Jak technologia zmienia media i reklamę? Za nami kolejna edycja BRAND NEW(S)
Czy streaming zabija telewizję? Czy AI pogrzebie to, czego nie zdołały jeszcze zabić algorytmy w dziennikarstwie? Ile za kampanię otrzymują influencerzy? To niektóre tematy, które poruszyliśmy w czasie kolejnej edycji konferencji "BRAND NEW(S) “Technologiczna rewolucja w mediach”. Naszymi gośćmi w sześciu debatach było 23 panelistów, a ich dyskusjom przysłuchiwało się 250 uczestników.
Wydarzenie rozpoczęło się od panelu "Wideo w czasach streamingowej rewolucji", który prowadził Patryk Pallus, redaktor naczelny Wirtualnemedia.pl. – Streaming nie zabija telewizji, lecz z nią współistnieje, tworząc jeden spójny ekosystem treści – mówili goście panelu. W czasie dyskusji była też mowa o tym, jaki potencjał mają kanały FAST? Dlaczego Viaplayowi nie udało się w Polsce? Czemu spada liczba klientów telewizji satelitarnej? Czy YouTube jest zagrożeniem dla innych serwisów streamingowych?
W debacie wzięli udział Artur Dominiak (dyrektor Departamentu Usług dla Domu w Play), Joanna Kopeć (EMEA Insight Lead w Nielsen), Katarzyna Drogowska (Head of Product Player and Editorial Team w Warner Bros Discovery) oraz Magda Plichta-Kaput (Digital Product Director w Canal+ Polska). Zapis dyskusji można znaleźć tutaj.
Panel „Influencer marketing na zakręcie” skoncentrował się na ewolucji i profesjonalizacji wymienionej w nazwie gałęzi marketingu.
W debacie prowadzonej przez Justynę Dąbrowską-Cydzik udział wzięli Katarzyna Chocyk (Head of Marketing w Lifetube), Karina Hertel (partnerka zarządzająca w Brandlift), Marek Myślicki (prezes Stowarzyszenia Profesjonalistów Influencer Marketingu oraz wiceprezes w Generation9), Łukasz Wysocki (vice president partnerships CEE w Tivio Studio).

Uczestnicy przyznali, że branża zmienia podejście do twórców z intuicyjnego na oparte na zaawansowanej analityce danych. Paneliści debatowali też nad paradoksem niskiego zaufania społecznego do influencerów w obliczu ogromnych budżetów marketingowych kierowanych w ich stronę. Zwracano uwagę na obecną sytuację rynku - choć obecnie jest mocno rozdrobniony, to zmierza w kierunku konsolidacji i specjalizacji. W debacie nie zabrakło też kwot, jakie za współprace inkasują dziś topowi influencerzy. Relacje z debaty znajdziecie tutaj.
W dyskusji „Jak złapać uwagę użytkownika reklamą wideo”, moderowanej przez Tomasza Wojtasa, Anna Kuropatwa z Havas Media Network, Anna Gruszka z AdQuery, Magda Patorska z Adform, Rafał Klara z Re58 oraz Adam Krajewski z New Age Media rozmawiali o tym, jak reklamy wideo wyszły poza linearną telewizję i tradycyjny internet.

Uczestnicy dyskusji zwrócili uwagę, że wideo jest już obecne w tak wielu kanałach komunikacji, z odmiennymi parametrami oglądalności, że wyzwaniem dla branży marketingowej staje się mierzenie kampanii, porównywanie wyników w różnych mediach, a także brand safety. Bo jak zestawić ze sobą efekty 5-sekundowej reklamy na TikTioku i 45-sekundowego spotu w kinie? Na ile rozwiązaniem mogą być nowe opcje technologiczne, napędzane rozwojem sztucznej inteligencji? Więcej w naszej relacji.
W panelu poświęconym dezinformacji, moderowanym przez Justynę Dąbrowską-Cydzik, udział wzięli Anna Wittenberg z WNP.pl, Monika Blandyna Lewkowicz z Polskiej Agencji Prasowej oraz Marcel Kiełtyka, członek zarządu Stowarzyszenia Demagog.
Uczestnicy wskazali na niepokojącą w mediach tendencję – braku odpowiedniej weryfikacji źródeł informacji przez dziennikarzy (zwłaszcza pochodzących z platform społecznościowych). Goście panelu zgodnie wskazali krytyczne myślenie i edukację medialną jako kluczowe narzędzia w przeciwdziałaniu dezinformacji. Wskazywali też na rolę fact-checkingu i potrzebę wdrożenia istniejących regulacji prawnych, takich jak Digital Services Act, zamiast tworzenia nowych. W kontekście głośnego medialnie tematu weryfikacji wieku w internecie, rozmawiano też o wyzwaniach związanych z anonimowością w sieci i świadomym korzystaniem z platform społecznościowych. Więcej w naszej relacji.
O znaczeniu i wyzwaniach dotyczących reklamy programatycznej dyskutowali: Halina Szydłowska (head of programmatic Sales w NaTemat), Rafał Muciński (programmatic & platforms strategy director w Publicis Media) oraz Robert Bernaciak (CEO w Performance Labs). Debatą prowadził Patryk Pallus.
Uczestnicy debaty mówili, że programmatic to kluczowa technologia w reklamie cyfrowej, charakteryzująca się automatyzacją i skalowalnością. W trakcie dyskusji poruszono wątek bardzo dużej liczby reklam displayowych w polskich serwisach czy decyzji Google, że nie wycofuje się third-party cookies. Relacje z dyskusji znajdziecie tutaj.
Debata „Czy algorytmy zabiły dziennikarstwo?”, która zwieńczyła konferencję „BRAND NEW(S)”, przyniosła ostrzeżenie przed nadciągającym „tsunami” – falą zmian, która może zmyć wiele redakcji uzależnionych od big techów i ich algorytmów.

Uczestnicy zgodzili się, że dziennikarstwo wciąż walczy o wpływ i tożsamość, ale musi się odnaleźć w świecie, gdzie gro uchu generują zewnętrzne platformy, a clickbait stał się regułą gry. Coraz wyraźniej na horyzoncie rysuje się kolejny wstrząs – sztuczna inteligencja, która może nie tylko przyspieszyć zmiany, ale i pogłębić zależność od technologii. Czy AI pogrzebie to, czego nie zdołały jeszcze zabić algorytmy? Relacje z debaty znajdziecie tutaj.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Jak technologia zmienia media i reklamę? Za nami kolejna edycja BRAND NEW(S)