SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Nakręć mile, nie promile”. Grupa Żywiec z kolejną odsłoną kampanii społecznej Trzymaj Pion

Tegoroczna kampania Grupy Żywiec pod hasłem „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za kierownicą. Twórcy kampanii przygotowali m.in. przewodnik po przepisach ruchu drogowego dla użytkowników rowerów czy hulajnóg elektrycznych oraz event promujący bezpieczną jazdę i odpowiedzialne zachowania na drodze. W programie m.in.: konkursy z nagrodami, szkolenia z pierwszej pomocy i strefy edukacyjne.

mat.prasowe mat.prasowe

“Latem wzrasta liczba wypadków z udziałem użytkowników tych pojazdów, a wielu z nich nie jest świadoma obowiązujących przepisów w zakresie trzeźwości. W ubiegłym roku co piąty wypadek zawiniony przez kierujących hulajnogą elektryczną był spowodowany przez osoby pod wpływem alkoholu. W przypadku rowerzystów było to co dziesiąte zdarzenie” – informuje w komunikacie prasowym Grupa Żywiec, która w tym roku już po raz dziewiąty rusza z kampanią społeczną, tym razem adresowaną do użytkowników jednośladów. 

– Odpowiedzialność na drodze nie ma wyjątków – niezależnie od tego, na czym jedziemy, zasady bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku są takie same, dlatego warto zapoznać się z naszym Przewodnikiem, dostępnym na stronie Trzymaj Pion – zaznacza Oliwia Tran, kierowniczka ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żywiec.

Wspomniany przewodnik po przepisach ruchu drogowego dla użytkowników rowerów, hulajnóg elektrycznych, Urządzeń Transportu Osobistego oraz Urządzeń Wspomagających Ruch zawiera kompleksowe informacje dotyczące mikro mobilności miejskiej, podane w przystępnej, graficznej formie. Zasady bezpiecznego poruszania po drodze będą także promowane w ramach wydarzenia Trzymaj Pion, które w najbliższy weekend odbędzie się w Gdańsku.

“Już 26 i 27 lipca, przy trasie rowerowej R10 obok molo w Gdańsku Brzeźnie, odbędzie się event promujący bezpieczną jazdę i odpowiedzialne zachowania na drodze. W programie m.in.: konkursy z nagrodami, szkolenia z pierwszej pomocy i strefy edukacyjne” – czytamy w komunikacie prasowym. 

Czytaj także: Żywiec w nowej kampanii stawia na podróże po Polsce. Z Chabiorem i „Jankesem”

– Latem wiele osób przesiada się z samochodów na rowery, hulajnogi czy UTO. Korzystanie z alternatywnych do samochodu form transportu to trend, który warto wspierać. Zbyt często jednak nie zdajemy sobie sprawy, że obowiązują nas wówczas te same przepisy ruchu drogowego i te same ograniczenia dot. alkoholu we krwi – mówi Tomasz Zagajewski, prezes zarządu Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, partnera tegorocznej odsłony kampanii. – Warto pamiętać, że lepiej sięgać po napoje bezalkoholowe, bo po spożyciu alkoholu każdy pojazd, nawet elektryczna hulajnoga, staje się potencjalnym zagrożeniem.

Deklaracja odpowiedzialnego rowerzysty

Jak informuje Grupa, w ramach tegorocznej odsłony Trzymaj Pion powstała deklaracja „Nakręcam mile, nie promile”, skierowana do wszystkich użytkowników rowerów, hulajnóg, UTO i UWR, dla których ważne jest bezpieczeństwo i odpowiedzialność. Deklarację można znaleźć na stronie kampanii www.trzymajpion.pl lub poprzeć ją osobiście podczas wydarzenia w Gdańsku Brzeźnie. Przez całe lato na wspomnianym portalu publikowane będą praktyczne treści dotyczące bezpiecznej jazdy po drogach i ścieżkach.
 

Dołącz do dyskusji: „Nakręć mile, nie promile”. Grupa Żywiec z kolejną odsłoną kampanii społecznej Trzymaj Pion

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl