Trwa tydzień z Cannes Lions – największym na świecie festiwalem branży reklamy. Od 16 do 20 czerwca we Francji celebrowana będzie kreatywność najlepszych projektów reklamowych na świecie. Nagrodzone kampanie, insighty, trendy omówimy podczas wyjątkowego wydarzenia – bezpłatnego webinaru „Cannes Lions Breakfast Wirtualnie”, organizowanego wspólnie przez Wirtualnemedia.pl oraz agencję 24/7Communication. Start w środę 25 czerwca o godzinie 11:00.
Czy streaming zabija telewizję? Czy AI pogrzebie to, czego nie zdołały jeszcze zabić algorytmy w dziennikarstwie? Ile za kampanię otrzymują influencerzy? To niektóre tematy, które poruszyliśmy w czasie kolejnej edycji konferencji "BRAND NEW(S) “Technologiczna rewolucja w mediach”. Naszymi gośćmi w sześciu debatach było 23 panelistów, a ich dyskusjom przysłuchiwało się 250 uczestników.
Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę wprowadzającą do polskiego prawa regulacje Unii Europejskiej mające usprawnić funkcjonowanie jednolitego rynku. Ustawa zwiększy kompetencje Prezesa UOKiK i zwiększy ochronę polskich firm przed nieuczciwą konkurencją podmiotów spoza UE na rynku cyfrowym.
Według raportu Reuters Institute prawie połowa Polaków ufa informacjom w mediach i internecie. Na czele jest RMF FM przed Radiem ZET i prasą lokalną, najgorzej wypadają „Fakt” i „Super Express”, zaś kolejny wzrost osiągnęła Telewizja Polska. Już 7 proc. ankietowanych czerpie informacje z czatbotów opartych na sztucznej inteligencji.
Wiceprezes Iberionu Maksymilian Tomanek we wpisie w LinkedIn poinformował, że Meta, właściciel Facebooka, od kilku miesięcy nie wypłaca spółce, wydawcy serwisów Goniec i Świat Gwiazd, należnych pieniędzy. Chodzi o kwotę sięgającą ponad 600 tysięcy złotych (165 tys. dolarów).
Dwie polskie agencje: DDB Warszawa i McCann Poland trafiły na shortlisty w kolejnych kategoriach na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions.
Meta ogłosiła wprowadzenie sporych zmian w komunikatorze WhatsApp. Wśród nich kluczowe są subskrypcje kanałów, znane już z Instagrama oraz pierwsze rozwiązania reklamowe w historii aplikacji.
Grupa MWE Networks nie weźmie udziału w konkursie dotyczącym MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Nadawca chce się skupić na piątym multipleksie. – Inne nowe kanały są planowane już na MUX-5 w paśmie UHF. Przy obecnych cenach Emitela za nadawanie na MUX-8, startowanie tam przy takiej konkurencji, nie ma żadnego uzasadnienia biznesowego – mówi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, założyciel firmy.
Firma badawcza Gemius rozstaje się właśnie z grupą ok. 30 pracowników. Wśród nich są menadżerowie wyższego szczebla. – Na spotkaniu z zarządem usłyszeliśmy, że koszty są za duże względem przychodów i stąd wynikają redukcje – mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl jeden z nich.
Nowymi członkami rady nadzorczej Wirtualnej Polski Holding mają być Paweł Wujec (w przeszłości związany z Agorą i K2 Holding) oraz Henryka Bochniarz (założycielka i szefowa rady głównej Konfederacji Lewiatan).
Użytkownicy Allegro, po wpisaniu do paska wyszukiwań ofert hasła “walentynki” mogli zobaczyć propozycje produktów związanych z erotyką i seksem. W ocenie Komisji Etyki Reklamy platforma naraziła w ten sposób nieletnich odbiorców przekazu na kontakt z treściami nieodpowiednimi ze względu na wiek, a "zastosowany mechanizm promowania przekazu został przygotowany z uchybieniem należytej staranności, niezgodnie z dobrymi obyczajami i braku w poczuciu odpowiedzialności społecznej”.
Tegoroczny 62. Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu przyciągnął do TVP średnio 1,32 mln widzów – wynika z danych Nielsena. Festiwal, w nowej czterodniowej formule, zapewnił Jedynce pozycję lidera oglądalności. Hitem był koncert z piosenkami Jacka Cygana, który obejrzało nieco ponad 2 mln widzów.
TV Republika od kilku dni zapowiadała ujawnienie nowej „afery taśmowej”, jeszcze w poniedziałek podkreślała, że chodzi o „kolejne taśmy Tuska”. Tymczasem stacja opublikowała kilka nagrań z Romanem Giertychem, m.in. dostępne od ponad dwóch miesięcy wypowiedzi w czasie spotkania internetowego.
Programy TVP Info „Polska bliżej”, „100 pytań do…” oraz „Teraz kobiety” miały wrócić do ramówki stacji po wyborach prezydenckich, ale tak się nie stało. Nadal nie wiadomo, czy widzowie będą mogli oglądać audycje.
Panel z udziałem redaktorów naczelnych polskich mediów i ekspertem ds. pozyskiwania ruchu zwieńczył kolejną edycję konferencji “Brand new(s). Technologiczna rewolucja w mediach”. Rozmowa dotyczyła tematu wyjątkowo aktualnego, czyli faktycznego wpływu big techów i ich algorytmów na dziennikarstwo i media.
Streaming nie zabija telewizji, lecz z nią współistnieje, tworząc jeden spójny ekosystem treści – mówili goście panelu „Wideo w czasach streamingowej rewolucji” podczas konferencji „BRAND NEW(S). Technologiczna rewolucja w mediach”. W czasie dyskusji były też mowa o tym, jaki potencjał mają kanały FAST, dlaczego Viaplayowi nie udało się w Polsce i czemu spada liczba klientów telewizji satelitarnej.
Rynek influencer marketingu przechodzi ewolucję – zwiększa się rola analityki danych w miejsce podejścia intuicyjnego. Wiele pomaga tu technologia i sztuczna inteligencja, choć nigdy nie zastąpi ekspertyzy ludzkiej. Rynek, choć obecnie rozdrobniony, zmierza w kierunku konsolidacji i specjalizacji – ocenili uczestnicy panelu „Influencer marketing na zakręcie” podczas konferencji „Brand New(s). Technologiczna rewolucja w mediach”.
Dziś nie ma ludzi w pełni odpornych na dezinformację. W walce z tym zjawiskiem niszczącym naszą wspólnotę, kluczowe jest nie tylko przeciwdziałanie fałszywym informacjom w sieci, ale także budowanie kultury odpowiedzialności medialnej i wspieranie rzetelnych mediów, które pozostają fundamentem prawdziwej informacji. Rządzący muszą zadbać o egzekucję prawa, które już dziś daje narzędzia do eliminacji fake newsów.
W dyskusji „Jak złapać uwagę użytkownika reklamą wideo” na konferencji „BRAND NEW(S) Technologiczna rewolucja w mediach” rozmawiano o tym, jak treści wideo wychodzą poza linearną telewizję i tradycyjny internet oraz jakie wyzwania to niesie dla branży marketingowej.
Programmatic to kluczowa technologia w reklamie cyfrowej, charakteryzująca się automatyzacją i skalowalnością – mówili goście debaty „Programmatic. Gdzie jesteśmy i co jest dziś „hot”. W trakcie dyskusji poruszono wątek debaty poruszono wątek bardzo dużej liczby reklam displayowych w polskich serwisach, a także tego, czy reklamy na desktopie mają nadal znaczenie?