Tygodniki opinii jak dzienniki: sprzedaż tylko w dół. Najwięcej straciły „Sieci”
W drugim kwartale 2025 roku średnia sprzedaż tygodników opinii była o jedną dziesiątą niższa niż przed rokiem. Zmalała u wszystkich tytułów. Zdecydowanym liderem pozostaje „Polityka”, zaś spadki o kilkanaście proc. zanotowały „Sieci”, „Gazeta Polska”, „Newsweek Polska” i „Angora”.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale 2025 roku średnia sprzedaż ogółem „Polityki” wynosiła 73 353 egz. W porównaniu do 76 924 egz. rok wcześniej zmniejszyła się o 4,64 proc.
Dwa inne tygodniki opinii przeznaczyły nieco pułap 50 tys. egz. Przeciętna sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” zmalała r/r o 1,66 proc. do 54 961 egz., a „Newsweek Polska” – o 16,78 proc. do 52 386 egz.
CZYTAJ TEŻ: Tak kurczy się prasa regionalna. Spadki sprzedaży nawet o 45 proc.
„Newsweek” jest wśród tytułów, które straciły najwięcej. „Sieci” zanotowały spadek o 18,18 proc. do 24 081 egz., „Gazeta Polska” – o 14,79 proc. do 23 942 egz., zaś publikujący głównie przedruki z innych mediów „Tygodnik Angora” – o 13,22 proc. do 117 552 egz.
Z kolei sprzedaż „Do Rzeczy” poszła w dół o 9,43 proc. do 25 271 egz., „Przeglądu” – o 6,53 proc. do 10 519 egz., a „Tygodnika Powszechnego” – o 5,12 proc. do 20 739 egz.
Dwa tygodniki ze wzrostami e-sprzedaży
W przypadku sprzedaży wydań elektronicznych (bez uwzględnienia subskrypcji cyfrowych, oferowanych przez część tytułów) „Polityka” zwiększyła przewagę nad „Newsweek Polska”. Ten pierwszy tytuł osiągnął r/r wzrost z 24 659 do 26 780 egz., a drugi zanotował spadek z 20 087 do 16 863 egz.
W górę poszedł jeszcze wynik „Gościa Niedzielnego”: z 1 096 do 1 619 egz. Natomiast u „Gazety Polskiej” nastąpił spadek z 2 292 do 1 162 egz.
Łącznie średnia sprzedaż dziewięciu tytułów z zestawienia wynosiła w zeszłym kwartale 45 127 egz., co wobec 50 248 rok wcześniej oznacza spadek o 10,2 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
To ujemna dynamika tylko trochę słabsza niż u dzienników ogólnopolskich, których przeciętny wynik sprzedażowy w zeszłym kwartale – jak opisywaliśmy szczegółowo – poszedł w dół r/r o 11,2 proc.

W porównaniu z pierwszym kwartałem trzy tygodniki wypracowały niewielkie wzrosty przeciętnej sprzedaży ogółem. Wynik „Tygodnika Powszechnego” poszedł w górę o 4,13 proc., „Gościa Niedzielnego” – o 0,92 proc., zaś „Polityki” – o 0,82 proc.
Jeśli chodzi o e-wydania, to „Gość Niedzielny” osiągnął wzrost aż o182 proc., „Newsweek Polska” – 19,9 proc., a „Do Rzeczy” – 9 proc.
Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii jak dzienniki: sprzedaż tylko w dół. Najwięcej straciły „Sieci”