SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie dzienniki ze spadkami sprzedaży. Które straciły najwięcej?

W drugim kwartale 2025 roku zmalała średnia sprzedaż wszystkich dziewięciu ogólnopolskich dzienników. Najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”, a kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Super Expres” i „Dziennik Gazeta Prawna”.

Już tylko „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedaje średnio ponad 100 tys. egz., ale jego przewaga nad tym pułapem jest coraz mniejsza. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale br. przeciętna sprzedaż ogółem dziennika wynosiła 101 889 egz., o 9,35 proc. mniej niż przed rokiem.

Większe spadki zanotowały dwa kolejne tytuły z zestawienia. Średnia sprzedaż „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) poszła w dół rok do roku o 13,34 proc. do 56 607 egz., a „Gazety Wyborczej” (Agora) – o 17,55 proc. do 27 710 egz.

CZYTAJ TEŻ: „Rzeczpospolita” w głębszym dołku. Przez błąd spółki z e-prasą

O mniej więcej jedną dziesiątą zmniejszyły się wyniki „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) i „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL). Pierwszy tytuł zanotował spadek r/r o 9,15 proc. do 22 877 egz., a drugi – o 10,75 proc. do 21 378 egz.

„Przegląd Sportowy” w dół bez Euro

Procentowo najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego przeciętna sprzedaż w zeszłym kwartale wynosiła 16 711 egz., o 24,46 proc. mniej niż rok wcześniej (wtedy korzystne dla dziennika było to, że w czerwcu ruszyło piłkarskie Euro z udziałem naszej reprezentacji).

Spadki zanotowały też zamykające ranking dzienniki o profilu gospodarczo-prawnym. Wynik „Gazety Podatkowej” (Wydawnictwo Podatkowe) poszedł w dół r/r o 8,42 proc. do 16 244 egz., „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) – o 6,55 proc. do 12 175 egz., a „Parkietu” (Gremi Media) – o 7,88 proc. do 2 538 egz.

CZYTAJ TEŻ: Wyborcza bez przelewu dla Agory. Tyle osób zatrudniała przed zwolnieniami

W sumie średnia sprzedaż dziewięciu tytułów z zestawienia zmalała r/r o 11,2 proc. W przypadku wersji drukowanych ujemna dynamika wyniosła 12,3 proc., a dla e-wydań – 4,2 proc.

W porównaniu z pierwszym kwartałem br. duży wzrost osiągnęła „Gazeta Podatkowa” – o 13,32 proc. (w przypadku wydań drukowanych dynamika wyniosła aż 22,7 proc.).

Średnia sprzedaż „Dziennika Gazety Prawnej” zmalała o 1,16 proc., a „Pulsu Biznesu” – o 1,2 proc. Pozostałe tytuły zanotowały kilkuprocentowe spadki, liderujący „Fakt” stracił 4,36 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki ze spadkami sprzedaży. Które straciły najwięcej?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl