Amerykańcy wydawcy notują duże spadki ruchu przez rozwój asystentów AI i AI-owe zmiany w wyszukiwarce Google. Alarmujących doniesień zza oceanu niespecjalnie chcą komentować najwięksi wydawcy w Polsce, chociaż niektórzy zauważają problem. – Wydawcy w Polsce mocno poszli za treściami, a nie danymi użytkowników – uważa ekspert Paweł Nowacki.
Polscy piłkarze nie chcieli rozmawiać z mediami w mix zonie po przegranej z Finlandią 1:2. Z jednej strony można to zrozumieć, bo sportowiec po przegranej ma prawo nie czuć się na siłach na podobne aktywności. Z drugiej jednak historia polskiej piłki jest pełna podobnych reakcji. A kibice i sponsorzy patrzą i wyciągają wnioski.
Jovan Protić, ustępujący wiceprezes Ringier Axel Springer Polska, został wybrany na prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska w kadencji 2025-2027. Do zarządu weszli też przedstawiciele firm Warner Bros. Discovery, Nestle, TikTok, IF Nation, L’Oréal, Publicis, Havas,
Nie będzie kolejny sezonu programu “Warsaw Shore”. Stacja MTV Polska zdecydowała się bowiem zakończyć realizację kultowego reality-show. Dotąd zrealizowano 22. edycje - ostatnia jednak nie została wyemitowana, bo po zakończeniu zdjęć zmarł jej uczestnik.
Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski, lekkoatleta i chodziarz został ambasadorem agencji mediowej OMD Poland. Nowym motto firmy brzmi "Krok więcej".
Osobom, które oglądały mecz Finlandia-Polska za pośrednictwem serwisów streamingowych Canal+ i Polsat Box Go, pod koniec spotkania wyświetlił się komunikat o ograniczeniach licencyjnych. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska tłumaczy to w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przerwą w grze i ograniczeniami licencyjnymi TVP.
W maju 2025 roku dziesięć najpopularniejszych serwisów informacyjno-publicystycznych miało prawie jedną czwartą użytkowników więcej niż przed miesiącem. Wzrosty o ponad 30 proc. osiągnęły portale TVN24, „Gazety Wyborczej”, RMF24 i Goniec.pl, zaś liderujący Onet zwiększył przewagę zasięgową nad WP.pl.
Chociaż nadal istnieją obawy dotyczące roli generatywnej sztucznej inteligencji w marketingu, 83 proc. dyrektorów ds. marketingu wyraziło optymizm co do tej technologii, co stanowi wzrost o pięć punktów procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim – wynika z raportu Boston Consulting Group (BCG). Chcą w nią zainwestować co najmniej 10 mln dolarów w ciągu najbliższych trzech lat.
Od tygodnia Patrycja Stockinger pojawia się wśród prowadzących serwisy w programie „Wstajesz i wiesz” w TVN24. Wcześniej dziennikarka była związana głównie z anteną TTV.
Z początkiem czerwca ruszyły poszukiwania uczestników do nowego programu „Poukładani”. To drugi format z udziałem Agnieszki Witkowskiej, Architektki Porządku, realizowany na zlecenie stacji TVN.
Od 1 czerwca Mariusz Marszałkowski został mianowany zastępcą redaktora naczelnego Defence24.pl. W nowej roli będzie odpowiadał za rozwój treści informacyjnych i wsparcie procesu redakcyjnego oraz koordynacje bieżącej pracy redakcji.
Paramount Global, który jest właścicielem takich kanałów jak Paramount Network, MTV, Comedy Central czy współwłaścicielem serwisu streamingowego SkyShowtime, rozpoczął ostatni etap redukcji zatrudnienia. Według Reutersa, pracę ma stracić 3,5 proc. personelu w Stanach Zjednoczonych. Zwolnienia są też możliwe na innych rynkach.
Janusz Omyliński dołączył do Polska Press Grupy. Niedawno podawaliśmy, że rozstał się z Grupą naTemat.pl. Będzie zajmował podobne stanowisko w nowym miejscu pracy.
Donald Trump zasugerował ponowne przedłużenie terminu wejścia w życie ustawy, która w praktyce wyklucza TikToka z amerykańskiego rynku. Polityk od początku swojej kadencji odwleka ostateczną decyzję na temat popularnej chińskiej aplikacji, z której korzysta 100 mln Amerykanów. Do tej pory nie sprzedano lokalnej części aktywów TikToka firmie z USA, co pozwoliłoby uniknąć banicji.
Wydawnictwo Condé Nast mianowało Marka Guiducciego globalnym dyrektorem wydawniczym “Vanity Fair”. Stanowisko to obejmie 30 czerwca br. Zastąpi Radhikę Jones, która kierowała magazynem przez siedem lat.
Sień kin Helios rozpoczyna współpracę strategiczną z IMAX. W ramach tego partnerstwa w wybranych kinach Helios powstaną sale w formacie IMAX Experience. Pierwsze dwie sale IMAX zostaną otwarte w kinach Agory w Gdyni oraz w Szczecinie.
Marka herbat Lipton rozpoczęła współpracę z dwiema popularnymi influencerkami: Wersow (Weroniką Sową) oraz Faustyną Fugińską. Obie współtworzą i promują limitowaną linię czarnych herbat inspirowanych ich ulubionymi smakami i stylami życia.
Kampania „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level” Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse.
Średnio 4,23 mln widzów obejrzało w kanałach Telewizji Polskiej mecz Finlandia - Polska rozegrany we wtorek 10 czerwca w ramach eliminacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2026. Jest to rekordowy wynik oglądalności w telewizji w tym roku. Zapewne nie bez wpływu na to miało zamieszanie wokół kadry narodowej. Samo spotkanie zostało przerwane z powodu zasłabnięcia kibica.
Katarzyna Ramotowska, redaktor naczelna kanału TVN24 BiS, odchodzi z TVN Warner Bros. Discovery – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z firmą związana była 21 lat. – Naszedł dla mnie moment, by nieco zwolnić tempo i otworzyć się na nowe wyzwania oraz inne formy rozwoju zawodowego i osobistego – napisała w mailu skierowanym do dziennikarzy stacji, do którego dotarliśmy.