|
|
|
|
|
|
|
Szef KRRiT walczy z nadmiarem reklam w telewizji. "Struktury lobbystyczne"
Podczas debaty dotyczącej sprawozdania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, przewodniczący Maciej Świrski był pytany przez posłów o liczne karny nakładane na nadawców. Stwierdził, że jego poprzednicy bagatelizowali problem nadmiaru reklam w telewizji, a za próbą postawienia go przed Trybunałem Stanu, mogą stać ,,struktury lobbystyczne". więcej
|
Koszty w ryzach w popłacają. Telewizja Puls z rekordowym zyskiem
Telewizja Puls ma za sobą kolejny rok ze wzrostami finansowymi. Natomiast jej koszty operacyjne wzrosły jedynie o 1,4 proc., dzięki czemu osiągnęła rekordowy zysk netto, drugi raz w jej historii przekraczający pułap 50 mln zł. więcej
|
Krajowa Rada odrzuciła sprawozdania TVP i Polskiego Radia. Co z abonamentem?
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie przyjęła rocznych sprawozdań programowo-finansowych dziewięciu spółek mediów publicznych. Jak informuje Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski, chodzi o Telewizję Polską, Polskie Radio, Radio Gdańsk, Radio Kielce, Radiu Koszalin, Radio Łódź, Radio Olsztyn, Radio Szczecin i Radio Wrocław. więcej
|
Zmalała oglądalność telewizji kablowej w Polsce. Ile udziału ma streaming?
Niekorzystna pogoda, wybory prezydenckie i Eurowizja przyczyniły się do tego, że w maju polscy widzowie spędzili przed telewizorami dokładnie tyle samo czasu, co w kwietniu (średnio 3 godziny i 50 minut dziennie). Z badania The Gauge Nielsena wynika też, że o 0,9 pkt proc. spadła oglądalność telewizji kablowej. Streaming zaliczył wzrost o 0,1 pkt proc. więcej
|
RTL sprzedaje kanały i kupuje platformę cyfrową
Holenderski urząd antymonopolowy ACM zgodził się na sprzedaż RTL Nederland na rzecz DPG Media. Choć niemiecki nadawca nie będzie już posiadał kanałów telewizyjnych w Holandii, to poinformował, że kupuje platformę cyfrową Sky Deutschland, która działa w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. więcej
|
"Sprawdzamy" w TVP Info wraca na popołudnie
Program "Sprawdzamy", emitowany w TVP Info w sobotnie wieczory wraca do godzin popołudniowych. Przesunięcie godzinowe było podyktowane dostosowaniem ramówki do wyborów prezydenckich. więcej
|
Przystawki Amazona bez piractwa IPTV. Będzie nowy system
Raport Enders Analysis wykazał, że koncerny, takie jak Google, Amazon czy Microsoft przyczyniają się do rozkwitu piractwa IPTV. Urządzenia lub systemy operacyjne tych firm pozwalają na korzystanie z aplikacji służących do nielegalnego odbioru. Ma się to wkrótce zmienić w przypadku przystawek Amazon Fire TV Stick. Oparty na Androidzie system Fire OS zostanie zastąpiony przez autorski Vega OS. więcej
|
Nielsen: Streaming po raz pierwszy wyprzedził tradycyjną telewizję
W maju udział serwisów streamingowych na telewizorach mieszkańców Stanów Zjednoczonych wyniósł 44,8 proc. - wynika z badania The Gauge Nielsena. Po raz pierwszy Amerykanie spędzili przy streamingu więcej czasu niż przy kanałach naziemnych (20,1 proc.) i kablowo-satelitarnych (24,1 proc.) łącznie (44,2 proc.). więcej
|
,,Pytanie na Śniadanie" z różnych miast. Przed koncertami ,,Lata z Radiem i Telewizją Polską"
W wakacje TVP2 pokaże serię wydań ,,Pytania na Śniadanie" z miast, w których organizowane będą koncerty w ramach trasy ,,Lata z Radiem i Telewizją Polską". więcej
|
Prognozy pogody się pogorszą? Resort obrony zrywa 40-letnią współpracę
Ministerstwo obrony USA ogłosiło odejście od trwającej ponad 40 lat praktyki dostarczania meteorologom kluczowych satelitarnych danych pogodowych. Decyzja, wchodząca w życie 30 czerwca, rodzi poważne zagrożenia dla prognozowania huraganów i monitorowania lodu morskiego w czasie rzeczywistym. więcej
|
W tym Zygmunt Solorz zgadza się ze starszym synem. Wszyscy inwestorzy Cyfrowego Polsatu znów obejdą się smakiem
Na czwartkowym walnym zgromadzeniu akcjonariusze Cyfrowego Polsatu prawie jednogłośnie zdecydowali, że spółka kolejny rok z rzędu nie wypłacą dywidendy. To jedna z nielicznych kwestii, w której większościowy inwestor w firmie Zygmunt Solorz zgadza się z mającym mniejszościowy pakiet akcji jego starszym synem Tobiasem. Ostatni raz Cyfrowy Polsat podzielił się zyskiem z akcjonariuszami trzy lata temu. więcej
|
Pirat skazany po dekadzie od przestępstw. Spędzi 5 lat za kratkami
Sąd Apelacyjny w Pireusie pod Atenami w Grecji skazał 59-latka na 5 lat więzienia, 10 tys. euro grzywny i 1800 euro kosztów sądowych. Oskarżony w latach 2011-2014 roku prowadził stronę internetową P2Planet.net. Miała 44 tys. zarejestrowanych użytkowników, którzy udostępniali blisko 14 tys. plików torrent. więcej
|
W tym kraju kanał telewizyjny gazety odniósł sukces
Media Figaro, właściciel francuskiego wydawanego od 1826 roku dziennika ,,Le Figaro", pochwalił się rosnącą oglądalnością kanału telewizyjnego Le Figaro TV. Stacja niebawem ma dotrzeć do jeszcze większej liczby widzów dzięki nowym aplikacjom streamingowym. więcej
|
Republika z nocnym programem. ,,Mamy widza, który nie zasypia szybko"
Od nocy z piątku na sobotę stacja Tomasza Sakiewicza nadaje program ,,Republika nocą". W gronie jego gospodarzy są Jacek Sobala, Adrian Stankowski, Agnieszka Borkowska i Anna Popek. więcej
|
Nowa szefowa Kino Świat. Przechodzi z Warner Bros. Discovery
Nową prezeską spółki Kino Świat należącej do Canal+ będzie Dorota Eberhardt, która właśnie pożegnała się z Warner Bros. Discovery. więcej
|
Spór u Solorzów przy wyłączonych kamerach. Dziennikarz ,,Pulsu Biznesu" znalazł na to sposób
Czwartkowe walne zgromadzenie Cyfrowego Polsatu, na którym spięli się przedstawiciele Zygmunta Solorza i jego synów, wbrew zapowiedzi nie było transmitowane. Zrelacjonował je jedynie Grzegorz Suteniec z ,,Pulsu Biznesu", który wszedł na obrady, bo zarejestrował się jako akcjonariusz spółki. więcej
|
Republika planuje czwarte studio. Co z wozem transmisyjnym?
Niebawem Republika zacznie prace nad czwartym studiem w swojej siedzibie. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, znajdzie się tam m.in. kuchnia na potrzeby śniadaniówki. Dobiega końca zbiórka na wóz transmisyjny. Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji zdradza nam, że niekoniecznie będzie to jeden pojazd. więcej
|
Fox News pozwany przez gubernatora. Chodzi o rozmowę z Trumpem
Gubernator Kalifornii Gavin Newsom ogłosił w piątek, że złożył pozew przeciw telewizji Fox News, oskarżając ją o zniesławienie i kłamstwa na temat jego rozmowy z prezydentem Donaldem Trumpem. Według niego stacja zmanipulowała nagrania, by ukryć błędne wypowiedzi Trumpa i sugerować, że Newsom skłamał. więcej
|
Kino Polska TV wypłaci kolejną dywidendę. Nowe osoby w radzie nadzorczej
Walne zgromadzenie akcjonariuszy Kino Polska TV zdecydowała, że spółka wypłaci prawie 12,5 mln zł dywidendy. Do rady nadzorczej firmy dołączają Marta Pałucka i Luiz Hanania. więcej
|
Wirtualna Polska stawia na ekspansję zagraniczną sieci WPartner Po sześciu latach od wprowadzenia do oferty sieci reklamowej WPartner, Grupa Wirtualna Polska stawia na skalowanie biznesu i szerszy jej rozwój w całej Europie. O możliwościach, jakie na rynkach zagranicznych daje ta usługa reklamodawcom i wydawcom opowiada Jakub Stępka, Head of direct sales CEE/WPartner. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Krajowa Rada odrzuciła sprawozdania TVP i Polskiego Radia. Co z abonamentem?
