SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kolejna zmiana w Mediapanelu. Kilku wydawców sporo straciło, Interia.pl przed Onetem i Facebookiem

W badaniu Mediapanel od lipca 2025 roku wprowadzono zmianę, po której dużo niższe zasięgi niż wcześniej zanotowały m.in. Agora i Polska Press. Za to przeglądarkowa wersja Interii wysunęła się nad Facebook.com. i Onet.pl.

Fot. mockupbro.com Fot. mockupbro.com

Według badania Mediapanel w lipcu 2025 roku serwisy i aplikacje internetowe Google’a odwiedziło 28,98 mln polskich internautów, co dało 97,51 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 26 godzin, 3 minuty i 46 sekund.

Z kolei Meta Platforms, bez klasyfikowanego osobno WhastAppa, zanotowała 26,27 mln polskich użytkowników, 88,39 proc. zasięgu oraz 26 godzin, 22 minuty i 15 sekund. Pułap 20 mln odwiedzających przekroczyły jeszcze Grupa Allegro (22,38 mln), Grupa Polsat-Interia (20,85 mln) i Grupa Ringier Axel Springer Polska (20,26 mln).

Zmiana w Mediapanelu ws. third-party cookies

Od lipca badanie Mediapanel realizowane jest z wykorzystaniem nowej metody – JAR Flex. W komunikacie opisano, że uniezależnia ona pomiar online od sytuacji rynkowej, związanej z brakiem obsługi third-party cookies w części przeglądarek internetowych.

Wskazano, że JAR Flex bazuje na plikach first-party cookies, wykorzystując dwie metody. Cookie natching polega na ocenie prawdopodobieństwa, że pliki first-party cookies pochodzące z różnych domen, które obserwujemy jako oddzielne, w rzeczywistości pochodzą z jednego urządzenia, a następnie łączenia ich w odpowiednie grupy.

Z kolei browsers number pozwala obliczyć na podstawie danych site-centric szacunkową liczbę przeglądarek w oparciu o dane FPC i adresy IP.

Najbardziej straciła Agora

Odpowiedzialne za realizację Mediapanelu firmy Gemius i PBI zaznaczyły, że nie rekomendują porównywania wyników z lipca z tymi z wcześniejszych miesięcy. Przy czym gołym okiem widać, kto stracił najwięcej w zestawieniu do czerwca: Grupa Agora zanotowała spadek z 17 do 15,16 mln użytkowników, zsuwając się z dziewiątej na dwunastą pozycję.

W przypadku Grupy Polska Press liczba odwiedzających zmalała z 15,38 do 14,15 mln, zaś Grupa PTWP wypadła z czołowej dwudziestki wydawców (w czerwcu br. miała 12,17 mln użytkowników).

Za to Grupa Polsat-Interia osiągnęła wzrost z 20,56 do 20,85 mln użytkowników, umacniając się na czwartej pozycji.

Wprowadzenie metody JAR Flex to kolejna w 2025 roku znacząca zmiana w Mediapanelu. Z początkiem stycznia Wirtualna Polska zrezygnowała z audytu w ramach badania, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany „balance amendmend”, w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

W Polsce prawie 30 mln internautów

W ramach Mediapanelu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w lipcu na 29,7 mln, z czego tych korzystających z sieci codziennie – średnio na 26,2 mln. W czerwcu obie statystyki były identyczne.

W górę Interia.pl

W zestawieniu domen zdecydowanym liderem niezmiennie jest Google.com, które w lipcu przyciągnęło 27,25 mln internautów (co dało 91,69 proc. zasięgu), średnio na godzinę, 59 minut i 28 sekund.

W porównaniu do czerwca Interia.pl osiągnęła wzrost z 15,42 do 16,25 mln, dzięki czemu wyprzedziła Onet.pl (spadek z 17,1 do 16,09 mln). Na Gazeta.pl liczba odwiedzających zmalała zaś z 10,05 do 9,5 mln.

Netflix z 3 mln użytkowników na komputerach

Na komputerach serwisy i aplikacje Google’a przyciągnęły 21,42 mln użytkowników (72,06 proc. zasięgu), każdego średnio na 8 godzin, 51 minut i 23 sekundy. Powyżej 11 mln odwiedzających zanotowały Grupa Allegro (11,52 mln) i Meta Platforms (11,47 mln).

Natomiast na Netfliksie każdy z 2,95 mln internautów spędził przeciętnie 7 godzin, 18 minut i 58 sekund.

Google.com na komputerach zanotowało 20,11 mln użytkowników, 67,66 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 2 minuty i 39 sekund średniego czasu korzystania. W przeglądarkowym YouTubie każdy z 12,47 mln internautów spędził zaś przeciętnie 11 godzin, 47 minut i 46 sekund.

W mobile'u Google przed Meta Platforms i TikTokiem

Na smartfonach i tabletach poziom 20 mln użytkowników przekroczyło trzech wydawców: Grupa Google (26,84 mln), Meta Platforms (24,67 mln) oraz Grupa Allegro (20,2 mln).

W serwisach i aplikacjach Meta Platforms każdy odwiedzający spędził średnio 25 godzin, 38 minut i 44 sekundy.


Z kolei aplikacja mobilna Google przyciągnęła 25,3 mln internautów, każdego średnio na godzinę, 37 minut i 17 sekund.

W aplikacji Facebooka każdy odwiedzający spędził średnio 15 godzin, 55 minut i 26 sekund, w tej YouTube’a – 18 godzin, 46 minut i 23 sekundy, a w tej TikToka – 27 godzin, 27 minut i 10 sekund.


Dołącz do dyskusji: Kolejna zmiana w Mediapanelu. Kilku wydawców sporo straciło, Interia.pl przed Onetem i Facebookiem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
l
Czerscy tracą nawet w necie😄 tak trzymać!
1 0
odpowiedź