[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 64: pg_connect(): Unable to connect to PostgreSQL server: KATASTROFALNY: brak wpisu w pg_hba.conf dla hosta "164.132.167.187", użytkownika "wm", bazy "wm_glowny", SSL włączone KATASTROFALNY: brak wpisu w pg_hba.conf dla hosta "164.132.167.187", użytkownika "wm", bazy "wm_glowny", SSL wyłączone
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 70: pg_query() expects parameter 1 to be resource, boolean given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 71: pg_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/komentowany_artykul.php on line 78: pg_close() expects parameter 1 to be resource, boolean given
Forum WirtualneMedia.pl - Opinie i komentarze - Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Dyskusje dotyczące Badań Marketingowych

Moderatorzy: Moderator, Robin

Awatar użytkownika
IBLIDLUES
 

Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

IBLIDLUES Śro Maj 29, 2019 8:47 am

można zrobić solidny sondaż ale to kosztuje dużo więcej niż brukowce mogą zapłacić więc jak to mówią gorszy pieniądz wypiera lepszy pieniądz, a dla młodych wilków na rynku badań mam taką radę: Nie publikujcie swoich sondaży tuż przed wyborami, wtedy nikt nie będzie w stanie zweryfikować waszych bredni
Awatar użytkownika
pepe310
 

Re: Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

pepe310 Śro Maj 29, 2019 12:17 pm

Jakiś czas temu Marcin Palade prezentował sondaże robione w Niemczech przed tamtejszymi wyborami. sondaże były robione na zlecenie różnych mediów przez różne sondażownie. rozpiętości były rzędu kulku procent ,między najlepszymi a najgorszymi wynikami. Wszystkie mieściły się natomiast w granicach błedu statystycznego w stosunku do rzeczywistych wyborów.
Pytam: jak to możliwie, że U NICH można zrobić porządne sondaże a u nas nie? Gdzie jest błąd? W metodzie? w próbie? w rzetelności, w oczekiwaniach płacących za nie?
Awatar użytkownika
Bawół
 

Re: Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

Bawół Śro Maj 29, 2019 12:18 pm

Robiłem, przez wiele lat sondaże. Nigdy, zaden zleceniodawca nie zapytał o metodologię, próbę, sposób tworzenia ankiety.... itp. Za to pytał o cenę i możliwość manipulacji.
W przypadku ceny, moja była zawsze wyższa. Widziałem prawdziwe oferty "renomowanych" firm. Jak tłumaczyłem, że za taką kwotę nie opłaci się nawet połowy kosztów ankieterów i połączen i takie badanie musi być fikcyjne to "gadał dziad do obrazu".
Media bezmyslnie (niektóre rozmyśnie :) cytują takie "niepełne" badania, lud to kupuje, klikalność na portalach jest.
Zetknąłem się tylko z 3 firmami, które uczciwie przeprowadzają sondaże, a w opisach dokładnie opisują wszelkie ograniczenia i możliwości pomyłek.
Są jeszcze firmy "znachorzy", nie robią nic. Mimo wielkrotnych kompromitacji rynek to akceptuje.
Awatar użytkownika
wyborca
 

Re: Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

wyborca Śro Maj 29, 2019 1:49 pm

ciekawe, że nikt nie bierze pod uwagę możliwości, że Aparat naszej Siły Przewodniej po prostu na etapie gromadzenia danych zrobił trochę ręcznej robótki...
Awatar użytkownika
W branży...
 

Re: Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

W branży... Śro Maj 29, 2019 1:53 pm

wszyscy wiedzą, że żaden z tych panów nie robi sondaży. Oni po prostu publikują obrazki. Jeden z nich "gra wysoko i odważnie", drugi jest bardziej zachowawczy. Obaj próbują uchodzić za ekspertów nie mając pojęcia o badaniach.
Awatar użytkownika
Ofbor
 

Re: Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

Ofbor Śro Maj 29, 2019 2:49 pm

Czy te firmy mają certyfikat OFBOR, przeszły "test" PKJPA? Może władze OFBOR się w ogóle wypowiedzą na temat ostatnich sondaży?
Czy ktoś tam pracował, był ankieterem?
Awatar użytkownika
Social
 

