Prezes Zarządu, Klient, Dyrektor Marketingu, Agencja, FIRMA, PRODUKT czy znaczek ®. Takie językowe “kwiatki” widujemy codziennie. Tak, to błąd – niepoprawna pisownia wielkich liter. W agencjach reklamowych, mediowych czy PR, a także u PR-owców wielu firm to nagminna praktyka. Czym podyktowana? Głównie chęcią okazania szacunku klientom i podkreślenia wagi tego, o kim piszą. Ale ci klienci – jak się okazuje – wcale nie chcą być klientami przez duże K.
Dziś będzie o rzecznikach prasowych. Ale zacznę od głębokich wyrazów współczucia dla osoby, która jeszcze rzecznikiem nie jest, ale – wiele na to wskazuje – wkrótce nim zostanie. Myślę tu o rzeczniku rządu.
Jovan Protić odchodzi ze stanowiska wiceprezesa Ringier Axel Springer Polska. Z wydawcą Onetu związany był przez ostatnie 9 lat. Pozostaje jednak w strukturach grupy Axel Springer, współwłaściciela RASP. Protić obejmie stanowisko managing directora idealo, jednej z największych firm e-commerce w Europie, która mieści się w Berlinie.
Agencja WPP Media (d. GroupM) obniża prognozę globalnego wzrostu przychodów reklamowych w 2025 r. z 7,7 proc. do 6 proc. z powodu obaw związanych z polityką handlową w USA i presji deglobalizacji. Reklama internetowa ma stanowić 73,2 proc. globalnych przychodów z całego rynku w 2025 roku.
Od 1 kwietnia czytelnicy tygodnika “Nie” (Urma) mieli zyskać dostęp do płatnego serwisu internetowego z aktualnymi oraz archiwalnymi wydania pisma. Do dzisiaj serwisu nie uruchomiono, a teraz nie działa w ogóle strona WWW tygodnika. Jak informuje Wirtualnemedia.pl Agnieszka Wołk-Łaniewska, redaktor naczelna “Nie”, przyczyny opóźnień leżą po stronie podwykonawcy.
Pod koniec grudnia wygasną koncesje naziemne Metro i Zoom TV. Jak okazuje się, obie stacje telewizyjne mają już koncesje satelitarne, ale niebawem upłyną terminy, w których ich nadawcy powinni złożyć wnioski o ich przedłużenie. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, na razie TVN Warner Bros. Discovery i Grupa Kino Polska tego nie uczyniły.
Na Netfliksa nadal przypada ok. 45 proc. łącznego czasu korzystania przez polskich internautów z serwisów streamingowych wideo. Pilot WP wyprzedziił Polsat Box Go, spore wzrosty osiągneły też Max i Prime Video, za to zmalała odwiedzalność Disney+.
Maciej Łuczak dołączy do redakcji Canal+ Sport - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ostatnio miał okazję współpracować z Viaplay. Platforma sytreamingowa opuszcza nasz rynek.
Audycja „Zaułki historii” prowadzona przez Wacława Holewińskiego wróci na antenę radiowej Dwójki w letniej ramówce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ostatnio emitowano ją w grudniu.
Jeśli pogodna ponownie nie pokrzyżuje astronautom planów, w środę 11 czerwca o godz. 14.00 polskiego czasu rakieta Falcon 9 z Polakiem Sławoszem Uznańskim-Wiśniewskiem na pokładzie, wyruszy na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Gdzie będzie można zobaczyć transmisję tego wydarzenia?
Mateusz Marchwicki, który niedawno rozstał się z TVN24 dołączył do stacji TVP3 Warszawa jako reporter. Wcześniej podobną drogę wybrał Piotr Sawicki.
Powstał Gartner’s Partners - międzynarodowy alians firm PR skupiających się na doradztwie strategicznym oraz zarządzaniu reputacją organizacji klientów. Polskę reprezentuje w nim Be Communications.
W ostatni weekend czerwca Polsat pokaże Festiwal Piękna 2025 w Nowym Sączu. Stacja będzie transmitować dwie gale konkursów piękności: Miss Supranational 2025 i Miss Polski 2025, zabraknie zaś wyboru Mistera. Festiwal Piękna uświetnią muzyczne gwiazdy takie jak: Roxie, Natalia Nykiel i Justyna Steczkowska.
Najlepsi zawodnicy i zawodniczki świata odwiedzają niemal każdy zakątek globu, od Ameryki Północnej i Południowej, przez Europę, aż po daleką Azję. Jeden z turniejów interkontynentalnych siatkarzy odbędzie się w Gdańsku (16 - 20 lipca), natomiast gospodarzem turnieju finałowego siatkarek (23 – 27 lipca) będzie Łódź. Polacy i Polki rok temu wywalczyli w Lidze Narodów brąz i w bieżącym sezonie także będą liczyli się w walce o medale.
Produkująca słodycze firma Mars (należą do niej takie marki, jak Snickers, Twix, Mars) zakończyła przetarg na globalną obsługę mediową. Wybrała do współpracy Publicis Groupe.
10 czerwca w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji odbyło się spotkanie przewodniczącego Macieja Świrskiego i członków KRRiT z szefową albańskiego regulatora rynku mediów (AMA) Armelą Krasniqi. Rozmowa dotyczyła m.in. wolności słowa.
Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) ruszyła z przetargiem na agencję PR, która wspierać będzie zespół komunikacji – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obecnie dla sieci pracuje agencja Burson.
Wystartowała nowa, letnia kampania RMF FM, lidera polskiego rynku radiowego. W „RMF FM Najlepsza Muzyka – Daj Głośniej!” tym razem zobaczyć można gwiazdy młodego pokolenia stacji: Olę Filipek, Mateusza Opyrchała i Pawła Jawora. Kampania potrwa do końca lipca.
Polskie Linie Lotnicze ruszyły z przetargiem, w którym wybiorą “pomocniczą” agencję reklamową do współpracy z ich agencją strategiczną.
Ponad 55 milionów otworów wykorzystano na rynku w minionym roku, a wynagrodzenia trafiły do ponad 212 tysięcy uprawnionych. To też przełożyło się na rekordową kwotę, która została wypłacona twórcom oraz artystom. Dynamicznie rosną przychody z internetu, jednak w opinii ZAiKS powinny one być jeszcze wyższe.