W tym roku amerykańskie marki nie realizują już tyle działań z okazji Pride Month (Miesiąca Dumy) jak w poprzednich latach. Jak jest w Polsce? Nadal wiele marek jest obecnych np. przy warszawskiej Paradzie Równości, a społeczność LGBT+ niezmiennie wspierają np. TVN Warner Bros. Discovery, Kubota czy BNP Paribas. Jednak niektórych brandów, które kojarzyliśmy ze wsparciem dyskryminowanej cały czas w Polsce społeczności, faktycznie nie widać. – W 2025 roku mamy do czynienia z paradoksalną sytuacją – większa liczba firm deklaruje inkluzywność, ale mniejsza liczba decyduje się na publiczne działania w czasie Miesiąca Dumy – mówi nam ekspert Grzegorz Miecznikowski.
W związku z dużą liczbą nieprawdziwych informacji na temat abonamentu RTV w mediach, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przypomniała zasady dotyczące tunerów w samochodach. Regulator zauważył, że jedno gospodarstwo domowe płaci tylko raz, niezależnie od liczby posiadanych aut czy odbiorników.
17 czerwca 1985 roku w Stanach Zjednoczonych zadebiutował Discovery Channel. Polska wersja pojawiła się w 1996 roku jako kilkugodzinny blok programowy. Początkowo w stacji dominowały dokumenty, a od 2010 roku kanał stawia na formaty reality czy docutainment. W I kwartale 2025 roku zajął siódme miejsce wśród stacji dokumentalnych.
Od 1 lipca naziemna telewizja cyfrowa w standardzie DVB-T2 będzie dostępna w Sarajewie, Mostarze i Banja Luce. Bośnia i Hercegowina to ostatni kraj europejski, gdzie dostępny jest tylko analogowy przekaz naziemny. Kilkanaście lat po wyłączeniu analogu w Polsce, to się zmieni.
6 czerwca Canal+, Canal+ Cinéma, Canal+ Sport i Planète+ opuściły naziemną telewizję cyfrową we Francji. Maxime Saada, dyrektor generalny firmy poinformował, że przyniesie to jej 20 mln euro oszczędności rocznie.
Wśród platform społecznościowych Polacy największą nieufność deklarują wobec TikToka i Facebooka. Natomiast największym zaufaniem cieszy się YouTube – wynika z badania IBRIS.
Teleturniej „The Floor” śledziło w TVN średnio 1,3 miliona widzów – wynika z danych Nielsena. Finałowy odcinek, nadany w czwartek 12 maja, przyciągnął przed ekrany 1,59 mln osób, co było najwyższym wynikiem w trakcie pierwszej edycji wiosennej nowości TVN.
Od początku czerwca poszerzyło się grono gospodarzy programu “Pytanie dnia” w TVP1 i TVP Info. Poza dotychczasowymi prowadzącymi w ostatnich dniach program prowadzą także reporterzy programu "19.30" czy Tomasz Sekielski.
W zeszłym kwartale finansowym grupa kapitałowa CCC zwiększyła rok do roku przychody o 3,7 proc., a jej zyskowność wzrosła m.in. dzięki ograniczeniu wydatków na reklamy i IT. Mocno w górę poszła rentowność sieci eubowie i Modivo.
Robert Lewandowski został ambasadorem reklamowym okularów Boss Eyewear (produkowanych przez firmę Safilo). Współpraca dotyczy czterech państw.
Takiego tygodnia w historii reprezentacji Polski w piłce nożnej chyba jeszcze nie było. Najpierw trener odebrał opaskę kapitańską Robertowi Lewandowskiemu, potem przegraliśmy mecz, w którym w ogóle nie zagrał nowy kapitan, a dwa dni później Michał Probierz zrezygnował z funkcji selekcjonera. – Dymisja trenera to najlepsze, co mogło się naszej kadrze przydarzyć, bo atmosfera wokół reprezentacji i jej wizerunek są już bliskie dna – uważa Aleksandra Marciniak.
W dalszej perspektywie Orange Polska zamierza wycofać się z oferowania pakietów telewizyjnych drogą satelitarną. – Docelowo planujemy rezygnację z satelity, ale nie ma jeszcze konkretnej daty, na pewno nie będzie to w tym roku – informuje Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy firmy.
Prokuratura cały czas zajmuje się sprawą rzekomego zatrudnienia aktorki Beaty Fido w Telewizji Polskiej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Domniemana szkoda, która miałaby zostać wyrządzona TVP, szacowana jest na 1,5 mln zł.
Jedną z branż z największymi zasięgami w grupie wiekowej 13 – 24 w social mediach była bankowość, na czele z ING Bankiem Śląskim. Z kolei chińska platforma Shein wykazywała duże zainteresowanie najmłodszymi odbiorcami, ale, co ciekawe, równie wysokie osobami 55+ – wynika z analizy firmy Sotrender.
Canal+ zaktualizuje swoją aplikację streamingową. Największe zmiany będą dotyczyć odtwarzacza wideo na telefonach i tabletach. – Aktualizacja obejmie również polskich użytkowników aplikacji Canal+ – informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska. Nie zdradza jednak kiedy to nastąpi.
Latem planowane są zdjęcia do drugiego sezonu serialu „Pan Mama”. Będzie to kontynuacja perypetii Sylwestra Dzika, samotnego ojca trojga dzieci, który stara się sprostać wyzwaniom rodzicielstwa w pojedynkę.
Na antenie Republiki wyświetlany jest ticker „Afera taśmowa 2.0. Start poniedziałek 20:20”. Dlaczego stacja czeka aż cztery dni na ujawnienie rzekomo sensacyjnych materiałów? – Nie tyle czekamy, ile żeśmy przygotowywali te materiały. Pozyskujemy je i sprawdzamy. Zdecydowaliśmy się je opublikować w najszybszym możliwym terminie, a nawet przyspieszyć publikację – mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, prezes Republiki.
Teleturniej „Milionerzy” emitowany przez TVN w nowym, weekendowym paśmie emisji ogląda średnio 807 tys. widzów – wynika z danych Nielsena. Jak dotąd po trzech tygodniach emisji najwięcej widzów przyciągnęła premiera. Po zakończeniu emisji w TVN “Milionerzy” trafią do Polsatu, który już szuka uczestników do nowej serii.
Firma reklamy zewnętrznej AMS z początkiem lipca br. zmienia strukturę pionu marketingu i sprzedaży, która będzie lepiej dostosowana do aktualnych realiów rynkowych.
Wirtualna Polska wprowadza na rynek produkt reklamowy WP Booster CDC. To zaawansowane narzędzie stworzone z myślą o precyzyjnym docieraniu do użytkowników z realnym zamiarem zakupowym, w odpowiednim miejscu, czasie i kontekście.