Korzystanie z wielu mediów jednocześnie wyjątkiem, a nie regułą
Ludzie często korzystają z wielu mediów jednocześnie, ale w przypadku najważniejszych z nich (telewizja, prasa, internet) wielu konsumentów skupia się wyłącznie na jednym medium.
Z badania o nazwie 'MediaDay' przeprowadzonego przez firmę MRI wynika, że połowa lub więcej korzystania z mediów w domu występuje gdy konsument jest zaangażowany wyłącznie w jedno (z wyjątkiem radia) medium - informuje serwis MediaPost Publications.
Przykładowo średnio 55 procent czytania prasy codziennej w danym dniu występuje gdy konsument nie jest zaangażowany w żadne inne medium. W przypadku internetu wskaźnik ten wyniósł 53,8 procenta, czasopism 53,6 procenta, a telewizji 49,4 procenta. Tylko w przypadku radia był on dużo niższy (28,3 procenta).
Ponadto gdy badani korzystali z więcej niż jednego medium jednocześnie, najczęściej była to telewizja plus inne medium. Wraz z oglądaniem telewizji występowało 19 procent czytania czasopism, 17,4 procenta korzystania z internetu oraz 15,3 procenta czytania prasy codziennej.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Korzystanie z wielu mediów jednocześnie wyjątkiem, a nie regułą