Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 3 Lipca 2025
 
 
 
Media Expert zalewa Polskę prostymi reklamami z Cleo. "Przepalenie" budżetu czy geniusz marketingu?
 
Sieć sklepów Media Expert bije na głowę swoich konkurentów z rynku RTV/AGD pod względem liczby reklam w mediach. Od lat korzysta z tych samych kreacji z Cleo w roli głównej, nie próbując na siłę wyciskać łez u ich odbiorców. - Działań marketingowych nie prowadzi się po to, żeby dyrektorzy marketingu mogli pompować swoje ego, wrzucać kolejne statuetki na LinkedIna czy opowiadać na konferencjach, jak bardzo są innowacyjni. Marketing ma po prostu działać i dowozić wyniki - komentuje Marek Gonsior.  więcej
 
 
Idą zmiany. Tabliczka o zakazie fotografowania będzie musiała zniknąć m.in. z TVP
 
Sejm przegłosował zmiany w ustawie o obronie ojczyzny. Jak informuje Wirtualnemedia.pl Ministerstwo Obrony Narodowej teraz przepisy zawężające zakaz fotografowania do obiektów wojskowych, trafią do Senatu. Jeśli wejdą w życie, to tabliczki o zakazie robienia zdjęć będą musiały zniknąć między innymi z głównej siedziby Telewizji Polskiej. więcej
 
 
Czy wydawcy powinni teraz pozwalaniać wszystkich SEO-wców, bo już nie są im potrzebni?
 
Czy teraz, w kontekście zmian AI, które dzieją się w Google, należy zwalniać SEO-wców? Dostałem takie pytanie w trakcie debaty, na której nie było przestrzeni i czasu, aby odpowiedzieć w wyczerpujący sposób. Dlatego odpowiadam tutaj. więcej
 
 
"Krwawy rozwód". Tak "Financial Times" opisuje to, co zrobił właściciel TVN
 
Warner Bros. Discovery (WBD), właściciel m.in. TVN, znów udowodniło, że ma talent do dramatu - tym razem nie tylko na ekranie, ale i na rynkach finansowych. Spółka medialna zostanie tymczasowo wykluczona z głównych indeksów obligacji wysokodochodowych po przeprowadzeniu kontrowersyjnej operacji zadłużenia, która dotknęła dotychczasowych wierzycieli. "Financial Times" porównuje to do kultowego odcinka "Gry o tron" tj. "Krwawych Godów" i nawet ilustruje to zdjęciem z serialu. więcej
 
 
Drzewiecka, Urbański, Protić. Oto głośne transfery i odejścia w mediach ostatnich miesięcy
 
Wśród najgłośniejszych roszad medialnych drugiego kwartału 2025 w polskich mediach najwięcej zmian dotyczy ,,Dziennika Gazety Prawnej" oraz stacji TVN.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Nie widzę już sensu w robieniu biznesu dla samego zarabiania". Brzoska i Mensah o kulisach spotkania z Obamą więcej
 
Marketingowcy myślą o zmianie branży. "Chcą mieć plan awaryjny" więcej
 
Dlaczego w Polsce nie ma tytułów i portali dla mężczyzn? Kobiece są... 127 razy większe więcej
 
W telewizji operatorzy kamer mają lepiej niż dziennikarze? ,,Walka o każdy dyżur" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz / Dziennikarka dział Polityka (Fakt) Ringier Axel Springer Polska
Fotoedytor/Fotoedytorka Strony Głównej Onet.pl Ringier Axel Springer Polska
Key Account Manager, Region Centrum Morizon-Gratka
Redaktor newsowy / Redaktorka newsowa (Fakt) Ringier Axel Springer Polska
Sales director New Media Wave
Redaktor serwisu online New Media Wave
Brand manager New Media Wave
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Idą zmiany. Tabliczka o zakazie fotografowania będzie musiała zniknąć m.in. z TVP

Sejm przegłosował zmiany w ustawie o obronie ojczyzny. Jak informuje Wirtualnemedia.pl Ministerstwo Obrony Narodowej teraz przepisy zawężające zakaz fotografowania do obiektów wojskowych, trafią do Senatu. Jeśli wejdą w życie, to tabliczki o zakazie robienia zdjęć będą musiały zniknąć między innymi z głównej siedziby Telewizji Polskiej. więcej

"Krwawy rozwód". Tak "Financial Times" opisuje to, co zrobił właściciel TVN

Warner Bros. Discovery (WBD), właściciel m.in. TVN, znów udowodniło, że ma talent do dramatu - tym razem nie tylko na ekranie, ale i na rynkach finansowych. Spółka medialna zostanie tymczasowo wykluczona z głównych indeksów obligacji wysokodochodowych po przeprowadzeniu kontrowersyjnej operacji zadłużenia, która dotknęła dotychczasowych wierzycieli. "Financial Times" porównuje to do kultowego odcinka "Gry o tron" tj. "Krwawych Godów" i nawet ilustruje to zdjęciem z serialu. więcej

Drzewiecka, Urbański, Protić. Oto głośne transfery i odejścia w mediach ostatnich miesięcy