Re: Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

Social Śro Maj 29, 2019 4:55 pm

Może następnym razem poprosicie o wsparcie i kolaudację naukowców, socjologów, ktorzy znają się na metodologii. Przygotowanie badania to długa i żmudna droga. Nie da się jej przebyć w dwa dni od zlecenia. Swoją drogą w instytutach naukowych nikt z nas już nie zwraca uwagi na te wszelkiej maści badania i badaniątka, bo wiadomo, że ich komercjalizacja spowodowala także ich "mekdonaldyzację".
Chciałbym się tylko dowiedzieć, jak w sondażowni Łukasza Pawłowskiego, ale też w innych sondażowniach typu Pollster czy Ariadna Iwygląda proces badawczy (poszczególne jego etapy) oraz czy i na ilu osobach zrobiono pilotaż.
Awatar użytkownika
Homo Homini
 

Re: Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

Homo Homini Śro Maj 29, 2019 5:02 pm

Czy to ten sam Marcin Duma z Homo Homini o którym OFBOR pisał "Praktyki firmy wprowadzają w błąd opinię społeczną i mogą stanowić formę manipulacji w obszarze preferencji wyborczych. Jako zarząd największej organizacji skupiającej agencje badawcze pragniemy stanowczo odciąć się od praktyk Homo Homini oraz uczulić opinię publiczną oraz obecnych i potencjalnych zleceniodawców agencji na łamanie przez Homo Homini powszechnie przyjętych standardów warsztatu badawczego" przecież to jest poziom niewyobrażalnej hipokryzji... http://wyborcza.pl/1,75398,14287034,Awa ... omini.html
Awatar użytkownika
pikus
 

Re: Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

pikus Śro Maj 29, 2019 5:17 pm

Gdzie oni te badania robią bo ja nigdy żadnego badającego na oczy nie widziałem, a w wyborach biorę udział od 30 lat.
Awatar użytkownika
social
 

Re: Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

social Śro Maj 29, 2019 6:57 pm

"pikus" napisał(a): Gdzie oni te badania robią bo ja nigdy żadnego badającego na oczy nie widziałem, a w wyborach biorę udział od 30 lat.


Kto? Agencje, o których mowa w tekście? Przez telefon (CATI).
A jeśli pytasz o exit polls to masz pecha, że nie znalazleś się w wytypowanym lokalu wyborczym.
Awatar użytkownika
Moim zdaniem
 

Re: Szefowie IBRIS i IBSP krytykują swoje sondaże przedwyborcze. „Błąd w interpretowaniu chęci udziału w głosowaniu”

Moim zdaniem Czw Maj 30, 2019 11:31 am

Moim zdaniem wpływ na takie rozjady mają:
RODO - większa świadomość ludzi, że można odmówić udziału w ankiecie - czyli coraz większy odsetek odmów w poszczególnych grupach
Jakość baz telefonicznych i paneli baz w tym kontroli paneli CAWI. Ps. Przydałaby się prawdziwa, niezależna agencja (nie OFBOR) kontrolująca metodologie i źródła danych.
Niska cena, o czym już wspomniano w komentarzach, a która ciągle jest wyznacznikiem "jakości i elastyczności" agencji sondażowej wśród klientów, którzy potem publikują głupoty. No, ale klienci w sondażach politycznych raczej świadomie ryzykują wybierając najniższą cenę:, uda się/nie uda się - to zasługa agencji badawczej, nie nasza.
Presja czasu i słabe przygotowania badania
Żadna opłacalność pracy ankietera. Duże rotacje, brak czasu na szkolenia, brak uregulowań prawnych w stosunku do tego "zawodu".
Efekt podziału i skłócenia Polaków, a co się z tym wiąże nieumiejętnie skonstruowana metodologia i narzędzie prowokuje do kłamania podczas sondażów
Metodologie opierające się na najprostszych i najtańszych założeniach
Efekt kończącej się ery tradycyjnych badań marketingowych (w kolejności zdychają techniki PAPI, CAPI, CATI i CAWI, która w żaden sposób nie może sobie poradzić z liczebnością, jakością i kontrolą swoich paneli).
Coraz słabszy poziom rozwoju/dostosowywania metodologii do zmieniającego się otoczenia i stosowanie metodologii z lat 90 tych.
Wróć do Badania Marketingowe

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość