SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W wakacje newsy słabiej się klikają. Duży awans Interii

W lipcu br. czołowe serwisy informacyjno-publicystyczne zanotowały dużo niższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Zdecydowanym liderem pozostaje Onet, natomiast Interia znalazła się na drugim miejscu. 

Fot. mockupbro.com Fot. mockupbro.com

Według wyników badania Mediapanel w lipcu 2025 roku część Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami i treściami publicystycznymi sklasyfikowanymi jako ogólne (czyli bez treści regionalnych, lokalnych i o pogodzie) przyciągnęła 9,89 mln internautów, co dało 33,28 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 34 minuty i 3 sekundy.

Kolejne dwa portale przyciągnęły w tej kategorii po nieco ponad 7,2 mln internautów. Interia (Grupa Polsat-Interia) zanotowała 7,29 mln użytkowników, 24,52 proc. zasięgu oraz 20 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) – 7,21 mln odwiedzających, 24,27 proc. zasięgu oraz 26 minut i 14 sekund przeciętnego czasu.

CZYTAJ TEŻ: Które portale mają najpopularniejsze strony główne? Onet przyciąga na prawie godzinę

Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany „balance amendmend”, w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

Na ponad 26 minut każdego użytkownika przyciągnął w tej kategorii także portal „Gazety Wyborczej” (Agora). Odwiedziło go 4,98 mln internautów (16,76 proc. zasięgu), spędzając średnio po 26 minut i 47 sekund. To jedyna witryna w zestawieniu oferująca treści w modelu odpłatnym. Jak już informowaliśmy, na koniec marca br. miała sprzedanych 288 tys. prenumerat cyfrowych, wobec 291,6 tys. rok wcześniej.

Na portalu TVN24 część informacyjno-publicystyczna zanotowała 6,48 mln użytkowników, 18 minut i 53 sekundy spędzone średnio przez każdego oraz 21,82 proc. zasięgu, na portalu RMF24 – 6,04 mln odwiedzających, 7 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 20,34 proc. zasięgu, zaś na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) – 5,38 mln użytkowników, 10 minut i 54 sekundy średniego czasu oraz 18,09 proc. zasięgu.

CZYTAJ TEŻ: Czego nie pokazuje nam teraz Mediapanel? A powinien [FELIETON]

Portal Polsat News (Grupa Polsat-Interia) przyciągnął w tej kategorii 4,85 mln internautów (16,33 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 8 minut i 27 sekund. Minimalnie niższy zasięg zanotowała część o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) z newsami i publicystyką: 4,8 mln użytkowników, 16,16 proc. zasięgu oraz 9 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast sekcję informacyjno-publicystyczną Gońca (Iberion) odwiedziło 4,09 mln internautów (13,78 proc. zasięgu), spędzając tam średnio po 5 minut i 37 sekund.

Po wyborach ubyło klików

Od lipca w realizacji Mediapanelu wprowadzono nową metodę JAR Flex, która uniezależnia pomiar od sytuacji rynkowej, związanej z brakiem obsługi third-party cookies w części przeglądarek internetowych. Dlatego, zgodnie z rekomendacją PBI i Gemiusa, nie porównujemy szczegółowo wyników z lipca z tymi z wcześniejszych miesięcy.

Natomiast na pierwszy rzut oka widać, że odwiedzalność serwisów informacyjno-publicystycznych w zeszłym miesiącu była znacznie niższa niż w maju i czerwcu, gdy uwaga opinii publicznej skupiała się na wyborach prezydenckich. Wówczas Onet przyciągał w tej kategorii po ok. 14 mln użytkowników miesięcznie, a kolejne cztery portale (WP.pl, RMF24, TVN24 i Interia – od 7,1 do 9,8 mln.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W lipcu dziesięć witryn z zestawienia łącznie zanotowało 61,03 mln użytkowników (bez współodwiedzalności), co wobec 76,1 mln miesiąc wcześniej oznacza spadek o 19,8 proc.

Spory awans osiągnęła Interia: w czerwcu była na piątej pozycji, zaś w lipcu wysunęła się nad WP.pl, TVN24.pl i RMF24.pl.

Dołącz do dyskusji: W wakacje newsy słabiej się klikają. Duży awans Interii

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Józef
Skasowali SE.PL?
0 0
odpowiedź