Wśród najgłośniejszych roszad medialnych drugiego kwartału 2025 w polskich mediach najwięcej zmian dotyczy ,,Dziennika Gazety Prawnej" oraz stacji TVN.  więcej

HBO zarabia w Polsce także bez Maxa. Wzrósł zysk

Należąca do Warner Bros. Discovery firma HBO Polska w 2024 roku przy minimalnym wzroście przychodów ograniczyła nieco wydatki, zarabiając na czysto 15,4 mln zł. więcej

Nowy kanał informacyjny w Play i UPC Polska

Do oferty operatora Play i dawnej sieci kablowej UPC Polska trafiła polska wersja kanału informacyjnego Euronews. - Stacja dostępna jest na pozycji 206 w ofercie telewizji Play. Użytkownicy korzystający z usług multimedialnych znajdą kanał pod numerem 129 (DMC) lub 345 (Mediabox) - informuje Wirtualnemedia.pl Katarzyna Bonk z biura prasowego firmy. więcej

TVN wraca po latach do pokazywania tej niszowej dyscypliny sportu

W niedzielę 6 lipca stacja TVN będzie transmitować Puchar Świata we wspinaczce sportowej z Krakowa. To powrót tej imprezy na antenę po sześciu latach. więcej

Serwis streamingowy Canal+ z darmowymi treściami i kanałami

Od środy wybrane treści na żądanie i kanały telewizyjne w serwisie streamingowym Canal+ są dostępne za darmo, bez konieczności rejestracji. Niebawem platforma zaoferuje w ten sposób niektóre wydarzenia sportowe na żywo. Firma tłumaczy, że to pilotaż nowej usługi, a jej oferta będzie rozwijana. więcej

Open'er Festival na żywo w TVP. Wrócił tam po 15 latach nieobecności

Tegoroczny Open'er Festival w Gdyni rozpoczął się w środę 2 lipca na lotnisku w Gdyni-Kosakowie. Tym razem widzowie Telewizji Polskiej mogą zobaczyć transmisje i retransmisje koncertów gwiazd festiwalu. Open'er wrócił do Telewizji Polskiej po 15-letniej nieobecności.   więcej

Sephora BeautyBus rusza w wakacyjną trasę - i będzie się działo

Lato zbliża się wielkimi krokami, a razem z nim powraca ulubiona beauty atrakcja ostatnich wakacji - Sephora BeautyBus! Po zeszłorocznym sukcesie kultowy autobus znów rusza w Polskę aby zabrać Was w trasę pełną kolorów, trendów i świetnej zabawy. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Grupa ZPR Media wycofała się z decyzji w sprawie DAB+

Na początku roku nadawca Eski Rock wystąpił do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o cofnięcie zgody na emisję stacji w DAB+. Emisja jest kontynuowana, bo spółka wycofała wniosek. Krzysztof Głowiński-Lubiak, PR manager Grupy ZPR Media, tłumaczy nam, że firma chce dać sobie więcej czasu na obserwację rozwoju radia cyfrowego w naszym kraju. więcej

 
RMF FM latem stawia na podcasty. Będzie seria o Trumpie i kolejne odcinki z Senyszyn

W letniej ramówce podcastów RMF FM znalazły się nowe serie o polityce, historii, zbrodniach i katastrofach. Odcinki są dostępne na platformach RMF24, RMF FM i YouTube.  więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Media Expert zalewa Polskę prostymi reklamami z Cleo. "Przepalenie" budżetu czy geniusz marketingu?

Sieć sklepów Media Expert bije na głowę swoich konkurentów z rynku RTV/AGD pod względem liczby reklam w mediach. Od lat korzysta z tych samych kreacji z Cleo w roli głównej, nie próbując na siłę wyciskać łez u ich odbiorców. - Działań marketingowych nie prowadzi się po to, żeby dyrektorzy marketingu mogli pompować swoje ego, wrzucać kolejne statuetki na LinkedIna czy opowiadać na konferencjach, jak bardzo są innowacyjni. Marketing ma po prostu działać i dowozić wyniki - komentuje Marek Gonsior.  więcej

Leroy Merlin rozszerza współpracę ze Starcomem. Rusza nowa platforma

Sieć sklepów Leroy Merlin wprowadza nową platformę komunikacji handlowej, która w kreatywny sposób łączy promocję produktów z elementami muzyki, tańca i rozrywki. Projekt jest efektem rozszerzenia współpracy z agencją Starcom (Publicis Groupe).  więcej

Agnieszka Sora na czele rady nadzorczej IAA Polska. Wybrano też skład Sądu Dyscyplinarnego

Nową przewodniczącą Rady Nadzorczej IAA Polska na kadencję 2025 - 2027 jednogłośnie wybrana została Agnieszka Sora, przez ostatnie cztery lata prezeska organizacji. Pracami Sądu Dyscyplinarnego IAA Polska pokieruje Olgierd Świerzewski, co-managing partner Osborne Clarke - Poland. więcej

