SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CCC na zakupach odzieżowych. Przejmuje dwie sieci sklepów

Firma CCC przymierza się do kupna kontrolnego pakietu udziałów spółki MKRI, do której należą sieci sklepów kaes i worldbox. Pod tym drugim szyldem planuje uruchomić ponad tysiąc placówek sprzedażowych.

Sklep worldbox, fot. materiały prasowe Sklep worldbox, fot. materiały prasowe

We wniosku skierowanym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów CCC opisało, że zamierza nabyć co najmniej 41 proc. udziałów MKRI. Wraz z posiadanymi już walorami będzie mieć jej kontrolny pakiet.

Jesienią ub.r. CCC poinformowało, że przejęło 10 proc. udziałów MKRI. Zaznaczono, że do firmy należą dwie sieci sklepów z obuwiem, odzieżą i akcesoriami odzieżowymi: kaes oraz worldbox, a ta druga będzie rozwijana w modelu franczyzowym. Wówczas działało 150 placówek kaes.

CZYTAJ TEŻ: Tyle wydaliśmy w internecie. Wzrost dużo wyższy niż w sklepach stacjonarnych

Ostatnio 70 proc. udziałów MKRI należało do ARCA REO, a 20 proc. do prezesa spółki Michała Kujawy.

CCC chce mieć 1,2 tys. sklepów worldbox

Grupa CCC zapowiedziała, że docelowo chce uruchomić 1,2 tys. sklepów worldbox. – Liczę, że nasz biznes odzieżowy będzie generował 65 proc. marży. Oprzemy się na nich, bo mają kompetencje. Będziemy działali na zasadzie franczyzy, która jest mniej ryzykowna i bardziej wydajna – stwierdził Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz CCC.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wiosną spółka podała, że w całym 2025 roku planuje otworzyć 370 sklepów, z czego 165 sieci worldbox. W jej sklepach docelowo 75 proc. asortymentu mają stanowić marki licencyjne, 15 proc. – marki partnerskie, a 10 proc. – własne.

kaes i worldbox ze startą

W 2024 roku grupa kapitałowa MKRI wypracowała 132,97 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 192,16 mln rok wcześniej oznacza spadek o 30,8 proc.

CZYTAJ TEŻ: Z Grupy CCC odeszła dyrektor digital marketingu

Koszty operacyjne też zmalały, ale nadal były znacznie wyższe od wpływów. W ub.r. wyniosły 174,82 mln zł, a rok wcześniej – 209,48 mln. W dół poszła przede wszystkim wartość sprzedanych towarów: ze 122,69 do 82,67 mln zł.

Natomiast wydatki na usługi obce wzrosły z 35,12 do 37,14 mln zł, a na wynagrodzenia – z 33,33 do 34,68 mln. Na koniec ub.r. zespół firmy liczył 857 osób, z czego 586 na etatach, a 271 na umowach cywilnoprawnych.

Strata operacyjna grupy MKRI pogłębiła się z 19,65 do 44,11 mln zł, a strata netto – z 23,35 do 52,88 mln.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Jak niedawno opisywaliśmy, w zeszłym kwartale obrotowym, czyli od maja do lipca 2025 roku, grupa CCC osiągnęła wzrost r/r przychodów sprzedażowych o 11 proc. do 2,88 mld zł oraz zysku EBITDA z 407 do 481 mln zł. Sieć HalfPrice zwiększyła je o ponad jedną piątą przy niższej rentowności, a niewielki spadek sprzedaży zanotowało eobuwie.

Dołącz do dyskusji: CCC na zakupach odzieżowych. Przejmuje dwie sieci sklepów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl