Dino z zyskiem poniżej oczekiwań. Ma już prawie 55 tys. pracowników
W sklepach Dino sprzedaż porównywalna w drugim kwartale br. zwiększyła się o prawie 9 proc. Firma Dino Polska przy wzroście przychodów o 19 proc. zarobiła na czysto niemal 400 mln zł, znacznie mniej niż spodziewał się rynek kapitałowy. W ciągu roku liczba jej pracowników poszła w górę z 45,3 do 53,5 tys.

W drugim kwartale 2025 roku Dino Polska pozytywnie odczuło to, że w tym roku Wielkanoc przypadła w drugiej połowie kwietnia. Przychody sprzedażowe firmy poszły w górę rok do roku o 19 proc. do 8,62 mld zł. Przy czym były i tak o 1,1 proc. niższe od średniej prognoz analityków pytanych przez PAP.
Wyższy wzrost w sklepach Dino, bo Wielkanoc później
Sprzedaż porównywalna w sklepach Dino wzrosła r/r o 8,8 proc., znacznie mocniej od inflacji żywności (5,3 proc.). Przy czym w pierwszym kwartale dynamika wyniosła jedynie 0,5 proc., co w całym półroczu przełożyło się na 4,8 proc. (ceny żywności wzrosły w tym okresie o 5,7 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Sieć Dino stała się fenomenem. Ale dlaczego unika reklam?

Co kupują klienci sklepów Dino? Nieco ponad 40 proc. przychodów przypada na świeże produkty spożywcze, ok. 47 proc. na pozostałe produkty spożywcze (ta kategoria obejmuje przede wszystkim żywność dla dzieci, produkty śniadaniowe, dania gotowe, napoje, słodycze, przekąski, mrożonki, przetwory, tłuszcze, produkty zbożowe i sypkie, przyprawy, a także alkohol i tytoń), zaś ok. 12 proc. na produkty niespożywcze.

W Dino Polska już ponad 50 tys. pracowników
Wydatki operacyjne grupy Dino Polska w zeszłym kwartale zwiększyły się r/r o 18,5 proc. do 8,1 mld zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów – o 17 proc. do 5,68 mld.
Z pozostałych kosztów kwotowo najmocniej w górę poszły te w obszarze pracowniczym: o 22,9 proc. do 1,09 mld zł. To efekt wzrostu r/r liczby pracowników firmy z 45,3 do 53,5 tys. i średnich wynagrodzeń.
CZYTAJ TEŻ: Biedronka rośnie wolniej od Dino. Tyle sklepów otworzyła w tym roku
Wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się zaś o 21,2 proc. do 713,7 mln zł. – Wolniejsze tempo wzrostu tej pozycji w stosunku do tempa rozwoju sieci wynikało z niższych cen materiałów wykorzystywanych w działalności Grupy Dino – wskazano w sprawozdaniu firmy.

2,8 tys. sklepów Dino
Na koniec czerwca br. działało 2 835 sklepów Dino (wobec 2 504 przed rokiem) o łącznej powierzchni sprzedażowej 1,12 mln metrów kwadratowych, o 13,5 proc. wyższej niż rok wcześniej.
Tylko w minionym półroczu firma otworzyła netto 147 sklepów, z czego 89 w drugim kwartale

Zdecydowana większość sklepów Dino ma panele fotowoltaiczne na dachu. Na koniec czerwca br. takich placówek było 2 679, w pierwszej połowie br. panele zainstalowano na 203.
Łączna moc paneli zwiększyła się r/r o 18,5 proc. do 109 MW. W minionym półroczu wyprodukowały 56 GWh prądu, wobec 45 GWh rok wcześniej.

W zeszłym kwartale grupa Dino Polska na poziomie EBITDA wypracowała wzrost zysku z 520,6 do 650,5 mln zł i marży z 7,19 do 7,54 proc. Rynek kapitałowy oczekiwał więcej: średnia prognoz zebranych przez PAP to 685 mln zł zysku i 7,9 proc. marży EBITDA.
Kwartalny zysk operacyjny firmy poszedł w górę z 421,7 do 527,7 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej – z 347,9 do 397,5 mln. Analitycy podziewali się 563,9 mln zysku operacyjnego i 436,7 mln zysku netto.

Sprzedaż wzrośnie wolniej. 2 mld na inwestycje
Zarząd Dino Polska spodziewa się obecnie średniego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej w całym 2025 roku. To mniej niż w maju, gdy prognoza wynosiła wysoki jednocyfrowy wzrost.
Wydatki inwestycyjne mają wynieść od 1,8 do równych 2 mld zł (w maju zapowiadano, że będzie to 1,7-1,8 mld). Będą dotyczyć otwarć kolejnych sklepów, rozwoju zaplecza logistycznego oraz zwiększania mocy produkcyjnych należących do firmy zakładów mięsnych Agro-Rydzyna).
Dołącz do dyskusji: Dino z zyskiem poniżej oczekiwań. Ma już prawie 55 tys. pracowników