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie przyjęła rocznych sprawozdań programowo-finansowych dziewięciu spółek mediów publicznych. Jak informuje Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski, chodzi o Telewizję Polską, Polskie Radio, Radio Gdańsk, Radio Kielce, Radiu Koszalin, Radio Łódź, Radio Olsztyn, Radio Szczecin i Radio Wrocław. więcej
|
|
Joanna Zientarska po 17 latach odchodzi z Antyradia
Joanna Zientarska, dziennikarka od 17 lat związana z Antyradiem, odchodzi ze stacji. więcej
|
|
Radio Rzeszów rusza z jubileuszową edycją Radia Biwak
W sobotę 28 czerwca w Mielcu - podczas pokazów lotniczych - rusza jubileuszowa, 35. edycja wakacyjnej audycji Radio Biwak. Hasło tegorocznego cyklu to ,,Lubię wracać tam", bo dziennikarze Polskiego Radia Rzeszów będą odwiedzać nie tylko nowe miejsca, ale także te już znane - pokazując je z innej perspektywy. więcej
|
|
Paraliż KRRiT? ,,Przewodniczący ogłosił przerwę i się rozłączył"
W piątek podczas zdalnego posiedzenia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zajęła się propozycją zmian w regulaminie na wypadek postawienia przewodniczącego przed Trybunałem Stanu. Pozwoliłyby uniknąć regulatorowi paraliżu. W stanowisku przesłanym Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski relacjonuje, że nagle Maciej Świrski ogłosił przerwę w obradach i się rozłączył. więcej
|
|
Zapłacimy więcej za telewizory i radia. W górę stawki abonamentu RTV
Od 2026 roku opłata za abonament radiowo-telewizyjny w przypadku samego odbiornika radiowego pójdzie w górę o 9,2 proc. Jeśli ktoś posiada telewizor, to opłata wzrośnie o 11,7 proc. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która podniosła stawki tłumaczy, że wynika to z ustawowego obowiązku waloryzacji. więcej
|
|
|
|
|
Polska Organizacja Reklamodawców i K+Group przebadają decydentów marketingu. Rusza Marketing Confidence Index
Wystartowała kolejna inicjatywa badawcza Polskiej Organizacji Reklamodawców i agencji marketingu zintegrowanego K+Group - PL CMO Marketing Confidence Index. To półroczne uzupełnienie raportu PL CMO Survey 2024/2025, które ma na celu sprawdzenie bieżących nastrojów, priorytetów i decyzji marketingowych w polskich firmach. więcej
|
Sponsoring sportowy wart już przeszło miliard złotych. Króluje jedna dycyplina
Wydatki na sponsoring sportowy w 2024 roku wyniosły blisko 1,457 mld zł - wynika z analizy agencji badawczo-konsultingowej Sponsoring Insight. Największy udział w nich ma piłka nożna, zaś branżą, która na sponsoring sportu wydaje najwięcej jest branża energetyczno-paliwowa. więcej
|
Ile zarabiają kreatywni na freelancie? Kwoty nie zwalają z nóg
Branża kreatywna pozostaje w czołówce najpopularniejszych kierunków freelancingu dla osób pracujących na etacie - wynika z raportu ,,Freelancing po godzinach. Jak specjaliści łączą etat z dodatkowymi zleceniami" opracowanego przez platformę Useme. Dzięki elastyczności czasu pracy, szerokiej dostępności narzędzi i rosnącemu zapotrzebowaniu na treści wizualne i tekstowe, copywriterzy, graficy i twórcy multimedialni skutecznie łączą etat z dodatkowymi zleceniami. więcej
|
W jakie reklamy klikają najchętniej użytkownicy internetu?
