Krajowy Instytut Mediów, podlegający przewodniczącemu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, spodziewa się, że jego tegoroczne przychody polecą w dół o 99 proc. Tymczasem w 2024 roku KIM wypracował 40 mln zł wpływów (rekordowo dużo w swojej 4-letniej historii) i 2,4 mln zł zysku netto.
Donald Tusk powołał rzecznika rządu. Został nim minister ds. Unii Europejskiej Adam Szłapka. O ocenę tej nominacji zapytaliśmy Pawła Prusa, eksperta komunikacji, badacza rynku mediów oraz infosfery, założyciela Instytutu Zamenhofa. Zwrócił on uwagę również na inny aspekt tej nominacji - całościową strategię komunikacji rządu, z którą będzie musiał mierzyć się Adam Szłapka.
Tegoroczne wiosenne ramówki w większości dobiegły końca. Mimo iż w ofercie tzw. wielkiej czwórki wielkich zaskoczeń nie było, to statystyczny Polak i tak spędził przed szklanym ekranem nieco więcej czasu niż rok temu. Nie przesądziły o tym jednak ani elektryzujące nowości, ani wyczekiwane reaktywacje. Największym wygranym tej wiosny były kanały newsowe, a telewizja odkryła nowy „format sukcesu” – wskazują znawcy telewizyjnego rynku. Jaki?
Zakończył się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025, w ramach którego McCann Poland i Mastercard zdobyli dwa Srebrne Lwy za kampanię „Public Money ATM”. Zespół agencji i klienta zdobył łącznie osiem nominacji za dwa różne projekty – „Public Money ATM” i „Inclusive by Design”.
Hubert Radke, który w Canal+ Sport od 2007 roku komentował głównie mecze koszykówki kończy współpracę ze stacją.
Akcjonariusze firmy gamingowej CD Projekt zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku wypłaci 99,91 mln zł dywidendy, równo po złotówkę na akcję. Ponadto spółka skupi do 90 tys.9 swoich walorów na potrzeby programu motywacyjnego dla menedżerów.
Telewizja wPolsce24 (Fratria) rozpoczęła największą zbiórkę pieniędzy w swojej historii. Chce pozyskać 1 mln zł na studio. Stacja planuje oszklić taras przylegający do budynku, w którym wynajmuje piętro. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że wPolsce24 planuje ruszyć z budową do końca roku.
Robert Kubica zwyciężył w wyścigu LE Mans. Nadal współpracuje z marką Orlen, a dyrektor wykonawcza firmy ds. sponsoringu Lidia Kałucka tłumaczy nam, jak zamierzają wykorzystać sukces kierowcy i co z ich dalszą współpracą.
Po roku pracy z TVP Info pożegnał się dziennikarz Krzysztof Jabłonowski. Wcześniej był związany m.in. z TVN24 i Nowa TV.
W maju tytuł najbardziej angażującego profilu na TikToku zgarnęło OficjalneZero – wynika z najnowszej analizy firmy Sotrender. Polsat zdeklasował wszystkich liczbą opublikowanych postów, zaś najbardziej angażował film opublikowany przez TTV.
W maju tego roku zdecydowana większość kanałów informacyjnych notowała wzrosty oglądalności. Powód jest oczywisty – kampania wyborcza i wybory prezydenckie. Z ciekawych zmian to kanał wPolsce24 ma już wyższą widownię niż należące do Grupy Polsat Plus Wydarzenia 24.
W dobie rosnących trudności ekonomicznych konsumenci na całym świecie coraz bardziej stawiają na zaspokajanie swoich własnych potrzeb kosztem wspólnoty – wynika ze specjalnej edycji raportu agencji Edelman „Brand Trust, From We to Me”. Badani wybierają marki lokalne, którym bardziej ufają, i oczekują od nich nie tylko jakości produktów, ale także wsparcia, odpowiedzialności społecznej oraz transparentności.
Producent filmowo-serialowy Telemark, który w ostatnich latach zrealizował m.in. seriale „Projekt UFO”, „Heweliusz” i „Udar”, w 2024 roku zwiększył przychody o ponad połowę, zarabiając na czysto 1,8 mln zł.
W 2024 roku spółka Porozumienie Radiowe Plus, współwłaściciel Radia Plus, wypracował wzrost przychodów o ponad 15 proc., zarabiając na czysto ponad dwa razy więcej niż przed rokiem.
Kamila Dorbach została powołana przez ministrę kultury i dziedzictwa narodowego Hannę Wróblewską na stanowisko dyrektorki Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej - poinformowało w poniedziałek MKiDN. Pięcioletnia kadencja nowej dyrektorki rozpocznie się 24 czerwca.
W czerwcu Komisja Europejska miała finiszować prace nad przepisami wymierzonymi w tzw. greenwashing, ale ostatecznie urzędnicy z Brukseli wycofują się z prac nad projektem regulującym oświadczenia środowiskowe firm. “Potrzebujemy regulacji, które są jasne, proporcjonalne i oparte na dowodach” – skomentowała w sieci czeska europosłanka, której frakcja postulowała zarzucenie prac nad dyrektywą.
Ruszył nabór uczestników do programu „Idź na całość”, który jesienią trafi na antenę kanału TTV. Casting do reaktywowanego po latach teleturnieju realizuje firma Well well Productions.
Marka piwa Lech (Kompania Piwowarska), sponsor projektu Enklawa przedstawia jego drugą odsłonę. Po inauguracyjnym koncercie Sobla, na YouTube premierę ma nagranie występu Kayah. Ikona polskiej sceny muzycznej zaśpiewała boso, w kameralnej formule jam session, na warszawskim ogródku działkowym.
Eugeniusz Diaczkow, prezenter kanału informacyjnego Wydarzenia 24 (Grupa Polsat Plus) rozpoczął współpracę z Polskim Radiem dla Ukrainy – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarz jest jednym z prowadzących programu publicystycznego „Temat dnia”.
W cenniku TVN na lipiec najdrożej wyceniono spoty przy serwisie informacyjnym “Fakty” – na ponad 50 tys. zł.