SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radiowa Agora rośnie także poza reklamami. TOK FM z kolejnym rekordem subskrypcji

Radio TOK FM (Agora) od ub.r. notuje spadki słuchalności. Za to w sprzedaży subskrypcji cyfrowych do swojej oferty Premium wyznacza kolejne rekordy. Na koniec czerwca 2025 roku korzystało z niej 54,1 tys. użytkowników, a przychody od nich stanowią coraz większą część segmentu radiowego grupy Agora.

Według badania Radio Track od maja do lipca 2025 roku TOK FM miało 2,3 proc. udziału w rynku słuchalności, o 0,1 pkt proc. mniej niż przed rokiem. Rozgłośnia jeszcze większe spadki notowała w ub.r.: przykładowo w fali październik–grudzień jej wynik zmalał rok do roku z 3,2 do 2,5 proc.

Przedstawiciele segmentu radiowego grupy Agora tłumaczyli, że po kampanii wyborczej i zmianie władzy jesienią 2023 roku osłabło zainteresowanie słuchaczy tematyką polityczną.

Jedna trzeciej więcej subskrybentów cyfrowych TOK FM

Jednak w przypadku oferty cyfrowej Premium TOK FM, obejmującej zapisy audycji z rozgłośni i wiele dodatkowych podcastów, trend jest odwrotny. Na koniec grudnia ub.r. do oferty było wykupionych 44,1 tys., o 14,5 proc. więcej niż na koniec 2023 r.

CZYTAJ TEŻ: Agora zarabia więcej z państwowych reklam. „Wracamy do stanu normalności”

W minionym półroczu wzrosty jeszcze przyspieszyły. Na koniec marca w ramach oferty było aktywnych 52,6 tys. subskrypcji, a na koniec czerwca – 54,1 tys. To odpowiednio o 33,2 i 35,3 więcej niż rok wcześniej.

Agora w sprawozdaniach finansowych nie podaje, ile wynoszą przychody ze sprzedaży tych subskrypcji. Składają się one na wpływy w obszarze cyfrowym, które w zeszłym półroczu były o 11 proc. wyższe niż przed rokiem.

W radiu coraz więcej poza reklamami

Zdecydowaną większość segmentu radiowego grupy Agora, obejmującego też przejęty w całości w połowie ub.r. Eurozet, stanowi biznes reklamowy. W drugim kwartale br. przychody w tym obszarze zwiększyły się r/r o 15,4 proc. do 89,1 mln zł. W sprawozdaniu zaznaczono, że w górę poszły wpływy zarówno ze sprzedaży własnego czasu antenowego, jak i z usług brokerskich w tym zakresie dla innych nadawców.

CZYTAJ TEŻ: „Gazeta Wyborcza” z rekordową liczbą subskrybentów. Druk ciągnie w dół

Przy czym dynamika całkowitych przychodów pionu radiowego była wyższa: o 18,7 proc. do 102,1 mln zł. A to dlatego, że wpływy pozareklamowe poszły w górę prawie o połowę: z 8,8 do 13 mln zł.

W zeszłym kwartale stanowiły już 12,7 proc. łącznych przychodów, wobec 10,2 proc. rok wcześniej.

Z kolei w całym pierwszym półroczu przychody reklamowe zwiększyły się r/r o 10,3 proc. do 163,9 mln zł, a te pozareklamowe – z 16,3 do 21 mln (czyli o 29 proc.). Tym samym udział wpływów pozareklamowych poszedł w górę z 9,9 do 11,3 proc.

W górę zysk pionu radiowego

Wydatki operacyjne segmentu radiowego rosną znacznie słabiej od przychodów. W minionym kwartale poszły w górę r/r o 16,4 proc. do 85,1 mln zł, w efekcie zysk EBITDA zwiększył się z 17,4 do 22,2 mln zł, a zysk operacyjny – z 12,9 do 17 mln.

W całym półroczu pion radiowy przy wzroście wydatków operacyjnych o 9,9 proc. do 159,1 mln zł wypracował 36 mln zysku na poziomie EBITDA i 25,8 mln na operacyjnym, wobec odpowiednio 29,7 i 20,1 mln rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Cała grupa kapitałowa Agora w drugim kwartale br. zwiększyła r/r przychody o 16,8 proc. do 379,6 mln zł, głównie dzięki dużo wyższej sprzedaży biletów w kinach Helios. Znacząco poprawiła się też rentowność firmy: zysk EBITDA poszedł w górę z 55,2 do 65,5 mln zł, a strata netto zmalała z 8,2 do 3,1 mln.

Dołącz do dyskusji: Radiowa Agora rośnie także poza reklamami. TOK FM z kolejnym rekordem subskrypcji

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mądrala
Uwaga Artykuł zawiera lokowanie produktu
3 1
odpowiedź
User
viko
Od września Grupa Eurozet i RMF podnoszą ceny reklam o ponad 5 procent czyli segment radio będzie jeszcze bardziej rentowny
0 0
odpowiedź
User
viko
Zysk EBITDA segmentu radiowego rośnie o ponad 20 procent tylko na synergiach przychodowych. A kosztowe synergie dojdą im dodatkowo od końcówki 2026 roku. Nice
0 0
odpowiedź