Skuteczna reklama internetowa nie jest przypadkiem - to efekt świadomego projektowania z uwzględnieniem kontekstu, odbiorcy i formy przekazu. Z najnowszego badania adQuery ,,Uwaga, klikam!" wynika jednoznacznie, że konsumenci klikają, gdy reklama jest atrakcyjna wizualnie, trafna kontekstowo i niesie ze sobą konkretną wartość. więcej
|
Emocje, bliskość i wspólne chwile w kampanii "Share a Coke". Jan-Rapowanie w reklamach
Coca-Cola ruszyła z nową odsłoną kampanii "Share a Coke", do której zaangażowała Jana-Rapowanie. Artysta przygotował kawałek ,,Jak masz" inspirowany prawdziwymi relacjami - czyli tym, co nadaje smak codzienności. więcej
|
Value Media z kampanią abonamentu w Orange
Agencja mediowa Value Media realizuje dla Orange Polska kampanię promującą usługę mobilną ,,Abonament i smartfon. Pierwsze 3 miesiące nie płacisz". Za realizację działań mediowych uwzględniających digital oraz telewizję odpowiada agencja mediowa Value Media we współpracy z Salestube. więcej
|
Na eventach da się zarobić. Allegro Agency urosła o połowę
Allegro Agency, zajmująca się głównie eventami i marketingiem internetowym, w 2024 roku osiągnęła wzrost przychodów o prawie 50 proc., zarabiając na czysto prawie 500 tys. zł. więcej
|
Xbox Polska rusza z kampanią ,,Miejsce do Grania"
Xbox Polska wystartował z kampanią ,,Miejsce do Grania". Marka promuje ideę grania na każdym urządzeniu, które ma dostęp do internetu, z wykorzystaniem usługi Xbox Game Pass Ultimate, zachęcając miłośników wirtualnych rozgrywek do wyjścia z domu i odkrywania nowych miejsc do grania. więcej
|
Oshee wprowadza nową lemoniadę. W promocję zaangażowana Daria Zawiałow i Bracia Kacperczyk
Marka Oshee w ramach relaunchu kategorii lemoniad, wprowadza do sprzedaży witaminową lemoniadę, w nowej designerskiej butelce. Premierze towarzyszy live sesja "Tom Yum" we współpracy Darii Zawiałow z Braćmi Kacperczyk. więcej
|
Reklamowe Lwy w Cannes rozdane. Oto lista kampanii nagrodzonych Grand Prix
Tegoroczny, międzynarodowy festiwal kreatywności Cannes Lions przeszedł do historii. Nagrodzono wiele agencji i marek. Poniżej prezentujemy te kampanie, które zdobyły największe nagrody - Grand Prix festiwalu w swoich kategoriach. Łatwo nie było - do konkursu zgłoszono 26 900 prac. więcej
|
Mniej z reklam Żubra, Alior Banku i Agaty. Agencja PZL znów płaci dywidendę
W 2024 roku agencja reklamowa PZL, obsługująca m.in. piwo Żubr, Alior Banku i sklepy meblowe Agata, zanotowała niewielkie spadki przychodów i kosztów, a jej zysk netto zmalał o prawie 40 proc., do 422 tys. zł. więcej
|
Letnia promocja na stacjach Circle K. Zniżki mniejsze niż na Orlenie
Sieć stacji paliw Circle K obniża ceny paliw na wakacje. Weekendowe rabaty są dostępne na stacjach siec w całej Polsce. więcej
|
Marketingowcy myślą o zmianie branży. "Chcą mieć plan awaryjny"
Przedstawiciele pokolenia Z w USA planują zrezygnować ze studiów i pracować w zawodach technicznych lub rzemieślniczych. Najczęstsze motywacje to unikanie długu studenckiego oraz mniejsze ryzyko zastąpienia przez sztuczną inteligencję. Sprawdziliśmy, czy marketingowcy z naszego rodzimego podwórka kierują się podobnymi pobudkami. - Ludzie po prostu zaczynają być ostrożni i chcą mieć plan awaryjny - stwierdza jedna z naszych rozmówczyń. więcej
|
Co to spalony w piłce nożnej? Jak wygląda i kiedy występuje? To zasada, która kompletnie zmieniła sposób gry w futbol, a także od dekad budzi kontrowersje. Czym jest spalony w piłce nożnej i jaka jest jego definicja? materiał reklamowywięcej |
|
|
Młodsi z sociali, silversi z telewizji. Skąd czerpiemy informacje?
