Z początkiem lipca stanowisko prezesa grupy Eurozet, należącej do Agory, obejmie Adam Fijałkowski, poprzednio wiceprezes i dyrektor programowy spółki. Do jej zarządu dołącza natomiast Maciej Moszczyński.
Jeśli Polska Press w rękach Orlenu można nazwać “gorącym kartoflem”, to zadanie nowego prezesa tego wydawnictwa trzeba by porównać do chodzenia boso po rozgrzanym węglu. Zenon Nowak szefuje tej firmie od nieco ponad roku i nie ma łatwego zadania. Prezes Polska Press w dużej rozmowie opowiada nam, jak w ciągu tego roku skutecznie naprawiał wizerunek firmy, co zastał i co go zaskoczyło, jak przebiegało “odpolitycznienie” i przede wszystkim o tym, gdzie dzisiaj jest i dokąd zmierza to wydawnictwo.
Nowym prezesem spółki Wyborcza, zarządzającej m.in. „Gazetą Wyborczą”, od początku lipca będzie Mikołaj Chrzan. W zarządzie firmy będą też Joanna Kwas i Michał Gutowski, równocześni całkowicie zmienia się skład rady nadzorczej.
Dwie polskie agencje - McCann Poland i DDB Warszawa – znalazły się na shortlistach tegorocznego festiwalu reklamowego Cannes Lions. Jury doceniło projekty dla MasterCard i McDonald’s Polska.
Republika po raz kolejny przesuwa debiut nowego studia programu „Dzisiaj”, prowadzonego przez Danutę Holecką. – Myślę, że to kwestia miesiąca lub półtora miesiąca, ale być może przełożymy to na okres po wakacjach, żeby od września wystartować. Zawsze jesienią jest większe zainteresowanie mediami – mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji.
Kanał Zero może niebawem emitować w każdym tygodniu materiały przygotowane przez partie polityczne. Poinformował o tym Krzysztof Stanowski. Adam Szynol w rozmowie z nami przyznaje, że to „zmyślny pomysł” z punktu widzenia Stanowskiego. Medioznawca ma jednak także wątpliwości i pyta: „To po co są dziennikarze?”
Viaplay z końcem miesiąca znika z Polski. Serwis był sprzedawany nie tylko bezpośrednio, ale też przez wielu operatorów. Biura prasowe Vectry i Play informują Wirtualnemedia.pl, że ich klienci będą mogli korzystać z serwisu do 30 czerwca. Operatorzy zachęcają do skorzystania z pakietów, gdzie są dostępne rozgrywki dotychczas pokazywane przez skandynawski serwis.
Facebook i YouTube pozostają najpopularniejszymi platformami pod względem zasięgu, docierając do ponad 85 proc. polskich internautów – wynika z nowej analizy „Social media 2024”, stworzonej na podstawie badań Mediapanel oraz gemiusAdReal. Jednocześnie TikTok wyróżnia się najwyższym średnim dziennym czasem spędzanym przez użytkowników, szczególnie wśród młodszych grup wiekowych.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała listę podmiotów zainteresowanych koncesjami radiowymi w sześciu konkursach. Najwięcej wniosków, bo dziesięć dotyczy ogłoszenia w Kaliszu.
Spółka zależna Telewizji Polsat zarządzająca stacjami Eleven Sports w zeszłym roku finansowym zanotowała spadek przychodów o ponad 5 proc. zarobiła na czysto 22,2 mln zł, o ponad 2 mln zł mniej niż przed rokiem.
Muzyczny program Marka Sierockiego „To jest grane” będzie emitowany na antenie TVP2 także latem. Format, w wakacyjnej formule, będzie emitowany do końca sierpnia.
Wydawnictwo Story House Egmont, publikujące dziecięce czasopisma, komiksy i gry planszowe m.in. na licencjach Disneya, w 2024 roku zanotowało spadek przychodów o prawie 7 proc., ale przy głębszym spadku kosztów operacyjnych zarobiło na czysto o jedną trzecią więcej niż przed rokiem.
Grupa Wirtualna Polska wprowadza właśnie do oferty reklamowej WPartner for Retailers. To usługa, w ramach której oferuje powierzchnie reklamowe na platformach e-commerce (zarówno w sklepach internetowych, jak też w marketplace’ach). O wynikających z tego korzyściach dla marketerów, właścicieli platform e-commerce i detalistów opowiada Paweł Kopacki, Retail Media Product Development w Grupie Wirtualna Polska.
Hakerzy próbowali włamać się do skrzynek mailowych dziennikarzy "Washington Post" zajmujących się tematami związanymi z bezpieczeństwem, gospodarką oraz Chinami - poinformowała stacja CNN. Według innych mediów za cyberatakiem mógł stać zagraniczny podmiot państwowy.
Biuro reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na lipiec. Najwięcej kosztują spoty emitowane przy meczach Mistrzostw Europy Kobiet w piłce nożnej.
Z początkiem czerwca wystartowała kampania reklamowa sieci drogerii Rossmann pod hasłem „Mam więcej”. Podkreśla w niej znaczenie codziennych rytuałów pielęgnacyjnych i dbałości o siebie.
Marka odzieżowa Tatuum zdecydowała się na projekt we współpracy z licencjodawcą bajki “Pszczółka Maja”. Dzięki tej współpracy powstała limitowana kolekcja odzieży, która w nowoczesny, subtelny sposób nawiązując do estetyki i filozofii tej kultowej postaci.
Do zespołu digitalowego agencji mediowej Mediahub dołączyła Eliza Olewińska obejmując stanowisko digital account.
Pod hasłem „Nie mieszasz, jesteś w porządku" trwa kampania społeczna agencji All Hands Agency, której celem jest uporządkowanie wiedzy Polek i Polaków o segregacji bioodpadów kuchennych. Zamiast zwyczajowego straszenia konsekwencjami, organizatorzy postawili na budowanie poczucia sprawczości i dumy.
Pod hasłem „Weź mnie posegreguj” ruszyła kampania edukacyjna promująca segregację odpadów. W rolę śmieci wcielili się m.in. Ola Domańska, Wiktor Dyduła, Natalia Kukulska, Maciej Musiałowski, Mariusz Pudzianowski i Katarzyna Warnke.