SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama cyfrowa rośnie dynamicznie. Mamy dane za I kwartał

W pierwszym kwartale 2025 roku rynek reklamowy cyfrowej odnotował dynamikę wzrostu na poziomie 18 proc., osiągając wartość ponad 2,3 mld zł – wynika z najnowszego raportu IAB Polska/PwC AdEx.

Reklama online w I kwartale br. osiągnęła wartość 2,324 mld zł. Oznacza to wzrost w porównaniu do I kwartału 2024 roku o 18,2 proc. 

Wszystkie formaty zaliczyły wzrosty – włącznie z tymi, które w zeszłym roku odnotowały wyhamowanie bądź spadek. Największy udział we wzroście miała reklama wideo (której wartość – poza organicznym wzrostem – napędza inflacyjna indeksacja cen z końca ubiegłego roku), a także SEM. Obydwa formaty wygenerowały około jednej trzeciej wartości dodanej dla całego rynku reklamy online. 

Udział SEM w rynku reklamy online wynosi obecnie 31,2 proc., display - 22,8 proc., ogłoszeń - 22,4 proc., wideo - 18,5 proc., DOOH - 2,1 proc., native - 1,6 proc., e-mail - 0,7 proc. 

Wysokie indeksy notują też wszystkie modele i kanały sprzedaży. Wszystkie z nich w badanym okresie zwiększyły swą wartość w tempie dwucyfrowym, ze średnim wzrostem na poziomie wynoszącym około jednej piątej rok do roku. Z tą samą dynamiką wzrósł także ostatnio dodany do badania AdEx cyfrowy outdoor (DOOH). 

Handel dominuje 

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom – dominującym segmentem jest handel, którego udział w wydatkach stanowi 20 proc. 

Tuż za nim plasuje się kategoria “komputery/AV” z udziałem 10 proc. Podium zamyka telekomunikacja, której udział w wydatkach stanowi 9 proc. 

Największe wzrosty wartości odnotowały branże: „finanse”, „nieruchomości” oraz „motoryzacja”.

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

Dołącz do dyskusji: Reklama cyfrowa rośnie dynamicznie. Mamy dane za I kwartał

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl