Żabki Nano wciąż nierentowne
Sieć sklepów autonomicznych Żabka Nano w 2024 roku nadal nie była rentowna – wynika ze sprawozdania finansowego spółki. Należąca do Grupy Żabka sumbarka sklepów wypracowała w ubiegłym roku 32,6 mln zł przychodu.

Sieć bezobsługowych sklepów Żabka Nano rozwija się od 2021 roku. Wykorzystuje technologię opartą o AI, powstałą dzięki współpracy Żabki Future z amerykańską firmą technologiczną AiFi. Koncept bezobsługowej Żabki został stworzony w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future. Obecnie w Polsce działa ok. 50 Żabek Nano.
Zobacz: Żabka tnie usługi. Z czego już nie skorzystamy?
Wyniki Żabki Nano
Jak wynika ze sprawozdania finansowego Żabki Nano, sieć w 2024 roku osiągnęła 32,6 mln zł przychodu, w porównaniu z 25,7 mln rok wcześniej. To oznacza wzrost o 27,1 proc.
Strata z działalności operacyjnej wyniosła 1,3 mln zł wobec 5,2 mln rok wcześniej. Strata netto z działalności kontynuowanej to z kolei 1,8 mln zł wobec 6,9 mln zł. Aktywa spadły z 6,1 do 4,2 mln zł.
Rok do roku przychody ze sprzedaży detalicznej wzrosły o 33,2 proc.
“Spółka rozwija się jako operator sklepów autonomicznych i autonomicznych automatów sprzedażowych w ramach Grupy Żabka. Spółka osiągnęła zakładane cele w 2024 roku poprzez budowę największej sieci sprzedaży w formacie autonomicznym w Europie i kontynuuje rozwój sieci sprzedaży i rozwój technologii” – napisano w podsumowaniu sprawozdania.
Żabka Nano chce zachęcać klientów do nowych sposobów kupowania
W zeszłym roku Żabka Nano zatrudniała w sumie 68 osób.
W części poświęconej planom rozwoju napisano z kolei: „Spółka planuje zwiększać liczbę lokalizacji, w których jest dostępna dla klientów poprzez nowe formaty, które do tej pory nie istniały w Grupie Żabka”.
Zobacz: Żabka Nano prezentowana na prestiżowej konferencji w Nowym Jorku
„Celem Spółki jest wzrost sprzedaży i świadomości konsumenckiej ze szczególnym skupieniem na transformacji postrzegania nowych technologii, dostępności sklepów oraz świadomości ich działania. Nadrzędnym celem jest zachęcenie konsumentów do nowego sposobu robienia zakupów i dalsza adaptacja nowego formatu” – podsumowano w sprawozdaniu.
Dołącz do dyskusji: Żabki Nano wciąż nierentowne