Przyzwyczajenia użytkowników internetu dynamicznie ulegają zmianom. Również jeśli chodzi o preferowane miejsca, z których czerpią informacje na temat świata i najbliższego otoczenia. Różnice widać też w zależności od wieku użytkowników, co pokazuje badanie przeprowadzone przez Reuters Institute. więcej
|
W tym kraju kanał telewizyjny gazety odniósł sukces
Media Figaro, właściciel francuskiego wydawanego od 1826 roku dziennika ,,Le Figaro", pochwalił się rosnącą oglądalnością kanału telewizyjnego Le Figaro TV. Stacja niebawem ma dotrzeć do jeszcze większej liczby widzów dzięki nowym aplikacjom streamingowym. więcej
|
Wydawcy ,,Rzeczpospolitej" ubyło prawie 90 proc. zysku. Zawiniła spółka zależna
Gremi Media, wydawca m.in. ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu" skorygowała swoje dane finansowe za 2024 roku, po tym jak jej spółka zależna wykryła błędny algorytm zawyżający saldo rozliczeń międzyokresowych. Wskutek korekty przychody grupy Gremi Media zmalały o kilka mln zł, zaś zysk netto skurczył się z 2,99 mln do 382 tys. zł. więcej
|
|
|
,,Nie widzę już sensu w robieniu biznesu dla samego zarabiania". Brzoska i Mensach o kulisach spotkania z Obamą
O kulisach prywatnego spotkania z Barackiem Obamą, o blaskach i cieniach filantropii w polskim wydaniu, o anonimowym pomaganiu, o zaczepianiu przez ludzi na LinkedIn, o inwestycji w XYZ.pl, o tym, co zrobią ze swoim majątkiem - Rafał Brzoska i Omenaa Mensah opowiadają o tym wszystkim (i nie tylko) we wspólnej rozmowie dla Wirtualnych Mediów, w której słowo InPost... nie pada ani razu. więcej
|
Grzechy i błędy LinkedIna, który nie jest aż tak "hot", jak może się wydawać [FELIETON]
Od lat siedzę dużo na LinkedInie. I nie mogę pozbyć się wrażenia, że ta platforma ciągle się miota i ma problem z prawidłowym określeniem swojej tożsamości. Chce jednocześnie mieć ciastko (być portalem z ogłoszeniami o pracę) i je zjeść (angażować i utrzymywać użytkowników jak inne serwisy). Prowadzi to często do niezbyt dobrych decyzji, które wpływają na użytkowników, ich zachowanie czy sposób, w jaki korzystają z platformy. Czy zatem na LinkedIn warto zwracać uwagę i poświęcać mu swój czas? więcej
|
Co się stało z Autocentrum.pl? Od roku brak nowych treści
Autocentrum.pl to jedna z bardziej znanych marek w dziennikarstwie motoryzacyjnym. Każdy, kto szukał opinii o samochodzie, w pewnym momencie musiał tam trafić. Parę lat temu portal zmienił właściciela, miał być przełom, a zamiast tego jest contentowa stagnacja. Kanał na YouTube z ponad 300 tysiącami subskrybentów leży odłogiem, strona właściwie nie jest aktualizowana, a mimo to miesiąc w miesiąc ma stałe grono odbiorców. O co tu chodzi? więcej
|
Wirtualna Polska stawia na ekspansję zagraniczną sieci WPartner
Po sześciu latach od wprowadzenia do oferty sieci reklamowej WPartner, Grupa Wirtualna Polska stawia na skalowanie biznesu i szerszy jej rozwój w całej Europie. O możliwościach, jakie na rynkach zagranicznych daje ta usługa reklamodawcom i wydawcom opowiada Jakub Stępka, Head of direct sales CEE/WPartner. więcej
