CCC na zakupach odzieżowych. Przejmuje dwie sieci sklepów
Firma CCC przymierza się do kupna kontrolnego pakietu udziałów spółki MKRI, do której należą sieci sklepów kaes i worldbox. Pod tym drugim szyldem planuje uruchomić ponad tysiąc placówek sprzedażowych.

We wniosku skierowanym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów CCC opisało, że zamierza nabyć co najmniej 41 proc. udziałów MKRI. Wraz z posiadanymi już walorami będzie mieć jej kontrolny pakiet.
Jesienią ub.r. CCC poinformowało, że przejęło 10 proc. udziałów MKRI. Zaznaczono, że do firmy należą dwie sieci sklepów z obuwiem, odzieżą i akcesoriami odzieżowymi: kaes oraz worldbox, a ta druga będzie rozwijana w modelu franczyzowym. Wówczas działało 150 placówek kaes.
CZYTAJ TEŻ: Tyle wydaliśmy w internecie. Wzrost dużo wyższy niż w sklepach stacjonarnych
Ostatnio 70 proc. udziałów MKRI należało do ARCA REO, a 20 proc. do prezesa spółki Michała Kujawy.
CCC chce mieć 1,2 tys. sklepów worldbox
Grupa CCC zapowiedziała, że docelowo chce uruchomić 1,2 tys. sklepów worldbox. – Liczę, że nasz biznes odzieżowy będzie generował 65 proc. marży. Oprzemy się na nich, bo mają kompetencje. Będziemy działali na zasadzie franczyzy, która jest mniej ryzykowna i bardziej wydajna – stwierdził Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz CCC.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wiosną spółka podała, że w całym 2025 roku planuje otworzyć 370 sklepów, z czego 165 sieci worldbox. W jej sklepach docelowo 75 proc. asortymentu mają stanowić marki licencyjne, 15 proc. – marki partnerskie, a 10 proc. – własne.
kaes i worldbox ze startą
W 2024 roku grupa kapitałowa MKRI wypracowała 132,97 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 192,16 mln rok wcześniej oznacza spadek o 30,8 proc.
CZYTAJ TEŻ: Z Grupy CCC odeszła dyrektor digital marketingu
Koszty operacyjne też zmalały, ale nadal były znacznie wyższe od wpływów. W ub.r. wyniosły 174,82 mln zł, a rok wcześniej – 209,48 mln. W dół poszła przede wszystkim wartość sprzedanych towarów: ze 122,69 do 82,67 mln zł.
Natomiast wydatki na usługi obce wzrosły z 35,12 do 37,14 mln zł, a na wynagrodzenia – z 33,33 do 34,68 mln. Na koniec ub.r. zespół firmy liczył 857 osób, z czego 586 na etatach, a 271 na umowach cywilnoprawnych.
Strata operacyjna grupy MKRI pogłębiła się z 19,65 do 44,11 mln zł, a strata netto – z 23,35 do 52,88 mln.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Jak niedawno opisywaliśmy, w zeszłym kwartale obrotowym, czyli od maja do lipca 2025 roku, grupa CCC osiągnęła wzrost r/r przychodów sprzedażowych o 11 proc. do 2,88 mld zł oraz zysku EBITDA z 407 do 481 mln zł. Sieć HalfPrice zwiększyła je o ponad jedną piątą przy niższej rentowności, a niewielki spadek sprzedaży zanotowało eobuwie.
Dołącz do dyskusji: CCC na zakupach odzieżowych. Przejmuje dwie sieci sklepów