Efekt „Minecrafta” u Agory. Więcej także z reklam
W drugim kwartale br. grupa Agora zwiększyła przychody o prawie 17 proc., głównie dzięki dużo wyższej sprzedaży biletów w kinach Helios. Znacząco poprawiła się też rentowność firmy.

Grupa kapitałowa Agora w drugim kwartale 2025 roku wypracowała 379,6 mln zł przychodów sprzedażowych, o 16,8 proc. więcej niż przed rokiem. Największe wzrosty nastąpiły w kinach Helios, gdzie wpływy z biletów poszły w górę r/r/ o 40,8 proc. do 56,3 mln zł, a z napojów i przekąsek – o 49,2 proc. do 36,7 mln.
Dzięki hitom takim jak „Minecraft: Film” (we wszystkich kinach w Polsce zgromadził 2,84 mln widzów) i „Lilo & Stitch” (1,65 mln) w minionym kwartale kina Helios sprzedały 2,5 mln biletów, o 31,6 proc. więcej niż przed rokiem. Ponadto przychody zajmujące się produkcją i dystrybucją filmów spółki Next Film podskoczyły r/r z 3,7 do 12,1 mln zł (w zeszłym półroczu zarabiała na dystrybuowanych w kinach filmach „Akademia Pana Kleksa – Kleks i wynalazek Filipa Golarza”, „100 dni do matury” i „Dziadku, wiejemy!”).
Radio napędza biznes reklamowy Agory
Ponad połowa przychodów grupy Agora przypada na reklamy. W zeszłym kwartale wpływy w tym obszarze zwiększyły się r/r o równe 8 proc. do 208,7 mln zł. Najmocniej przyczynił się do tego segment radiowy (od połowy ub.r. w pełni obejmuje Eurozet, którego pozostałe 49 proc. udziałów kupiła wówczas Agora), gdzie nastąpił wzrost 15,4 proc. do 89,1 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Ostatni chudy rok głównego inwestora Agory. Dywidenda zmieni wszystko
Z kolei przychody ze sprzedaży wydawnictw, czyli głównie „Gazety Wyborczej”, a także kilku czasopism oraz wydawnictwa książkowo-płytowego, zmalały o 4,2 proc. do 32 mln zł.
Wydatki operacyjne grupy Agora zwiększyły się znacznie słabiej od przychodów – o 14,6 proc. do 358,4 mln zł. Kwotowo najmocniej w górę poszły wydatki na usługi obce: ze 100,6 do 125,3 mln zł, głównie w segmencie kinowym (zakup kopii filmów i wynagrodzenia wypłacane producentom).
Agora z lepszą rentownością
Kwartalny zysk EBITDA firmy poszedł w górę r/r z 55,2 do 65,5 mln zł, a marża – z równych 17 do 17,3 proc. natomiast zysk operacyjny zwiększył się z 12,2 do 21,2 mln, a strata netto zmalała z 8,2 do 3,1 mln.
CZYTAJ TEŻ: Wyborcza bez przelewu dla Agory. Tyle osób zatrudniała przed zwolnieniami
W całej pierwszej połowie 2025 roku grupa Agora osiągnęła wzrost przychodów o 4,1 proc. do 728,9 mln zł (wpływy z reklam poszły w górę o 6 proc. do 372,3 mln), a jej wydatki operacyjne zwiększyły się o 3,6 proc. do 701,3 mln.
Na poziomie EBITDA zysk wzrósł ze 108,6 do 118,5 mln zł, zaś marża – z 15,5 do 16,3 proc. Zysk operacyjny poszedł w górę z 22,8 do 27,6 mln zł, a przy wzroście ujemnego bilansu wpływów i kosztów finansowych z 18,8 do 25,5 mln strata netto pogłębiła się z 4,3 do 10,7 mln.

Prasa i internet pod kreską
Zdecydowanie najbardziej zyskowne w grupie Agora są trzy obszary działalności. W drugim kwartale br. segment filmowo-książkowy (obejmujący kina Helios, Next Film i wydawnictwo książkowo-płytowe) wypracował 30,3 mln zł zysku EBITDA, pion radiowy – 22,2 mln, zaś segment reklamy zewnętrznej – 27,7 mln.
Niewielkie straty EBITDA zanotowały zaś pion prasowy (2,4 mln) oraz internetowy (2,6 mln).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na koniec środowej sesji giełdowej za akcję Agory płacono 9,76 zł, o 3,7 proc. mniej niż 12 miesięcy temu.

Dołącz do dyskusji: Efekt „Minecrafta” u Agory. Więcej także z reklam