SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pokolenie Z i reklamy z AI to złe połączenie

Aplikacje do tworzenia treści wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz komunikacja do pokolenia zetek to jedne z dwóch najbardziej gorących tematów. Przynajmniej wśród marketerów i osób zajmujących się reklamą. Jak pokazują badania IAB tych dwóch rzeczy jednak nie powinniśmy łączyć.

Foto: unsplash.com Foto: unsplash.com

Zacznijmy od tego, że to właśnie my, branżowcy najbardziej ekscytujemy się sztuczną inteligencją w reklamach. 80 procent przebadanych przez IAB marketerów ocenia pozytywnie reklamy stworzone przy wykorzystaniu IA. Podobnego zdania jest tylko 48 procent przebadanych zetek i millenialsów. To jednak spora rozbieżność. 

Marketerzy też częściej uważają tego typu kreacje za kreatywne, zabawne czy przyszłościowe. Na drugim biegunie mamy konsumentów, którzy uważają reklamy AI za mniej autentyczne i etyczne niż marketerzy.

Sztuczne i nieautentyczne reklamy od AI

Tak o reklamach stworzonych przez AI uważa co czwarty konsument z pokolenia Z. O połowę mniej millenialsów jest tego samego zadania. Zetki też w przeciwieństwie do swoich starszych kolegów i koleżanek uważają je za mniej innowacyjne. 

IAB zapytało też konsumentów czy wykorzystanie AI w reklamie wpływa na zaufanie do marki. 42 procent twierdzi, że nie ma to wpływu, dla 31 procent oznacza zwiększenie zaufania, a dla 27 procent jego utratę. Pokolenie Z jednak w 32 procentach wskazuję na utratę, w porównaniu do 23 procent wskazań u millenialsów.

Nie wciskajmy wszędzie reklam AI

Marketerzy najchętniej tego typu reklamy widzieliby w social media, display oraz telewizji (odpowiednio 84, 70 i 51 procent). Konsumenci ogólnie we wszystkich formach i miejscach reklamowych są mniej skłonni spotykać się z AI. Największa rozbieżność jest w przypadku formatów audio. 

Jak widać, fascynacja nowymi możliwościami technologicznymi nie zawsze idzie w parze z potrzebami konsumentów. Od lat jednym z głównych trendów w komunikacji jest autentyczność, która jest przeciwieństwem tworzenia treści z wykorzystaniem AI. Konsumenci chcą też słuchać i oglądać prawdziwych ludzi czy influencerów, a nie tych wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. 

Więc może „martwy internet” nie zawita do naszych domów i telefonów komórkowych tak szybko jak nam się wydaje?

Zobacz: „Amerykańscy naukowcy” napędzają hype na AI [OPINIA]

Dołącz do dyskusji: Pokolenie Z i reklamy z AI to złe połączenie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aj
Gdy widzę reklamę z AI, to wiem, że taka firma nie jest wiarygodna. Świat i ten jest pełen sztuczności, więc AI tylko pogarsza.
14 1
odpowiedź
User
Aga
Wogole nie oglądam tv bo na szczęście od 20 błogich lat nie mam telewizora.Reklamy w radiu na szczęście są mniej agresywne i jakby krótsze ,ale i tak najbardziej mnie śmieszy powiedzenie "To już ostatnia reklama "xd.Poza tym są głupie...Reklamy w internecie przewijam jak najszybciej nie czytając tego badziewia...
4 1
odpowiedź
User
Czak.
Pokolenie Z zostanie "połkniete przez AI "bo one jest rozwijane ,bedzie lepsza grafika,generowanie naturalnej twarzy i glosu ,..u mnie telefon jest bez internetu,wychodząc z domu,do autobusu,wszędzie widzę ludzi wpatrzonych w ekranik,ja obserwuję juz " inną cywilazacje " to postępuje z roku na rok
4 0
odpowiedź