Przetarg na social media kancelarii premiera. Agencje proponują 0,01 proc. prowizji
Pięć agencji mediowych złożyło oferty w przetargu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na usługi zakupu reklam w social mediach – dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. Zaproponowały w nim prowizję za obsługę kampanii na poziomie zaledwie 0,01 proc.

Do przetargu kancelarii premiera zgłosiły się: Havas Media, Euvic Media, Media Group, Five Media i re58 (dawna Sigma Bis).
Havas Media zaproponował 0,01 proc. prowizji i kwotę 0,01 zł za badanie świadomości społecznej. Euvic Media chce prowizji na poziomie 0,01 proc. i 22 140 zł za badanie świadomości społecznej.
Media Group zaproponował 0,25 proc. prowizji i 80 tys. zł za badanie, Five Media - prowizję w przedziale od 0,03 proc. do 1,34 proc. (w zależności od budżetu kampanii) oraz 40 tys. zł za badanie. Oferta re58 to 0,01 proc. prowizji i 12,30 zł za badanie świadomości społecznej.
By zobrazować kuriozalność tak niskich prowizji - proste wyliczenie: 0,01 proc. z 2,214 mln zł budżetu (tyle KPRM zamierza przeznaczyć na zaplanowane działania) to zaledwie 221,4 zł (za rok współpracy).
Należy w tym miejscu jednak zaznaczyć, że prowizje za obsługę nie są jedyną i podstawową formą przychodów agencji mediowych. Na etapie przetargów oferują niskie stawki prowizyjne, by zwiększyć swoje szanse na wygraną (często głównym kryterium wyboru zwycięzcy jest cena). Potem już - w trakcie współpracy z klientem - rekompensują sobie te niskie stawki np. dzięki tzw. kick-backom, czyli premiom oferowanym im przez właścicieli mediów w oparciu o wolumen reklam zakupionych przez agencję w imieniu jej klientów, czyli reklamodawców.
Roczna umowa. Budżet - ponad 2 mln zł
Celem zaplanowanych przez KPRM kampanii będzie informowanie o działaniach rządu, programach rządowych, zmianach przepisów prawnych oraz prezentacji zmian i rozwiązań dla poszczególnych grup społecznych i beneficjentów tych programów.
Grupą docelową każdej kampanii jest ogół społeczeństwa, a w szczególności potencjalni beneficjenci programów rządowych i konkretne grupy docelowe, w zależności od potrzeb, np.: firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz kluczowi menadżerowie dużych przedsiębiorstw, osoby 50+, osoby z niepełnosprawnościami, ludzie młodzi do 30 roku życia, wchodzący lub powracający na rynek pracy, młode małżeństwa i rodzice małych dzieci, osoby zamieszkujące małe miejscowości i wsie, osoby korzystające z publicznej służby zdrowia, studenci uczelni wyższych.
Każda kampania będzie obejmowała m.in. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Linkedin, TikTok, Twitch, Pinterest.
Umowa z wybraną agencją zostanie zawarta na rok. Budżet przeznaczony na zaplanowane działania wynosi 2 214 000 zł.
Dołącz do dyskusji: Przetarg na social media kancelarii premiera. Agencje proponują 0,01 proc. prowizji