Ministerstwo Cyfryzacji podało w piątek, że Polska wspólnie z Estonią, Litwą i Łotwą wraz z konsorcjum prywatnych przedsiębiorców oraz instytutów badawczych złożyła do Komisji Europejskiej wniosek dotyczący budowy GigaFabryki Sztucznej Inteligencji. Budżet projektu to 3 mld euro, wśród polskich podmiotów w konsorcjum są Allegro, Orange Polska, Wirtualna Polska i NASK.
Rzecznikiem prasowym rządu Donalda Tuska będzie Adam Szłapka, poseł Koalicji Obywatelskiej obecnie pełniący funkcję ministra do spraw Unii Europejskiej.
Prezydent USA Donald Trump podpisał w czwartek rozporządzenie wstrzymujące przez kolejne 90 dni egzekwowanie ustawy o zakazie TikToka, by dać firmie i Chinom dodatkowy czas na zgodę na przejęcie jej przez amerykańskiego właściciela. To już trzecia taka decyzja prezydenta.
Warner Bros. Discovery pozyskało prawa do nowego drużynowego turnieju tenisowego z udziałem gwiazd tenisa z minionych lat na czele z Dominikiem Thiemem. Każdy mecz turnieju Legends Team Cup, którego pierwsza runda rozpocznie się 14 sierpnia, transmitowany będzie na platformach WBD - HBO Max i Discovery+.
Po ponad 25 latach przerwy telenowela „Sobota w Bytkowie” wróciła na antenę TVP3 Katowice. Bijący rekordy oglądalności w latach 90. serial w języku śląskim, będzie powtarzany przez całe lato. Włodarze regionalnego ośrodka TVP zastanawiają się, czy serial sprzed lat trafi dziś do młodej widowni.
Coraz więcej serwisów społecznościowych rezygnuje ze wspierania postów zawierających linki do zewnętrznych stron. Kolejny krok w tym kierunku uczyniła Meta, która zaczęła podpowiadać swoim użytkownikom, gdzie jest miejsce linków w postach. Taką samą sugestię parę miesięcy temu przedstawił LinkedIn.
Spółka e-Kiosk, należąca do Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wykryła, że wskutek błędnego algorytmu zawyżyła o ponad 17 mln zł saldo rozliczeń międzyokresowych. W konsekwencji znacząco zawyżone zostały wyniki finansowe całej grupy kapitałowej Gremi Media za lata 2019–2024. Firma zapowiada, że skoryguje swój raport za ub.r.
Agencja DDB Warszawa zdobyła Złotego Lwa za kampanię dla McDonald's Polska, a McCann Poland - Srebrnego Lwa za aktywację dla Mastercard na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Polskie agencje mają łącznie na koncie 6 nagród.
Wizz Air ściśle współpracuje z właściwymi organami - poinformowała w piątek PAP firma, odnosząc się do postępowania wyjaśniającego UOKiK ws. sposobu mierzenia bagaży pasażerów i naliczania opłat za zbyt duże. Linia dodała, że nie może komentować szczegółów postępowania.
Po dwóch miesiącach intensywnych działań reklamowych w systemie Meta, Temu Poland zdecydowało się zmniejszyć liczbę swoich reklam o 49 proc. w maju – wynika z najnowszego raportu AdTrends firmy Sotrender. Pozwoliło to innym markom zająć miejsca na podium wśród najszybciej rosnących profili. Na czoło wysunęły się Magiczne Ogrody, Shein i Naoko.
Spółka Pro Media wydająca „Nową Trybunę Opolską” (jej większościowym udziałowcem jest Polska Press) w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o prawie jedną czwartą, ale dzięki dużemu wzrostowi wyceny posiadanej nieruchomości wypracowała spory zysk.
20 czerwca, z okazji Światowego Dnia Uchodźców, już po raz czwarty ukaże się "Gazeta Uchodźców". Wydanie specjalne "Gazety Wyborczej" odda głos uchodźcom oraz migrantom, by opowiedziały o Polsce, swoich ojczyznach i świecie ze swojej perspektywy.
Stacja TVP Sport poinformowała, że pokaże zaplanowane na 4-5 lipca zawody darta Superbet Poland Darts Masters. Dyscyplina ta wraca na publiczną antenę po trzech latach przerwy.
Damian Duczek rozstaje się z Kanałem Zero. Od 15 miesięcy odpowiadał za social media projektu Krzysztofa Stanowskiego. We wpisie na Linkedin tłumaczy, skąd taka decyzja.
Średnio 226 tys. widzów śledziło tej wiosny talk-show „Mówię Wam” w TVN7 – wynika z danych Nielsena. Program prowadzony przez Mateusza Hładkiego wróci na antenę pod koniec sierpnia.
Telewizja Polska startuje z kampanią „Wszystkie gramy do jednej bramki”, nawiązującą do Euro 2025 Kobiet. Piłkarska reprezentacja Polski kobiet w lipcu, po raz pierwszy w historii, wystąpi w mistrzostwach Europy. Telewizja Polska pozyskała wyłączne prawa do transmisji Euro 2025. Nadawca publiczny pokaże wszystkie mecze turnieju, rozgrywanego w dniach 2–27 lipca w Szwajcarii.
Od 18 do 25 czerwca w Pucku odbywają się Mistrzostwa Europy ILCA 4. Ponad 400 zawodników z całego kontynentu zmierzy się w najliczniejszej klasie regatowej świata. Radio Nowy Świat objęło patronat medialny nad tym wydarzeniem i będzie nadawać w sobotę dwie audycje z mariny w Pucku.
Marka telekomunikacyjna Plush (Polkomtel) wraca z reklamą telewizyjną. Promuje się spotem, którego akcja dzieje się na planie teleturnieju “Awantura o kasę” w Polsacie prowadzonego przez Krzysztofa Ibisza.
Polskie Radio przegrało proces z Fundacją Otwarty Dialog (FOD) za serię szkalujących materiałów w latach rządów Zjednoczonej Prawicy. Sąd nakazał nadawcy przeprosiny i wypłatę 200 tys. zł odszkodowania. Polskie Radio złożyło apelację.
Marka DrWitt, wchodząca w skład Grupy Maspex, dołącza do grona sponsorów Superpucharu Polski w piłce ręcznej. Logo marki pojawi się na bandach LED wokół boiska, naklejkach umieszczonych na parkiecie, ściankach do wywiadów, w strefie mixed-zone, citylightach, stronie internetowej wydarzenia oraz innych materiałach promocyjnych.