TikTok przyciąga Polaków na kilka godzin dłużej niż Facebook. Jest coraz bliżej Instagrama
Z Facebooka korzysta ok 85 proc. polskich internautów, natomiast na TikToku, mającym 10 mln użytkowników mniej, średni czas korzystania jest o ok. cztery godziny dłuższy. TikTok pod względem liczby odwiedzających zmniejszył stratę do Instagrama.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju 2025 roku Facebooka odwiedziło 25,54 mln polskich internautów, co dało 85,93 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 15 godzin, 59 minut i 38 sekund.
Facebook ma przewagę mniej więcej 10 mln użytkowników na dwoma kolejnymi platformami społecznościowymi. Instagram przyciągnął w maju 15,96 mln polskich użytkowników (co dało 53,69 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 godzin, 57 minut i 14 sekund, zaś TikTok – 15,49 mln internautów (52,12 proc. zasięgu), średnio na 19 godzin, 41 minut i 12 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Którym platformom społecznościowym ufamy? TikTok i Facebook na szarym końcu
Prawie trzy godziny na Snapchacie
Ranking zamyka trzecia w nim, po Facebooku i Instagramie, witryna należąca do Meta Platforms – Threads, która zanotowała u nas 2,57 mln użytkowników, 8,65 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Z kolei platformę X odwiedziło 8,49 mln internautów (28,56 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 38 minut i 28 sekund.
Zestawienie uzupełniają inne globalne platformy. Pinterest przyciągnął 6,76 mln polskich internautów (22,75 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 52 minuty i 26 sekund, a Snapchat – 5,33 mln użytkowników (17,93 proc. zasięgu), średnio na 2 godziny, 55 minut i 59 sekund.
Reddit zanotował 4,65 mln użytkowników, 26 minut i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 15,66 proc. zasięgu, zaś LinkedIn – 4,36 mln odwiedzających, 23 minut i 21 sekund średniego czasu oraz 14,67 proc. zasięgu. Natomiast blogi działające w domenie Blogspot odwiedziło 2,61 mln polskich internautów (8,78 proc. zasięgu), spędzając tam przeciętnie po 3 minuty i 27 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Już prawie 20 mln Polaków na Temu. Te serwisy i aplikacje odwiedzamy najczęściej

W porównaniu do kwietnia Facebook zyskał 203 tys. polskich użytkowników (0,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 65 minut i 38 sekund (7,3 proc.). Na Instagramie liczba internautów zwiększyła się o 67,1 tys. (0,4 proc.), a przeciętny czas korzystania o 23 minuty i 24 sekundy (7 proc.).
Do tej drugiej platformy pod względem zasięgu zbliżył się TikTok, osiągając wzrost liczby odwiedzających o 504 tys. (3,4 proc.) oraz średniego czasu korzystania o 29 minut i 3 sekundy (2,5 proc.).
Więcej Polaków na platformie X, spadki Pinteresta i Snapchata
Na platformie X przybyło aż 1,15 mln internautów (15,6 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego minimalnie zmalał – o 9 sekund, czyli 0,1 proc. Na Reddicie przy wzroście liczby użytkowników o 724,8 tys. (18,4 proc.) przeciętny czas skrócił się o 8 minut i 24 sekundy (24,2 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Facebook i YouTube najpopularniejszymi social mediami. A co z TikTokiem?
Pinterest zanotował spadek liczby odwiedzających o 261,9 tys. (3,7 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 3 minuty i 19 sekund (6,7 proc.), zaś Snapchat – spadek o 258,7 tys. użytkowników (4,6 proc.) oraz wzrost o 13 minut i 39 sekund (8,4 proc.) średniego czasu.
W obu statystykach zmalały wyniki dwóch platform. LinkedIn stracił 268,6 tys. użytkowników (5,8 proc.) i sekundę przeciętnego czasu korzystania (0,1 proc.), a Blogspot – 140,9 tys. odwiedzających (5,1 proc.) i 62 sekundy średniego czasu (23,1 proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: TikTok przyciąga Polaków na kilka godzin dłużej niż Facebook. Jest coraz bliżej Instagrama
I kolejny tekst z błędami.