|
Legenda YouTube'a kończy z Google
PewDiePie, czyli jeden z najbardziej popularnych i najdłużej działających influencerów na YouTubie opublikował na swoim kanale wideo pod tytułem ,,Skończyłem z Google". Tech gigantowi obrywa się za kilka praktyk rynkowych, które stosuje wobec swoich klientów. Do których usług PewDiePie miał najwięcej zastrzeżeń? więcej
|
Gigantyczne inwestycje Netfliksa w europejskim kraju
Netflix zainwestuje w Hiszpanii 1,1 mld dol. w latach 2025-2028. Taką deklarację złożył współdyrektor generalny giganta streamingu Ted Sarandos podczas 10. rocznicy uruchomienia platformy na Półwyspie Iberyjskim. W wydarzeniu uczestniczył premier Hiszpanii Pedro Sánchez. więcej
|
Młodsi z sociali, silversi z telewizji. Skąd czerpiemy informacje?
Przyzwyczajenia użytkowników internetu dynamicznie ulegają zmianom. Również jeśli chodzi o preferowane miejsca, z których czerpią informacje na temat świata i najbliższego otoczenia. Różnice widać też w zależności od wieku użytkowników, co pokazuje badanie przeprowadzone przez Reuters Institute. więcej
|
YouTube deklasuje innych dystrybutorów mediów
YouTube czwarty miesiąc z rzędu był najważniejszym dystrybutorem mediów w Stanach Zjednoczonych. Udział platformy w oglądalności wyniósł 12,5 proc. - wynika z badania The Media Distributor Gauge Nielsena. Firma zauważyła, że Warner Bros. Discovery zanotował największy wzrost oglądalności. Między innymi dzięki meczom NBA z udziałem New York Knicks, pokazywanym przez kanał TNT. więcej
|
Booking oskarżony. Klienci dostaną odszkodowanie?
Holenderska organizacja konsumencka złożyła pozew zbiorowy przeciw serwisowi internetowemu Booking.com służącemu do rezerwacji zakwaterowania online. Zarzuca firmie nieuczciwe praktyki, które mogły doprowadzić do zawyżania cen noclegów. Z platformy korzystają miliony, także polskich, użytkowników. więcej
|
YOC Poland i Justtag Group poszerzają zakres współpracy
Firma YOC Poland oraz platforma danych Justtag Group rozszerzają zakres współpracy. Reklamodawcy korzystający z usług YOC otrzymają dodatkowe możliwości targetowania (dużo bardziej precyzyjnego i granularnego) w oparciu o dostarczane przez Justtag identyfikatory JustID, korzystające z danych first party. więcej
|
Wirtualna Polska stawia na ekspansję zagraniczną sieci WPartner Po sześciu latach od wprowadzenia do oferty sieci reklamowej WPartner, Grupa Wirtualna Polska stawia na skalowanie biznesu i szerszy jej rozwój w całej Europie. O możliwościach, jakie na rynkach zagranicznych daje ta usługa reklamodawcom i wydawcom opowiada Jakub Stępka, Head of direct sales CEE/WPartner. materiał reklamowywięcej |
|
|
Młodsi z sociali, silversi z telewizji. Skąd czerpiemy informacje?
Przyzwyczajenia użytkowników internetu dynamicznie ulegają zmianom. Również jeśli chodzi o preferowane miejsca, z których czerpią informacje na temat świata i najbliższego otoczenia. Różnice widać też w zależności od wieku użytkowników, co pokazuje badanie przeprowadzone przez Reuters Institute. więcej
|
|
|