Dziennik Polska Press bez jednej czwartej przychodów. Zysk wzrósł, bo podrożała nieruchomość
Spółka Pro Media wydająca „Nową Trybunę Opolską” (jej większościowym udziałowcem jest Polska Press) w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o prawie jedną czwartą, ale dzięki dużemu wzrostowi wyceny posiadanej nieruchomości wypracowała spory zysk.
Pro Media osiągnęła w 2024 roku 8,55 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 11,12 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 23,1 proc. Przychody ze sprzedaży „Nowej Trybuny Opolskiej” poszły w dół z 2,29 do 1,68 mln zł, a w publikacji reklam w wersji drukowanej i serwisie internetowym dziennika – z 6,78 do 4,77 mln.
Natomiast wpływy z obszaru plebiscytów podskoczyły z 496 do 875 tys. zł, a te z usług sklasyfikowanych jako pozostałe zmalały z 1,45 do 1,21 mln zł. – Trendy rynkowe w 2024 roku w zakresie sprzedaży prasy nie zmieniły się: nadal spadały przychody z gazet będące pochodną malejącej sprzedaży egzemplarzowej. Istotnie natomiast zmieniły się trendy rynkowe w zakresie reklamy online z uwagi na zmiany algorytmów przez big techy – opisano w sprawozdaniu Pro Media.
Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Nowej Trybuny Opolskiej” wynosiła 2 263 egz., o 23,31 proc. mniej niż rok wcześniej.
Wydawca dziennika ograniczył koszty operacyjne z 9,82 do 9,21 mln zł, głównie dzięki spadkowi wydatków na usługi obce z 5,15 do 4,62 mln oraz na amortyzację z 631 do 424 tys. Natomiast nakłady na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze zwiększyły się z 3,32 do 3,5 mln zł. Na koniec 2024 roku spółka zatrudniała 47 pracowników etatowych, wobec 45 rok wcześniej.

Nieruchomość zdrożała o 4,5 mln zł
Stronę przychodową firmy podreperowało 4,48 mln zł pozostałych wpływów operacyjnych, z czego 4,45 mln to efekt przeszacowania wartości nieruchomości inwestycyjnej zgodnie z operatem szacunkowym. W sprawozdaniu spółki wskazano, że wynika to z przeprowadzonej przez rzeczoznawcę majątkowego, zgodnie z polityką rachunkowości, wyceny wartości godziwiej tej nieruchomości.
W efekcie zysk operacyjny Pro Media podskoczył z 1,22 do 3,73 mln zł, a zysk netto – z 928 tys. do 2,83 mln zł.
W spółce 53 proc. udziałów ma Polska Press, a pozostałe należą do Przedsiębiorstwa Związkowego „Solpress”. Wspólnicy zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto w całości zasili kapitał zapasowy firmy. Dzięki temu jej kapitały własne wzrosły z 10,22 do 12,36 mln zł.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Dziennik Polska Press bez jednej czwartej przychodów. Zysk wzrósł, bo podrożała nieruchomość