Joanna Plona została oficjalnie prezeską WeNet Group

Joanna Plona awansowała na stanowisko CEO WeNet Group. Stanowisko przejęła od Michała Wrzesińskiego, który będzie teraz występował w roli Aktywnej Rady Nadzorczej.   więcej

Lidl startuje z kampanią z okazji UEFA Women's EURO 2025

2 lipca Lidl Polska rozpoczął kampanię marketingową z okazji UEFA Women's EURO 2025. Marka jako oficjalny partner turnieju UEFA Women's EURO 2025 będzie obecna zarówno w mediach tradycyjnych, jak i digitalowych, inspirując do kibicowania i wspólnego przeżywania sportowych emocji.   więcej

Nowy branding kancelarii prawnej KWKR w wykonaniu Hand Made

Agencja reklamowa Hand Made odpowiada za nowy branding kancelarii prawnej KWKR. Współpraca objęła kompleksowe działania wizerunkowe, w tym opracowanie systemu identyfikacji wizualnej oraz redesign strony www.  więcej

InPost sponsorem sportsmenki, która uciekła z Białorusi

Grupa InPost została sponsorem Kariny Kozłowskiej, mistrzyni Polski w konkurencji łuku klasycznego.   więcej

Balon SM Ryki - ikona marketingu doświadczeń i narzędzie immersyjnej komunikacji marki

W erze przeciążenia informacyjnego i znużenia tradycyjną reklamą, marki szukają sposobów, by dotrzeć do ludzi inaczej - przez zmysły, emocje i wspólne doświadczenia. Balon SM Ryki - stał się nie tylko podniebnym ambasadorem marki, ale i jednym z najbardziej charakterystycznych elementów strategii immersyjnego marketingu. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Drzewiecka, Urbański, Protić. Oto głośne transfery i odejścia w mediach ostatnich miesięcy

Wśród najgłośniejszych roszad medialnych drugiego kwartału 2025 w polskich mediach najwięcej zmian dotyczy ,,Dziennika Gazety Prawnej" oraz stacji TVN.  więcej

 
 
 
INTERNET
 
Czy wydawcy powinni teraz pozwalaniać wszystkich SEO-wców, bo już nie są im potrzebni?

Czy teraz, w kontekście zmian AI, które dzieją się w Google, należy zwalniać SEO-wców? Dostałem takie pytanie w trakcie debaty, na której nie było przestrzeni i czasu, aby odpowiedzieć w wyczerpujący sposób. Dlatego odpowiadam tutaj. więcej

Bracia Sekielscy zarobili więcej z reklam i od patronów

Należąca do Tomasza i Marka Sekielskich spółka Kombinat Medialny, odpowiadająca głównie za ich kanał youtube'owy, w 2024 roku przy 1,42 mln zł przychodów osiągnęła 351 tys. zł czystego zysku. więcej

Co nowego w social media? Podsumowanie czerwca

Zebraliśmy dla was jednym miejscu najważniejsze zmiany i nowości w czołowych serwisach społecznościowych takich jak Facebook, YouTube, Instagram, TikTok czy Whatsapp. Zobacz, czy nic istotnego ciebie nie ominęło. więcej

Chatboty AI stworzą Community Notes na X

Walki z dezinformacją ciąg dalszy. Na świecznik wracają stworzone przez Elona Muska Community Notes, które zaczynają być testowo tworzone przez chatboty AI.    więcej

Na YouTube i w domowym zaciszu. Tak Polacy kochają słuchac podcastów

Coraz więcej Polaków wybiera podcasty jako formę dostarczenia rozrywki i wiedzy. Przybywa odcinków odsłuchiwanych nie tylko regularnie, ale i w całości. Podcasty cieszą się zdecydowanie największym zaufaniem spośród wszystkich typów mediów. Takie wnioski płyną z ostatniej części raportu ,,Słuchacz podcastów w Polsce 2024" Grupy Eurozet, przeprowadzonego we współpracy z Publicis Groupe.  więcej

Ale duet! Netflix dogaduje się ze Spotify. Zrobią coś w stylu MTV

Jak donosi Wall Street Journal, Netflix rozpoczął rozmowy ze Spotify na temat potencjalnej współpracy przy projektach telewizji na żywo, w tym rozdania nagród muzycznych i serii koncertów. Wygląda na to, że efektem tej nietypowej współpracy może być coś w stylu MTV.    więcej

Wirtualna Polska stawia na ekspansję zagraniczną sieci WPartner

Po sześciu latach od wprowadzenia do oferty sieci reklamowej WPartner, Grupa Wirtualna Polska stawia na skalowanie biznesu i szerszy jej rozwój w całej Europie. O możliwościach, jakie na rynkach zagranicznych daje ta usługa reklamodawcom i wydawcom opowiada Jakub Stępka, Head of direct sales CEE/WPartner. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Cztery awanse w Big Picture

Agencja Big Picture wzmacnia zespół lifestyle'owy. Awanse powędrowały do Emilii Lakhwani, Weroniki Madejskiej, Oliwii Ośko i Justyny Czubak.    więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Czy w Bolcie będzie bezpiecznej? Trwają testy nowej funkcji
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj