Tak zarabia się na reklamach Biedronki. Kolejna dywidenda
Agencja reklamowa Duda Polska, obsługująca przede wszystkim sieć sklepów Biedronka, w 2024 roku znacząco zwiększyła swoje przychody i zysk. Wpłaciła prawie 5 mln zł dywidendy.

Największe sieci sklepów ogólnospożywczych, na czele z Biedronką i Lidlem, od dawna prowadzą wojnę cenową, która zaostrzyła się jeszcze w latach 2022–23, gdy inflacja sięgała kilkunastu procent. Ta rywalizacja przekłada się też na budżety marketingowe: w czołowej dziesiątce największych reklamodawców zwykle są właściciele sieci Media Expert, Biedronka i Lidl.
Jak niedawno opisywaliśmy, w pierwszej połowie 2025 roku cennikowe wydatki Jeronimo Martins Polska na reklamy w mediach pozainternetowych wyniosły 433,11 mln zł, po spadku rok do roku o 24,3 proc.
Agencja reklamująca Biedronkę z większymi wpływami i zyskiem
Owa walka marketingowa przekłada się też na biznes agencji reklamowych, mediowych i domów produkcyjnych obsługujących czołowe sieci handlowe. Pracująca dla Biedronki agencja Duda Polska w 2024 roku osiągnęła 65,84 mln zł przychodów sprzedażowych, o 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
To dla niej kolejny wzrostowy rok: w 2022 wypracowała 50,59 mln zł wpływów, a w 2021 – 50,5 mln.
CZYTAJ TEŻ: Biedronka rośnie wolniej od Dino. Tyle sklepów otworzyła w tym roku
Na działalność operacyjną w ub.r. przeznaczyła 60,41 mln zł, co wobec 56,2 mln przed rokiem oznacza wzrost o 7,5 proc. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 52,29 do 56,5 mln zł, te na wynagrodzenia zmalały z 3,1 do 3,09 mln, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze poszły w górę z 437,5 do 480,9 tys.
Średnioroczne zatrudnienie w agencji nieco wzrosło: z 11,17 do 11,58 etatów.
Wyraźniej w górę poszła jej zyskowność, zwłaszcza przy skurczeniu się kosztów finansowych z 302,8 do 78,1 tys. zł i stabilnej kwocie podatku dochodowego (1,21 mln zł w ub.r., 1,18 mln rok wcześniej). Na poziomie sprzedażowym brutto zysk wzrósł z 4,53 do 5,43 mln zł, na w ujęciu netto – z 3,05 do 4,14 mln.
CZYTAJ TEŻ: Właściciel Biedronki chce sprzedawać jeszcze więcej. Na celowniku Carrefour?
Zgodnie z decyzją wspólników (większościowy pakiet ma spółka Nova 9 Marketing) wypłacono im 4,63 mln zł: 4,14 mln zł zysku netto z ub.r. oraz 489,8 tys. zł z kapitału rezerwowego. Pieniądze przelano już w połowie maja.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Dołącz do dyskusji: Tak zarabia się na reklamach Biedronki. Kolejna dywidenda