Donald Tusk powołał rzecznika rządu. Został nim minister ds. Unii Europejskiej Adam Szłapka. O ocenę tej nominacji zapytaliśmy Pawła Prusa, eksperta komunikacji, badacza rynku mediów oraz infosfery, założyciela Instytutu Zamenhofa. Zwrócił on uwagę również na inny aspekt tej nominacji - całościową strategię komunikacji rządu, z którą będzie musiał mierzyć się Adam Szłapka.
Tegoroczne wiosenne ramówki w większości dobiegły końca. Mimo iż w ofercie tzw. wielkiej czwórki wielkich zaskoczeń nie było, to statystyczny Polak i tak spędził przed szklanym ekranem nieco więcej czasu niż rok temu. Nie przesądziły o tym jednak ani elektryzujące nowości, ani wyczekiwane reaktywacje. Największym wygranym tej wiosny były kanały newsowe, a telewizja odkryła nowy „format sukcesu” – wskazują znawcy telewizyjnego rynku. Jaki?
Zakończył się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025, w ramach którego McCann Poland i Mastercard zdobyli dwa Srebrne Lwy za kampanię „Public Money ATM”. Zespół agencji i klienta zdobył łącznie osiem nominacji za dwa różne projekty – „Public Money ATM” i „Inclusive by Design”.
Telewizja wPolsce24 (Fratria) rozpoczęła największą zbiórkę pieniędzy w swojej historii. Chce pozyskać 1 mln zł na studio. Stacja planuje oszklić taras przylegający do budynku, w którym wynajmuje piętro. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że wPolsce24 planuje ruszyć z budową do końca roku.
Robert Kubica zwyciężył w wyścigu LE Mans. Nadal współpracuje z marką Orlen, a dyrektor wykonawcza firmy ds. sponsoringu Lidia Kałucka tłumaczy nam, jak zamierzają wykorzysta sukces kierowcy i co z ich dalszą współpracą.
W maju tytuł najbardziej angażującego profilu na TikToku zgarnęło OficjalneZero – wynika z najnowszej analizy firmy Sotrender. Polsat zdeklasował wszystkich liczbą opublikowanych postów, zaś najbardziej angażował film opublikowany przez TTV.
W maju tego roku zdecydowana większość kanałów informacyjnych notowała wzrosty oglądalności. Powód jest oczywisty – kampania wyborcza i wybory prezydenckie. Z ciekawych zmian to kanał wPolsce24 ma już wyższą widownię niż należące do Grupy Polsat Plus Wydarzenia 24.
W dobie rosnących trudności ekonomicznych konsumenci na całym świecie coraz bardziej stawiają na zaspokajanie swoich własnych potrzeb kosztem wspólnoty – wynika ze specjalnej edycji raportu agencji Edelman „Brand Trust, From We to Me”. Badani wybierają marki lokalne, którym bardziej ufają, i oczekują od nich nie tylko jakości produktów, ale także wsparcia, odpowiedzialności społecznej oraz transparentności.
Producent filmowo-serialowy Telemark, który w ostatnich latach zrealizował m.in. seriale „Projekt UFO”, „Heweliusz” i „Udar”, w 2024 roku zwiększył przychody o ponad połowę, zarabiając na czysto 1,8 mln zł.
W 2024 roku spółka Porozumienie Radiowe Plus, współwłaściciel Radia Plus, wypracował wzrost przychodów o ponad 15 proc., zarabiając na czysto ponad dwa razy więcej niż przed rokiem.
Ruszył nabór uczestników do programu „Idź na całość”, który jesienią trafi na antenę kanału TTV. Casting do reaktywowanego po latach teleturnieju realizuje firma Well well Productions.
Marka piwa Lech (Kompania Piwowarska), sponsor projektu Enklawa przedstawia jego drugą odsłonę. Po inauguracyjnym koncercie Sobla, na YouTube premierę ma nagranie występu Kayah. Ikona polskiej sceny muzycznej zaśpiewała boso, w kameralnej formule jam session, na warszawskim ogródku działkowym.
Eugeniusz Diaczkow, prezenter kanału informacyjnego Wydarzenia 24 (Grupa Polsat Plus) rozpoczął współpracę z Polskim Radiem dla Ukrainy – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarz jest jednym z prowadzących programu publicystycznego „Temat dnia”.
W cenniku TVN na lipiec najdrożej wyceniono spoty przy serwisie informacyjnym “Fakty” – na ponad 50 tys. zł.
Krzysztof Mazur, menedżer ds. relacji inwestorskich, po trzech latach pracy żegna się z Agorą. Wcześniej był związany m.in. z InnerValue i Deloitte.
Dorian Szymański, po ponad 5 latach pracy w agencji mediowej Mindshare (WPP) awansował na nowe stanowisko w strukturze WPP Media – dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.
„Niezwykła księga grillowych poświęceń” – to pierwsza odsłona nowego pozycjonowania marki Heinz w Polsce, przygotowanego przez agencję Ogilvy, które wyraża hasło „Heinz. Dla smaku wszystko”.
Moda na teleturnieje trwa w najlepsze, o czym najlepiej świadczy ostatni sukces „The Floor” w TVN, reaktywacja „Awantury o kasę” Polsatu czy ”Idź na całość”, które na jesień szykuje TTV. Programy, które rozrywkę łączą z rywalizacją, wielkimi emocjami, a często także walorami edukacyjnymi to wciąż jedne z najpopularniejszych formatów w telewizji. Zobaczcie nasze zestawienie pięciu najdłużej emitowanych teleturniejów, które wciąż można oglądać w telewizji.
Wiosną Player zaoferował czwarty sezon serialu „Szadź”, który zadebiutował w październiku na platformie Max. Miało to charakter eksperymentu. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, na razie nie będzie on kontynuowany w odniesieniu do innych tytułów.
Od lata 2026 roku wszyscy abonenci serwisu Netflix we Francji będą mogli oglądać kanały telewizyjne Grupy TF1 i treści wideo na żądanie z platformy TF1+ bezpośrednio w serwisie Netflix. To efekt zawartej ostatnio umowy dystrybucyjnej.