Marne lato nie zatrzymało grupy CCC. Ta sieć sklepów urosła najmocniej
W zeszłym kwartale obrotowym grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 11 proc. Sieć HalfPrice zwiększyła je o ponad jedną piątą przy niższej rentowności, a niewielki spadek sprzedaży zanotowało eobuwie. Do firmy należy już ponad 1,1 tys. sklepów stacjonarnych, m.in. z przejętej niedawno sieci odzieżowej worldbox.

Przychody sprzedażowe grupy CCC w minionym kwartale obrotowym, czyli od maja do lipca 2025 roku, sięgnęły 2,88 mld zł. To 11 proc. więcej niż rok wcześniej (2,59 mld).
Zdecydowanie największą siecią handlową firmy pozostaje CCC. W zeszłym kwartale obrotowym, od maja do lipca 2025 roku, jej przychody sprzedażowe poszły w górę rok do roku o 16 proc. do 1,28 mld zł. Koszty sprzedażowe i administracyjne zwiększyły się znacznie słabiej – o 11 proc. do 514 mln zł.
Firma tłumaczy to dyscypliną kosztową oraz realizowanymi zgodnie z planem otwarciami nowych sklepów.
CZYTAJ TEŻ: Spółka z grupy CCC wykupiła obligacje za pół miliarda. Pomógł kredyt
Zysk EBITDA sieci CCC wzrósł z 284 do 312 mln zł, zysk operacyjny – z 200 do 218 mln, zaś marża zmalała: odpowiednio z 25,7 do 24,4 proc. i 18,1 do 17 proc. Według firmy to skutek „inwestycji w rabat, ukierunkowanej na lepszą odsprzedaż kolekcji w niesprzyjającym otoczeniu biznesowym”.

eobuwie mniej się reklamuje
Grupa Modivo wypracowała w minionym kwartale obrotowym 1,07 mld zł przychodów, o 2 proc. więcej niż przed rokiem, dzięki wzrostowi w szyldzie Modivo o 17 proc. do 277 mln zł.
Natomiast wpływy eobuwia zmalały r/r o 2 proc. do 789 mln zł. Grupa CCC wyjaśnia, że to skutek wycofania się z mniej rentownych rynków (m.in. Francji, Szwecji, Szwajcarii i Austrii) i skoncentrowana na tych w Europie Środkowo-Wschodniej, a także ograniczenia wydatków na performance marketing (sieć skupia się na pozyskaniu klientów dla produktów, na których najwięcej zarabia).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki sprzedażowe i administracyjne zmalały dużo mniej od przychodów – o 10 proc. do 359 mln zł (firma podkreśla, że to ósmy z rzędu kwartał ze spadkiem w tym obszarze), dzięki czemu mocno w górę poszedł zysk: na poziomie EBITDA z 32 do 102 mln zł, a na operacyjnym – z 4 do 76 mln.
W komunikacie podano, że udział produktów licencyjnych w sprzedaży zwiększył się ponad dwukrotnie do 5 proc., a w przypadku marek własnych grupy CCC – o 7 pkt proc. do prawie 21 proc. Grupa Modivo dalej wycofywała z oferty nierentowne produkty.

HalfPrice z mniejszym zyskiem
Zdecydowanie najmocniej rosnącą siecią grupy CCC jest działający od ponad czterech lat HalfPrice. W minionym kwartale jego przychody przekroczyły pół miliarda zł (503 mln), rosnąc r/r o 22 proc.
Przy czym koszty administracyjne i sprzedażowe poszły w górę znacznie bardziej – o 37 proc. do 217 mln zł. Firma uzasadnia to uruchamianiem nowych sklepów (łączna powierzchnia handlowa poszła w górę o 45 proc.) oraz inwestycjami w ich dobrą widoczność w centrach handlowych.
Marża brutto HalfPrice zmalała z 50,9 do 47,4 proc., zysk EBITDA – z 83 do 69 mln zł, a zysk operacyjny – z 52 do 24 mln. Grupa CCC wskazuje, że wpłynęły na to „planowana optymalizacja poziomu zapasu” (o 28 proc. r/r w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej) oraz „przesunięcie popytu na przestrzeni kwartału na okres sezonowo wyższej aktywności promocyjnej”.

Grupie CCC przybyło 160 sklepów
Na koniec lipca br. grupa CCC miała 1 156 sklepów, o 160 więcej niż przed rokiem. Liczba placówek CCC zwiększyła się o 44 do 842, a tych HalfPrice – o 48 do 180. Reszta wzrostu przypada przede wszystkim na przejętą jesienią ub.r. sieć odzieżową worldbox.
– Skalujemy biznes grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć aż 350 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej - w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. mkw., ale większość otwarć, bo aż 70 proc., skumulowana będzie w drugiej połowie roku – zapowiada w komunikacie Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz CCC.
– HalfPrice rośnie błyskawicznie – wszędzie, gdzie się pojawia ,jest bardzo dobrze przyjmowany przez klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept – worldbox – wylicza.
Miłek dodaje, że firma przygotowała już plan otwarć na 2026 rok. – Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 280 tys. mkw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów. Dzięki ekspresowej ekspansji budujemy skalę naszej działalności i wzmacniamy fundamenty długoterminowego wzrostu. W Grupie CCC skupiamy się przede wszystkim na realizacji celów strategicznych w perspektywie 5-letniego planu ekspansji – podkreśla.

Rośnie zysk grupy CCC
W zeszłym kwartale obrotowym koszty administracyjne i sprzedażowe grupy CCC zwiększyły się r/r znacznie słabiej od przychodów: o 7 proc. do 1,11 mld zł.
Na poziomie EBITDA marża poszła w górę z 15,7 do 16,7 proc., a zysk – z 407 do 481 mln zł, zaś na poziomie operacyjnym nastąpił wzrost z 10,1 do 10,9 proc. i z 263 do 313 mln.
– Wyniki Grupy CCC po raz kolejny pokazują, że mamy bardzo silny i odporny model biznesowy. Pomimo niesprzyjającej handlu obuwiem pogody, które stanowi 70 proc. naszego biznesu, i przy bardzo wysokim tempie ekspansji oraz związanymi z nią kosztami, Grupa osiąga rekordowy poziom EBITDA i poprawia rentowność – komentuje Dariusz Miłek.
– Na szczególną uwagę zasługuje szyld CCC, który wykazał podobną rok do roku rentowność EBITDA na poziomie 24 proc. - niespotykanym w branży obuwniczej na świecie. Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo – aż o 7 p.p. do 10 proc. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej - chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy – zaznacza.

Dołącz do dyskusji: Marne lato nie zatrzymało grupy CCC. Ta sieć sklepów urosła najmocniej