serwisów informacyjno-publicystycznych miało prawie jedną czwartą użytkowników więcej niż przed miesiącem. Wzrosty o ponad 30 proc. osiągnęły portale TVN24, ,,Gazety Wyborczej", RMF24 i Goniec.pl, zaś liderujący Onet zwiększył przewagę zasięgową nad WP.pl. więcej

Mariusz Marszałkowski nowym wicenaczelnym Defence24

Od 1 czerwca Mariusz Marszałkowski został mianowany zastępcą redaktora naczelnego Defence24.pl. W nowej roli będzie odpowiadał za rozwój treści informacyjnych i wsparcie procesu redakcyjnego oraz koordynacje bieżącej pracy redakcji.  więcej

Trump znów łaskawy dla TikToka

Donald Trump zasugerował ponowne przedłużenie terminu wejścia w życie ustawy, która w praktyce wyklucza TikToka z amerykańskiego rynku. Polityk od początku swojej kadencji odwleka ostateczną decyzję na temat popularnej chińskiej aplikacji, z której korzysta 100 mln Amerykanów. Do tej pory nie sprzedano lokalnej części aktywów TikToka firmie z USA, co pozwoliłoby uniknąć banicji.  więcej

Ruch na stronach wydawców "miażdżony" przez Google i AI

Asystenci AI jak Gemini czy ChatGPT na spółkę z funkcją AI Overviews od Google dosłownie zabijają ruch na strony wydawców internetowych - alarmuje "The Wall Street Journal". Media muszą się zmienić, jeśli chcą przetrwać to tsunami zmian. więcej

"Ksiądz z osiedla" upomniany za działania w mediach. Duchowny odpowiedział na zarzuty

Zarząd Polskiej Prowincji Towarzystwa Boskiego Zbawiciela (Salwatorianów) upomniał ks. Rafała Główczyńskiego SDS, znanego w social mediach jako "Ksiądz z osiedla". Podkreślono, że potrzeba większej precyzji w wypowiedziach duchownego, szczególnie w kontekście złożonych zagadnień moralnych. Ks. Główczyński zapowiedział, że będzie konsultował swoje wypowiedzi z teologami.  więcej

,,Pytania na Szybko". Nowy format wideo od Auto Świata

W czwartek serwis Auto Świat (Ringier Axel Springer Polska) rusza z nowym formatem wideo ,,Pytania na Szybko". Program poprowadzi dziennikarz motoryzacyjny Łukasz Bąk, a jego sceną będzie tor wyścigowy w Poznaniu.  więcej

Fundusz wycofuje się z Answear.com. Zainkasuje prawie 100 mln zł

Subdundusz należący do MCI w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu sprzedaje 19,3 proc. akcji spółki Answear.com, zdecydowaną większość posiadanego pakietu jej walorów. Wartość transakcji to 95,3 mln zł. więcej

Bank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA

Kampania ,,Jak nie teraz, to kiedy ...wbijesz na wyższy level" Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Be Communications w nowym międzynarodowym aliansie firm doradczych PR

Powstał Gartner's Partners - międzynarodowy alians firm PR skupiających się na doradztwie strategicznym oraz zarządzaniu reputacją organizacji klientów. Polskę reprezentuje w nim Be Communications.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Dyrektorzy marketingu zwiększają inwestycje w sztuczną inteligencję
Trump znów łaskawy dla TikToka
Sukces polskiego modelu językowego. Bielik będzie współpracować z Nvidią
Zmiana w zarządzie T-Mobile Polska. Nowy szef pionu klientów detalicznych
10 mln na walkę z cyberzagrożeniami. Powołano nową jednostkę
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj