SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Letnia kampania Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego promuje nową wyszukiwarkę wydarzeń kulturalnych

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wystartowało z kampanią promującą krajową ofertę kulturalną na sezon letni. Pod hasłem „Odwiedź kulturę na wakacjach” resort zachęca Polaków do odkrywania lokalnych miejsc, udostępniając praktyczną wyszukiwarkę wydarzeń kulturalnych. 

Na stronie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego udostępniona została wyszukiwarka wydarzeń kulturalnych w całej Polsce. To narzędzie agreguje nie tylko propozycje instytucji prowadzonych i współprowadzonych przez ministerstwo, ale także umożliwia zgłaszanie się organizatorów niezależnych projektów. 

W wyszukiwarce można filtrować ofertę według miejsca, instytucji czy terminu, co ułatwia zaplanowanie kulturalnego urlopu czy weekendowego wypadu.

– Dotąd brakowało jednego miejsca, które tak kompleksowo pokazuje, co dzieje się w świecie kultury, od lokalnych perełek po duże wydarzenia. Stworzyliśmy narzędzie, które zachęca do tego, by skorzystać z oferty kulturalnej, odkrywać mniej znane miejsca i planować czas tak, by znalazły się w nim spotkania ze sztuką, historią i tradycją. To koncept, który dodatkowo aktywizuje podmioty działające w obszarze kulturze w całym kraju - każdy może dopisać swoje wydarzenia. To pierwsza taka kampania od lat i zaproszenie do odkrywania tego, co jest wyjątkowe w polskich regionach. Świadomie wykorzystaliśmy w kreacji nowe technologie, AI to obszar, którym ministerstwo zajmuje się na kilku płaszczyznach.  – mówi Anna Ruszczyńska, Dyrektor Centrum Informacyjnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Trzy oblicza Polski w kampanii resortu kultury

„Odwiedź kulturę na wakacjach” to pierwsza od lat kampania ministerstwa, która w taki sposób opowiada o kulturze. Identyfikacja nawiązuje do trzech pasów Polski i charakterystycznych obiektów architektury tych regionów:

• Piaszczysta Północ – wykonane z piasku Zamek w Malborku, Filharmonia w Szczecinie, Neptun z Gdańska oraz latarnia w Rozewiu, którą wzbogaca pomnik tańczącej pary;

• Leśne Centrum – w otoczeniu zieleni Pałac Kultury i Nauki, Kościół Pokoju w Świdnicy, malowane chaty z Zalipia oraz nawiązane do słowiańskich tradycji muzycznych;

• Skaliste Południe – z dominacją kamienistych tekstur, gdzie pojawia się m.in. Zamek w Niedzicy, Jasna Góra, NOSPR i słynna „Kryształowa Planeta” z Wrocławia.

Kampania Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego łączy działania w social mediach, outdoorze i prasie. Obejmuje promocję w kanałach social media resortu, reklamy z kodem QR do wyszukiwarki na ekranach w pociągach PKP Intercity, materiały wizerunkowe w wyselekcjonowanych kinach plenerowych oraz insert w sierpniowym wydaniu magazynu „Kalejdoskop” na pokładach samolotów LOT.

Koncepcję kampanii i key visual wyszukiwarki opracował wewnętrzny zespół komunikacji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Za rozwinięcie materiałów graficznych i działania wspierające w social mediach odpowiadała agencja Fabryka Marketingu. 

Dołącz do dyskusji: Letnia kampania Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego promuje nową wyszukiwarkę wydarzeń kulturalnych

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
M
to już wiem dlaczego zlikwidowano letni festiwal muzyczny "Dziedziniec Kultury". Priorytety ma nasz minister..."jak widzę taką sztukę, to brak mi kultury".
A tak przy okazji to w materiałach prasowych brakuje linku do wyszukiwarki wydarzeń - a sama kampania ma więcej wspólnego z promocją turystyki niż samą kulturą.
1 0
odpowiedź
User
M
to już wiem dlaczego zlikwidowano letni festiwal muzyczny "Dziedziniec Kultury". Priorytety ma nasz minister..."jak widzę taką sztukę, to brak mi kultury".
A tak przy okazji to w materiałach prasowych brakuje linku do wyszukiwarki wydarzeń - a sama kampania ma więcej wspólnego z promocją turystyki niż samą kulturą.

wg tej wyszukiwarki (https://www.gov.pl/web/kultura/kalendarz-wydarzen-pp25) w Warszawie w wakacje nie ma żadnego wydarzenia kulturalnego. Chyba, że ktoś gdzies ją ukrył na stronach www i w wyszukiwarkach, narzedziach Gen AI. Proponuję redakcji dopytac w ministerstwie o szczegóły.
1 0
odpowiedź
User
bn
To ministerstwo jest naprawdę żałosne.
0 0
odpowiedź