Tak kurczy się prasa regionalna. Spadki sprzedaży nawet o 45 proc.
W drugim kwartale 2025 roku średnia sprzedaż dzienników regionalnych poszła w dół rok do roku o ponad jedną czwartą. Tylko cztery z 21 tytułów zanotowały spadki poniżej 20 proc. Liderująca „Gazeta Pomorska” sprzedawała przeciętnie 8,4 tys. egz.

Wszystkie 21 dzienników regionalnych audytowanych pod tym względem przez Polskie Badania Czytelnictwa zanotowało w zeszłym kwartale znaczące spadki średniej sprzedaży ogółem. Wyniki „Gazety Pomorskiej” zmalał rok do roku o 21,85 proc. do 8 369 egz.
Jeszcze tylko dwa dzienniki przekroczyły próg 5 tys. egz. Przeciętna sprzedaż „Dziennika Zachodniego” poszła w dół r/r o 23,62 proc. do 5 294 egz., a „Głosu Wielkopolskiego” – o 23,09 proc. do 5 006 egz.
CZYTAJ TEŻ: Wszystkie dzienniki ze spadkami sprzedaży. Które straciły najwięcej?
Wynik „Polski Metropolii Warszawskiej” skurczył się aż o 45,71 proc. do 2 916 egz. „Gazeta Krakowska” zanotowała zaś spadek o 36,73 proc., „Dziennik Bałtycki” – o 33,4 proc., „Gazeta Wrocławska” – o 30,8 proc., a „Nowiny” – o 30,56 proc.
Jedynie w przypadku czterech tytułów ujemna dynamika nie przekroczyła 20 proc. Są to „Nowości - Dziennik Toruński” (spadek o 14,33 proc.), „Kurier Szczeciński” (o 14,49 proc.),

W porównaniu z pierwszym kwartałem br. tylko „Polska Metropolia Warszawska” osiągnęła minimalny wzrost – o 0,6 proc.
Natomiast wynik „Kuriera Lubelskiego” w takim ujęciu zmalał o 11,16 proc.

Dołącz do dyskusji: Tak kurczy się prasa regionalna. Spadki sprzedaży nawet o 45 proc.